İngiliz marka F-Pace ile başladığı SUV atağını E-Pace ile sürdürüyor. Jaguar’ın küçük kedisi, 2.0 litrelik benzinli motoruyla konuğumuz oldu.
Kedi beslemeye yeni başlayan biri olarak bu muhteşem hayvanlara saygım çok daha arttı. En küçüğünden en büyüğüne kadar bütün kedilerin ortak özellikleri var. Çevik olmaları, estetik olmaları ve özgür ruhlu olmaları… Jaguar’ın küçük kedisi E-Pace de bakalım bütün bu özellikleri bünyesinde barındırıyor mu?
Jaguar, F-Pace ile tarihinin en yüksek satış rakamlarına ulaşmayı başarmıştı. Şimdi ise F-Pace’in küçük kardeşi E-Pace ile rakiplerine meydan okuyor. F-Pace, rakip olarak Porsche Macan, BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLC ve Alfa Romeo Stelvio’yu seçerken, küçük kardeşi Audi Q3, BMW X1 ve Mercedes GLA ile rakip.
İlginizi çekebilir
Jaguar E-Pace, Evoque ile aynı platformu paylaşıyor ve Jaguar’ın X-Type’dan beri ürettiği ilk önden çekişli otomobil olma özelliği de taşıyor. Avrupa’da önden çekişli versiyonu da satılıyor fakat ülkemizde sadece dört tekerlekten çekişli olarak tercih edebiliyorsunuz. E-Pace ismini görüp de aklınız karışmasın. Bu araç elektrikli ya da hibrit değil ve Türkiye’de şuan için sadece P250 isimli turbo benzinli motor ve dokuz ileri otomatik şanzıman ile satılıyor. Elektrikli tercihiniz varsa yakın zamanda ülkemizde de satışa sunulacak olan I-Pace’i beklemeniz gerekiyor.
E-Pace her ne kadar F-Pace’in küçük kardeşi olsa da aslında tasarım olarak F-Pace’dan oldukça farklı duruyor. Ön tarafı F-Pace’e göre daha yuvarlak hatlara sahip ve sempatik bir duruşu var. Arkadan bakıldığında ise markanın spor modeli F-Type’ı andırıyor.
Test aracımızda yer alan Jguar’ın P250 kodlu yeni motoru, 2.0 litre ve turbo beslemeye sahip. 250 HP güç ve 365 Nm tork üreten motor, performanslı bir sürüş sunuyor. Alt devirlerden itibaren canlı olan ünite, dokuz ileri otomatik şanzıman ile gücünü dört tekerleğe birden aktarıyor.
Şanzıman konforlu geçişler sunuyor fakat vites geçişlerinde biraz yavaş kalıyor. 7.0 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanma değeri E-Pace’in gücünü kanıtlıyor. Neredeyse 1.9 tonluk bir araç için ortalama 7.7 lt/100 km’lik bir tüketim değeri veriliyor. Bu değeri gerçek yol koşullarında tutturmanız biraz zor fakat 9.0 lt/100 km civarında gezebiliyorsunuz ve bu bile böyle bir otomobil için çok iyi bir tüketim değeri.
E-Pace bir Alfa Romeo Stelvio gibi viraj performansı sergilemiyor fakat hisli direksiyon sistemi sayesinde virajlı dağ yollarında kendinizi bir köşeden diğer köşeye güvenle atmanızı sağlayabiliyor. Fakat direksiyonun ağır yapısı özellikle şehir içi sürüşlerde ve manevralarda biraz yorucu olabiliyor. Süspansiyon daha çok konfora odaklanmış ve bu görevi de başarıyla yerine getiriyor.
Jaguar E-Pace uzun yolda BMW X1 ve Audi Q3’e göre daha sessiz bir otomobil olmayı başarıyor. Yüksek hızlarda az da olsa rüzgâr sesi kabine sızıyor. Benzinli motor da sessiz ve titreşimsiz çalışmasıyla övgüyü hak ediyor.
Son nesil Jaguar’ların kabin kalitesini özellikle Alman rakiplerinin gerisinde görüyorum. Bu durum E-Pace’de de geçerli. Kabinin çoğu yerinde yumuşak kaplamalar mevcut fakat ortada yer alan kısımın plastik kalitesi bu sınıf bir otomobile pek yakışmıyor.
E-Pace’ın tüm versiyonlarında, Jaguar’ın Touch Pro’yu isimli 10.0 inç dokunmatik bilgi ve eğlence sistemi standart olarak sunuluyor. Ekranın arayüzüne alışmak kolay. Dokunmatik ekranın tepkileri hızlı ve grafikler de keskin. Fakat bu ekranda Apple CarPlay ve Android Auto desteği yok.
E-Pace önde ve arkada dört yetişkin için ideal alanı sunuyor. Kapı cepleri biraz küçük olsa da telefonunuz ve cüzdanınızı koymak için kabinde yeterli sayıda saklama alanı bulunuyor.
577 litrelik bagaj hacmi çoğu rakibinden daha geniş bir alan sunuyor. Fakat 60/40 oranında yatırılabilen arka koltuklar daha büyük eşyaları koymak için uygun bir alan sunamıyor. Yine de uzun yolcuklarda dört büyük bavulu sığdırmanız çok da zor olmaz.
E-Pace ülkemizde S, R-Dynamic S ve R-Dynamic SE isimli üç farklı donanım ile satılıyor. R-Dynamic paketle birlikte E-Pace’in daha sportif bir duruş kazandığını belirtmeliyim. Tüm versiyonlarda çift bölgeli otomatik klima, hız sabitleme sistemi, ön ve arka park sensörleri ve LED farlar standart olarak sunuluyor.
E-Pace sınıfının en güvenli araçlarından biri. Tüm modellerinde acil durum frenleme sistemi, şerit takip sistemi, sürücü yorgunluk tespit sistemi gibi aktif ve pasif güvenlik donanımlarını standart olarak sunuyor. Daha yüksek donanımlarda ise trafik işareti algılama sistemi, yüksek hızda acil durum frenleme sistemi ve kör nokta uyarı sistemini de sahip olabiliyorsunuz.
E-Pace, EuroNCAP’ten beş yıldız alarak güvenliğini tescillemiş oldu. Küçük kedi, ayrıca diğer rakiplerinden farklı olarak üç yıllık garanti veriyor ve isterseniz bu garantiyi ek bir ödeme ile uzatabiliyorsunuz.
E-Pace’in fiyatlarına baktığımızda donanım seviyesinde göre 455.898 TL’den, 537.574 TL’ye kadar çıkan bir etiket görüyoruz.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Sonuç
Satışları artırır
Jaguar E-Pace, performanslı motoru, zengin donanımı ve konforlu süspansiyon sistemi ile bu sınıfta iyi bir alternatif olmayı başarıyor. Sürüş hissi ve kabin kalitesi olarak ise Alman rakiplerinin gerisinde kalıyor. Yine de Jaguar hayranlarından ziyade başka markalardan da müşteri çalması hiç de şaşılacak bir durum olmayacaktır.
Son yorumlar