Kia’nın kompakt hatchback temsilcisi Rio, yeni nesliyle birlikte sınıfında söz sahibi olmaya aday bir otomobil olmuş. Güney Koreli markanın küçük temsilcisi, 1.4 litrelik dizel motorlu versiyonuyla konuğumuz oldu…
Kia’nın küçük sınıf temsilcisinin 18 yıllık bir geçmişi var. İlk olarak 2000 yılında piyasaya sunulan Rio, 2017’de dördüncü nesline kavuştu. Hyundai i20 ile aynı platformdan yükselen Rio, yeni nesliyle birlikte sınıfının en geniş yaşam alanı sunan modellerinden biri haline geldi. Sade bir tasarıma sahip olan otomobil, bir önceki neslin yuvarlak hatlarından biraz kurtulmuş ve daha sportif bir tasarıma kavuşmuş.
Rio, Türkiye’de 1.25 lt 84 HP benzinli, 1.4 lt 100 HP benzinli ve 1.4 lt 90 HP dizel motor seçenekleriyle satılıyor. Cool, Elegance ve Prestige donanım paketlerine sahip Rio, sınıfının en uygun fiyatlı modellerinin başında geliyor. 69 bin 900 TL’den başlayan fiyatlar motor ve donanım seviyesine göre 96 bin 900 TL’ye kadar çıkabiliyor. Benzinli motorda otomatik şanzıman seçeneği yer alırken, dizel motorda otomatik şanzımanın olmaması satış potansiyeli olarak Rio’yu hak ettiğinin gerisinde bırakabilir.
İlginizi çekebilir
Test aracımızın kaputunun altında en çok satılacağını tahmin ettiğimiz 1.4 litrelik dizel motor yer alıyordu. Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen motoru daha önce Hyundai i20’de de kullanmıştık. 90 HP güç ve 240 Nm tork üreten bu ünitenin asıl görevi performanstan ziyade tutumlu olmak ve bu görevini başarıyla yerine getirebiliyor. Düşük devirlerden itibaren gelen yüksek tork direkt bir ivmelenme sunuyor. Fakat çok da fazla bir performans beklentiniz olmasın. 0’dan 100 km/s hıza 12.0 saniyede çıkan Rio’nun ortalama tüketim değeri ise 3.8 lt/100 km. Gerçek yol koşullarında 5.0 lt/100 km civarında tüketmeniz hiç de zor olmuyor.
Kia bir önceki neslin sert süspansiyon eleştirilerini dikkate almış olmalı ki, yeni nesilde daha konforlu bir araç yaratmış. Süspansiyon, ufak kasis ve çukurları iyi absorbe ediyor. Direksiyon sistemi düşük hızlarda hafif yapısıyla konfora katkı sağlıyor fakat hızınız arttıkça hissizleşiyor. Rio ile sert girilen virajlar önden fazlasıyla kayma riskini de beraberinde getiriyor. Araç genel olarak sakin kullanılmayı istiyor.
Yeni Rio, yaşam alanı olarak sınıfının en geniş otomobillerinden biri olmuş. Önde ve arkada dört yetişkin rahat şekilde yolculuk yapabiliyor. 325 litrelik bagaj hacmi bu sınıf için makul bir değer.
Kabine geçtiğimizde derli toplu bir tasarım bizi karşılıyor. Düğmelerin yerlerine alışmak çok kolay. Kabinde sert plastik kaplamalar hâkim, kardeşi i20’de yer alan yumuşak kaplamalar Rio’da kullanılmamış. 2018 model bir araçta multimedya ekranın bulunmaması bence büyük bir eksiklik. Aslında Rio, Avrupa’da dokunmatik bir multimedya ekranıyla satılıyor. Ülkemize neden bu ekranın getirilmediğini anlamak pek de mümkün değil. Baz donanımdan itibaren otomatik camlar, yol bilgisayarı, bluetooth’lu radyo, otomatik yanan kısa farlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar sunuluyor. Test aracımızda bulunan Prestige donanımda ise baz donanıma ek olarak deri direksiyon ve vites topuzu, otomatik klima, hız sabitleyici, 16 inç alaşım jantlar, LED gündüz farları, elektrikli katlanır yan aynalar, açılır tavan ve arka park sensörü standart olarak yer alıyor.
Sonuç
Daha iyisini hak ediyor
Yeni Kia Rio; geniş yaşam alanı, konforlu sürüşü ve uygun başlangıç fiyatıyla küçük sınıfın başarılı modellerinden biri olmaya aday. Fakat zorlu rakiplerini geçmek için daha zengin bir donanım listesi ve daha verimli motorlara geçmesi şart. Aslında Avrupa’da 1.0 litrelik turbo motor ve daha zengin bir donanım paketi de mevcut. Ayrıca 2018 yılında dokunmatik bir multimedya sisteminin olmayışı da önemli bir eksiklik.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar