Biz ona ne kadar sedan desek de marka onu coupe olarak yorumluyor. Yeni Mercedes-Benz CLS, şık bir tasarımı, dört kapılı coupe formundaki bir sedanın kullanışlılığıyla birleştiriyor.
Son yıllarda otomobiller arasındaki segmentler öylesine büyüdü ve gelişti ki, aynı platforma sahip farklı boyutlarda ve farklı tarzlarda modeller görür olduk. Bunun en belirgin örnekleri de Audi A7, BMW’nin Gran Coupe serileri, Passat CC ve Arteon gibi. Fakat Mercedes CLS gibi bir otomobil olmasaydı bugün gördüğümüz coupe formundaki araçlar belki de üretilmeyecekti. Üçüncü nesil CLS’yi kullanmak üzere İspanya’nın sımsıcak şehri Barselona’ya gittik ve burada yeni CLS dışında bizi bekleyen diğer sürpriz de Mercedes-AMG CLS 53’tü. Buna sonra geleceğim çünkü CLS 53 ile ilgili anlatacak birçok detay var. CLS, E-Serisi platformunda üretilen bir model ve ilk ürün 2003 yılında karşımıza çıktı. Geçen 14 yıl içinde de 375 bin CLS modeli satıldı. E-Serisi’nden daha uzun bir otomobil olan CLS, 2008’de makyajlandı ardından da 2011 yılında ikinci jenerasyona kavuştu. Bugün ise Mercedes-Benz’in yeni tasarım dilini yansıtan C257 kasa kodu ile üretilen seriyle birlikteyiz.
İlginizi çekebilir
Her CLS’de olduğu gibi yeni jenerasyon da bir coupe’nin şıklığını, stilini, dört kapılı bir sedandan beklenen pratiklik ve konforla birleştiriyor. Dıştan bakıldığında, Mercedes-Benz coupe modellerine has tek çıtalı elmas görünümlü ön ızgara, CLS’nin de ön tasarımında yer alıyor. AMG GT’nin radyatör ızgarası ve uzun motor kaputuyla birlikte ince ve geniş ön farlar yeni CLS’nin dinamik tasarımını ortaya koyuyor. Yeni CLS’nin temelini oluşturan birçok teknolojinin markanın amiral gemisi olan S-Serisi’nden alındığını söyleyebiliriz. Bunun başında da Intelligent Drive sürücü destek sistemleri geliyor.
Gelelim motorlara…
Yeni Mercedes CLS, yepyeni motorlar karşımıza çıkıyor. Dizel bitiyor diyenlere inat Mercedes-Benz, sıralı altı silindirli, bomba gibi 3.0 lt’lik yeni bir dizel üniteye yer veriyor. CLS 350 d (286 HP) ve CLS 400 d (340 HP) modellerinde bu motor kullanılıyor. Ayrıca 3.0 lt’lik benzinli 367 HP gücünde bir de benzinli motor var. Fakat bu motor ülkemize ithal edilmeyecek. Tüm bu saydığım modeller gücünü tamamen değişken dört tekerlekten çekiş sistemi olan 4Matic ile yola aktarıyor. Biz özellikle ülkemize ithal edilecek olan CLS 400 d modelini kullandık. Yeni motor gerçekten de inanılmaz sessiz ve 340 HP’lik gücü 700 Nm tork ile harmanlayarak mükemmel bir deneyim yaşatıyor. Bu motor, Alman üreticinin otomobillerinde yer verdiği en güçlü dizel ünite. Tüm bunların yanında ortaya koyduğu 5.6 lt/100 km’lik tüketim değeriyse şaşkınlık yaratıyor. CLS 400 d, hızlı GTi’lardan çok daha performanslı bir şekilde 0’dan 100 km’ye sadece 5.0 saniyede ulaşıyor. Bu değer AMG’den sadece yarım saniye daha yavaş.
İki otomobilde de dört tekerlekten çekiş sistemi mükemmel bir tutunma ve çok iyi bir gövde kontrolünü de beraberinde getiriyor. CLS’de dinamizm odaklı fakat konfordan ödün vermeyen çelik yaylı bir süspansiyon sistemi sunuluyor. İsteğe bağlı olarak sunulan Dynamic Body Control ile yürüyen aksam daha sportif bir karakter sergilerken, ön ve arka aks amortisörlerinin sertlikleri yol şartlarına bağlı olarak sürekli ayarlanıyor. Comfort, sport ve sport+ sürüş programları üzerinden süspansiyon karakteri ayarlanabiliyor. Yine isteğe bağlı olarak sunulan havalı süspansiyon Air Body Control ile daha da geliştirilmiş ayarlanabilir ve adaptif amortisör sistemi devreye giriyor. Sürücü, sürüş programı düğmesi üzerinden konfordan sportife kadar farklı süspansiyon karakterlerinden birini seçebiliyor.
Tabii günün en önemli otomobili EQ Boost teknolojisine sahip yepyeni Mercedes-AMG CLS 53. Bu otomobilde 4Matic+ kullanılıyor. Aracın tamamı ile iletişim halinde olan akıllı sistemin, arkadan itişten dört tekerlekten çekiş sistemine veya tam tersine geçişi tamamen otomatik gerçekleşiyor. CLS 53’ün direksiyonuna oturduğunuz anda çok farklı duygulara kapılıyorsunuz. Hele ki geçmişin eski AMG modellerinin bir çoğunu kullanmışsanız beklenti de o denli artıyor. Fakat o da ne? Sessiz bir şekilde hareket etmeyi bekleyen bir AMG? Evet elektriğin gücü ne yazık ki onları da etkisi altına aldı. Ama yine de bizi heyecanlandıracak 3.0 lt’lik turbo beslemeli bir motor ve 435 beygirimiz var. Yola çıkıyoruz ve İspanya’nın mükemmel asfaltında yepyeni AMG hünerlerini sergileyemeye başlıyor. EQ Boost’tan biraz bahsetmek gerekirse; entegre marş motoru, anlık ek güç ihtiyaçlarında 16 kW’lık (22 HP) maksimum güç ve 250 Nm’lik tork sağlarken ayrıca araçtaki 48 Volt elektrik sistemini besliyor. Bu da ayağınızın altında 1200 d/d’den itibaren sürekli bir güç anlamına geliyor. CLS 53 toplamda 457 HP’lik güç sunuyor. Sesi yine çok etkileyici fakat eski V8’lerin tadını vermiyor. AMG SpeedShift TCT 9G otomatik şanzıman, pürüzsüz, hızlı ve verimli bir şekilde çalışıyor. Vites düşürürken ya da büyütürken aldığımız zevk, yine her zamanki gibi çok güzel. Yeni CLS’nin bu ay itibarıyla Türkiye pazarına sunulması planlanıyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Barselona, İspanya
Sonuç
Daha güçlü bir AMG?
Mercedes-AMG halen 4.0 lt’lik V8’leri kullanıyor ve bu otomobillerin gücü artık 600 HP’nin üzerinde. Bu saf gücün yanında CLS 53’ün altı silindirli motoru elektrik desteğiyle biraz daha uysal kalıyor. Fakat önümüzdeki günlerde EQ Boost desteği V8’lerle ya da farklı bir hibrit teknolojisiyle birlikte sunulmaya başlanırsa, işte o zaman güçler 700 HP’lere dayanabilir
Son yorumlar