Premium üreticiler için kompakt sınıf yeni bir saha değil ama şimdiye kadar çıtayı çok da yukarı taşımamışlardı. Konforundan teknolojisine kadar artık gerçek bir Mercedes var karşımızda…
Açıkça söylemek istiyorum ki, sportif sürüşten hoşlandığım için tercihim her zaman BMW’den yana olmuştur. Tabii ki günlük hayatta kullanılan modellerden bahsediyorum. Yoksa bir S-Serisi’ni 7 Serisi’ne değişmem. G-Serisi efsanedir ve rakibi yoktur. AMG modellerini ise hiç saymıyorum bile. Onlardan hoşlanmıyorum dersem taş olurum (!)
İlginizi çekebilir
İlk önce yeni E-Serisi beni tavlamayı başarmıştı. Şimdi de Hırvatistan’da kullandığım A-Serisi’ne sahip olma arzum zirve yaptı. Bildiğiniz gibi kompakt sınıfta uzun zamandır premium üreticiler var ama bir VW Golf’ten fazlasını sunamıyorlar. Evet, BMW 1 Serisi arkadan itişiyle zevkli ve farklı ama bir bütün olarak; kabin genişliği, bagaj, tüketim gibi kriterler işin içine girdiğinde en iyi olmayı başaramıyor. Fakat bu kez durum farklı. Yeni A-Serisi, içine biner binmez bir Mercedes olduğunu haykırıyor. İlk kez kompakt bir otomobilin bu kadar premium hissettirdiğine şahit oluyorum. Öncelikle, eski modelin eleştiri alan klostrofobik yapısı giderilmiş. Hâlâ en geniş ve ferah kompakt sınıf otomobil olmayabilir ama ciddi yol aldığı açık.
Devrim niteliğindeki iç mekân mimarisine yenilikçi ön konsol ve gösterge paneli yaklaşımı damgasını vuruyor. Kokpiti domine eden yenilikçi geniş ekranın yanında türbin görünümlü havalandırma ızgaraları sportif tasarımı destekliyor. Yenilikçi gösterge paneli; iki adet 7.0 inç, bir adet 7.0 inç ile bir adet 10.25 inç ve iki adet 10.25 inç olmak üzere üç farklı kombinasyonda sunuluyor. Yeni A-Serisi, aynı zamanda “Mercedes me connect” teknolojisinde de yeni bir dönemin başlangıcı olan yenilikçi araç içi bilgi ve eğlence sistemi “MBUX – Mercedes-Benz User Experience” ile donatılan ilk Mercedes-Benz modeli konumunda. Bünyesinde barındırdığı yapay zekâ teknolojisiyle öğrenme özelliğine sahip olan MBUX kişiselleştirilebiliyor ve kendini kullanıcı davranışlarına uyarlıyor. “Hey Mercedes” anahtar kelimesi ile aktif hale gelen, doğal konuşma dilini anlama özelliğine sahip olan akıllı sesli komut sistemi ve ön cama yansıtılan sanal gösterge paneli diğer önemli özellikler olarak öne çıkıyor. MBUX, dokunmatik ekran, orta konsola entegre touchpad ve direksiyona entegre dokunmatik kumanda tuşları olmak üzere üç farklı dokunmatik ara yüz üzerinden kumanda ediliyor.
Yeni A-Serisi, önceki nesil ile kıyaslandığında 29 litre artışla 370 litrelik bir bagaj kullanıma sunuyor. Bagaj ağzı genişliği 20 cm artarken bagaj zemini uzunluğu da 11.5 cm daha fazla.
Yeni Mercedes-Benz A-Serisi; A 200, A 250 ve A 180 d olmak üzere, ilk etapta toplam üç motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. A 200’de yeni M 282 kodlu, silindir kapatma özelliğine sahip 1.4 litre hacimli turbo benzinli motor kullanılıyor. 163 HP güç ve 250 Nm tork üreten bu motor, 7G‑DCT çift kavramalı otomatik şanzıman eşliğinde 5.1 lt/100 km gibi iddialı bir tüketim değerine sahip. A 250’de ise yine yeni M 260 kodlu bir turbo benzinli motor sunuluyor. 224 HP güç ve 350 Nm tork üreten bu motor, AMG ortaya çıkana kadar performans isteyenlerin tek tercihi olacak. Dizel cephesinde ise yeni OM 608 kodlu motor sunuluyor. 116 HP güç ve 260 Nm tork üreten motor (4.1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi) yeni 7G‑DCT çift kavramalı otomatik şanzımanla kombine ediliyor.
Hırvatistan’ın bol virajlı yollarında kullandığımız A-Serisi, çok başarılı olan yol tutuşu ve artan süspansiyon konforuyla da beğenimizi kazandı.
Sonuç
Gerçek bir Mercedes
Eski modelde eleştirdiğiniz ne varsa unutun. Yeni A-Serisi tüm bunları ardında bırakmış ve konforuyla gerçek bir Mercedes haline gelmiş. Renault ile birlikte geliştirilen 1.3 lt’lik yeni benzinli motor, performansının yanında oldukça ekonomik sürüşlere imza atıyor. Mutlaka eleştirmek gerekirse, bence 116 HP’lik 1.5lt yerine Renault’nun 130 HP’lik 1.6 lt dCi’ı bu otomobile daha fazla yakışırdı…
Yazı : Mert Yılmaz
Split/Hırvatistan
Son yorumlar