Jeep’in giriş modeli olan Renegade, markayı daha geniş kitlelere ulaştırmada başarılı oldu. Geçtiğimiz aylarda gelen yenilik operasyonundan sonra 1.6 litrelik dizel ve otomatik şanzıman ikilisine de kavuşmuş oldu.
SUV denilince akla gelen ilk marka hiç kuşkusuz Jeep’tir. Hatta çoğu insan SUV kelimesi yerine Jeep demeyi tercih eder. Arazi otomobilleri konusunda bu kadar uzman olan markanın da her modelinin zorlu yol koşullarıyla başarıyla mücadele etmesi beklenir.
Renegade Jeep’in en küçük boyutlara sahip modeli. Bu da onu rekabetin çok sıkı olduğu kompakt sınıfta mücadele ettiriyor. Boyutları sebebiyle Renegade’i hem Nissan Qashqai’nin hem de Nissan Juke’un karşısına koyabilirsiniz. Her iki sınıfın tam ortasında yer alıyor.
İlginizi çekebilir
Renegade, Fiat 500X ile de aynı platformdan yükseliyor. Fakat Fiat 500X gibi şirin gözükme derdi yok. Tam tersine güçlü ve kaslı bir duruşa sahip.
Yenilenen Jeep Renegade ülkemizde 1.4 litre 140 HP ve 170 HP’lik turbo benzinli, 1.6 litre 120 HP’lik dizel ve 2.0 litre 170 HP güç üreten dizel motor seçenekleri ile satılıyor. Dört tekerlekten çekiş ise 170 HP’lik 1.4 litrelik benzinli ve yine 170 HP’lik 2.0 litrelik dizel motor seçeneklerinde tercih edilebiliyor. 1.4 140 HP benzinli ve 1.6 litre dizel motorda 6 ileri çift kavramalı, diğer güçlü motor seçeneklerinde de 9 ileri otomatik şanzıman sunuluyor.
Test aracımız ise ülkemizde satılma potansiyeli en çok olan 1.6 litrelik dizel ve 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanlı versiyondu. 120 HP güç ve 320 Nm tork üreten motor kağıt üzerinde performanslı dursa da yolda bunu pek hissettiremiyor fakat yüksek tork, ara hızlanmalar ve sollamalarda sizi zor durumda bırakmayacaktır. 6 ileri çift kavramalı şanzımanın geçişleri seri ve konforlu. Özellikle arazide veya dik iniş ve çıkışlarda manuel modda kullanmanızı tavsiye ediyorum. Çünkü seçeceği vites konusunda sistem kafa karışıklığı yaşayabiliyor.
Fiat Grubu’ndan alışık olduğumuz 1.6 litrelik Multijet II isimli motor tutumluluğu ile yine övgüyü hak ediyor. 4.5 litrelik ortalama tüketim değeri de bu durumu kanıtlıyor. Jeep Renegade 1.6 litrelik dizel motoruyla bu sınıfın en tutumlu otomobillerinden biri olmayı başarıyor.
Jeep Renegade genel olarak iyi yol tutan bir otomobil. Hızlı girilen virajlarda bile çizgisini bozmadan sizi şeridinizde tutmayı başarabiliyor. Önden çekişli bir otomobil olmasına rağmen önden kayma eğilimi çok fazla yok. Fakat direksiyon sistemi his konusunda başarılı değil. Yoldan gelenler ve sizin tepkilerinizi hızlı şekilde cevaplayamıyor. Güvenli bir sürüşe sahip fakat sürüş hissi olarak özellikle Nissan Juke ve MINI Countryman gibi rakipleri karşısında biraz daha sıradan hissettiriyor.
Renegade, Fiat 500X ile aynı platformu paylaşıyor olsa da hem dış hem de iç tasarımda Jeep markasının bütün özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Otomobilin içine girdiğinizde adeta küçük bir Wrangler’a binmiş gibi hissediyorsunuz. Birbirine benzeyen sıkıcı tasarımlar sizi heyecanlandırmıyor sa, Renegade size başka bir dünya sunuyor. Kabinde yumuşak kaplamalar yer alıyor. İşçilik de sınıf standartlarından gerisinde değil. Eşya gözü konusunda da Renegade misafirlerine cömert davranıyor. 351 litrelik bagaj hacmi Nissan Juke ve MINI Countryman ile benzer bir alan sunuyor.
Jeep Renegade bu sınıfta hem tasarımı hem de üstün arazi performansıyla farklı bir seçenek olmayı başarıyor. Makyajdan sonra gelen 1.6 litrelik dizel motor ve çift kavramalı otomatik şanzıman seçeneği de Jeep markasını ülkemizde daha fazla insana ulaştıracaktır.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar