Isuzu, pick-up sınıfında yükselen rekabette eskiyen modeliyle geride kalmaya başlamıştı. Geçtiğimiz aylarda kapsamlı bir makyaj operasyonundan geçirdiği D-Max modeliyle tekrar eski gücünü yakalamayı hedefliyor.
Japon markanın 2002 yılından beri ürettiği D-Max modeli aynı zamanda Amerikan pazarında Chevrolet Colorado ismiyle de satılmaya devam ediyor. General Motors ile aynı platformu kullanan Isuzu, özellikle Avrupalı rakiplerinin karşısında son yıllarda eskiyen teknolojisi ile geride kalmaya başlamıştı. Yapılan kapsamlı makyajla birlikte D-Max daha verimli bir motora ve daha modern bir görünüme kavuşmuş.
Ülkemizde tek kabin veya çift kabin olarak tercih edebileceğiniz D-Max, tek motor ve iki farklı şanzıman seçeneği ile satılıyor. 1.9 litrelik dizel motoru ister altı ileri manuel, isterseniz de altı ileri otomatik şanzımanla satın alabiliyorsunuz. Otomatik şanzımanda sadece dört tekerlekten çekişli olarak satılan D-Max, manuel şanzımanda arkadan itişli olarak da satın alınabiliyor. 103 bin 134 TL’den başlayan fiyat listesi, 158 bin 800 TL’ye kadar çıkabiliyor. En büyük rakiplerinden Mitsubishi L200 106 bin 119 TL’den, Toyota Hilux ise 104 bin 150 TL’den başlıyor. Kısaca Isuzu D-Max, Türkiye’de satılan en uygun fiyatlı pick-up olarak dikkat çekiyor. Araçta; V-Go, V-Life ve V-Cross isimli üç farklı donanım seçeneği mevcut.
D-Max, makyajdan önce 2.5 litrelik dizel motorla satılıyordu. Makyajın getirdiği en büyük yenilik ise 1.9 litrelik motor oldu. 164 HP güç ve 360 Nm tork üreten motor sınıfının en güçlü ünitesi olmasa da 4×4 aktarma seçeneğinde 3500 kilograma kadar çekme, 1196 kilograma kadar da taşıma kapasitesi sağlayabiliyor. Isuzu D-Max, Nissan Navara ve Mitsubishi L200 ile benzer gövde oranlarına sahip fakat yük alanı ve taşıma kapasitesi bakımından rakiplerinin önünde yer almaya devam ediyor.
Altı ileri otomatik şanzıman konfor olarak rahat olsa da tepki süresi bakımından biraz yavaş kalabiliyor. D-Max, yeni 1.9 litrelik motoruyla sınıfının en performanslı pick-up’ı olmayabilir fakat en tutumlularından biri olduğu kesin. Test aracımız dört tekerlekten çekişli ve otomatik şanzımanlı versiyondu. Bu versiyonun ortalama yakıt tüketim değeri 7.8 lt/100 km olarak verilmiş. Sakin kullanımlarda 8.4 lt/100 km’lerde bir karma değer tutturmanız pek de zor olmuyor.
Dizel motor soğuk havalarda ısınana kadar oldukça gürültülü çalışıyor. Bu durum konforu negatif etkilerken, D-Max yalıtım konusunda rakiplerinin gerisinde kalıyor. Kabinde hem motor hem de yol sesi fazlasıyla duyuluyor. Süspansiyon sistemi Toyota Hilux’dan daha konforlu fakat bir Volkswagen Amarok seviyesine ulaşamıyor. Yine de uzun yolda sizi fazla yormuyor.
Baz donanımdan itibaren sunulan bluetooth bağlantısı, elektrikli arka camlar ve ledli gündüz farları övgüyü hak ediyor. En yüksek donanım paketinde yer alan Android tabanlı sekiz inçlik dokunmatik ekran, arayüz ve hassasiyet konusunda sınıfının en iyilerinden biri. Arka görüş kamerası manevralarda ve park ederken işinizi oldukça kolaylaştırıyor. Hız sabitleme sistemi de uzun yolda daha konforlu bir yolculuk sunuyor. En yüksek donanım paketinde ısıtmalı deri ön koltuklar, anahtarsız çalıştırma sistemi, otomatik klima gibi binek modellerde görmeye alışık olunan, yolcuları şımartacak donanımlar da sunuluyor.
D-Max, 30 derecelik yaklaşma, 23 derece ayrılma ve 49 derecelik yan eğilme açısıyla aslında gerçek gücünü asfaltta değil arazide gösteriyor. Sınıfının en başarılı arazi performanslarından birine sahip D-Max, yokuş iniş desteği sunmasıyla da zorlu yollarda bile güvenle yoluna devam edebiliyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Son yorumlar