En düşük yakıt tüketimine sahip hibrit otomobil unvanıyla Guinness Rekorlar Kitabı’na giren, Kia’nın ülkemizdeki ilk ve tek hibrit modeli olan Niro ile birlikteyiz.
Güney Koreli üretici Kia, yeni modeli Niro’yu mayıs ayında Türkiye’de satışa sundu. Niro, hem crossover hem de hibrit otomobillerin her geçen gün daha fazla kullanıcıyı kendisine çektiği ülkemizde, bu iki özelliği bir arada sunan tek rakibi Toyota CH-R’yi gözüne kestiriyor.
İlginizi çekebilir
Otomobilin dış tasarımında Kia’nın sade tasarım felsefesinin geçerli olduğu görülüyor. Yukarı doğru çekik ön farlar ve enlemesine yerleştirilen ince ön ızgara ile Niro’nun burun tasarımı diğer Kia modelleriyle benzerlik gösteriyor. Ön tampon altındaki ızgara aracın aerodinamiğine katkıda bulunurken, ızgaranın iki tarafındaki gümüş renkli şeritler araca estetik bir hava katmış. Otomobilin arka tarafında ise geniş stoplar ve köşeli hatlar ile daha sert bir görüntü hâkim.
Niro’nun iç mekânı da yine klasik Kia çizgisinde. Gayet ergonomik tasarlanan iç mekânda, kullanılan malzeme kalitesi oldukça iyi. Sadece 5.5 inçlik multimedya ekranının günümüz standartları için çok küçük ve kullanışsız kaldığını söyleyebiliriz. Kia’nın internet sitesinde kullanılan görsellerdeki daha büyük ebatlı multimedya ekranı ise sanıyoruz Türkiye’deki kullanıcılar sunulmuyor. Zira test aracımız, en üst donanım paketi olan Exclusive paketine sahipken, Niro için bir opsiyonel donanım listesi de bulunmuyor. Bununla birlikte Niro, 220 voltluk priz girişi, kablosuz akıllı telefon şarjı, koltuk ve direksiyon ısıtma gibi rakiplerinde nadir bulunan ayrıntıları, Exclusive paketinde standart olarak sunuyor. Otomobilin iç mekânı oldukça ferah. Özellikle arka koltuklardaki geniş diz ve baş mesafesi, CH-R’nin klostrofobik arka koltuklarının fersah fersah ötesinde. Yine aynı şekilde 421 litrelik bagaj hacmi de hem CH-R’ye hem sınıfındaki diğer rakiplerine referans olacak seviyede.
ABD’yi uçtan uca en düşük yakıt tüketimiyle geçerek Guinness Rekorlar Kitabı’na girmeye hak kazanan Niro’nun kaputunun altında 1.6 litre hacimli direkt enjeksiyonlu benzinli motor ve 32 kW gücündeki elektrikli motor birlikte görev yapıyor. Birleşik olarak 141 HP güç üreten bu kombinasyonun 100 km’deki yakıt tüketimi 3.8 litre olarak veriliyor. Kâğıt üzerindeki verileri bırakıp direksiyon başına geçtiğimizde otomobilin seri bir karaktere sahip olmadığını görüyoruz. Performanstan ziyade yakıt ekonomisine odaklanan Niro, yine de sahip olduğu çift kavramalı şanzıman ile şehir içinde yeterli akıcılığı sağlıyor. Yumuşak süspansiyonuyla da gayet konforlu yolculuklar vaat ediyor.
Kia Niro’nun giriş paketi 140 bin 900 TL’den başlarken, en üst donanım içeriğine sahip Exclusive paketli versiyonun fiyatı 153 bin 400 TL. Buna göre en donanımlı Niro, CH-R’nin Diamond paketine göre neredeyse 20 bin TL daha pahalı. Ama bunun karşılığında ekstra donanım, daha geniş ve konforlu yolculuklar vaat ediyor. Bu noktada Niro’nun kullanışlılığı ile CH-R’den müşteri çalacağına inanıyoruz. Yine de Kia bayileri, gösteriş isteyenlerin uğrayacağı ilk durak olmayacaktır.
Yazı: Talha Özkaya
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar