Hyundai model gamında çok önemli bir yeri olan Tucson, mücadele ettiği zorlu sınıfta geri kalmamak için kapsamlı bir makyajdan geçirildi. 1.6 litrelik dizel motoru, 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanı ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle artık daha iddialı.
Güney Koreli markanın 2004 yılından beri ürettiği Tucson modeli, geçmiş nesillerinde ix35 ismiyle ülkemizde satılıyordu. Üçüncü nesliyle 2015 yılında yollara çıkan model artık Türkiye’de de Tucson ismiyle satılmaya başlandı. Dizellerin en önemli pazar olduğu ülkemizde, 2.0 litrelik vergi dezavantajlı motoruyla satış anlamında çok da istenen başarıyı sağlamadı. Fakat 1.6 litrelik turbo benzinli motorlu versiyonu yüksek tüketim değerine rağmen tatmin edici bir pazar payı elde etti. Geçtiğimiz aylarda kapsamlı bir makyaj operasyonu geçiren Tucson, 1.6 litrelik dizel motor seçeneğine de kavuştu.
Kullanılan 1.6 lt’lik üniteyi, Hyundai’nin diğer modellerinden de hatırlıyoruz aslında. 136 HP güç ve 2000 devirde 320 Nm tork sunan motor, 1.6 litrelik dizeller arasında en güçlülerinden biri. Bu sebeple böyle büyük bir aracı yürütebilir mi gibi soruları aklınızdan çıkarabilirsiniz. 7 ileri çift kavramalı DCT isimli şanzımanla gücünü dört tekerleğe birden aktaran motor, alt devirlerden itibaren gelen yüksek torkla birlikte canlı bir sürüş karakterine sahip. Vites geçişleri konusunda DCT biraz kafa karışıklığı yaşayabiliyor. Özellikle sıkışık trafikte veya yokuş tırmanırken şanzıman anlık tereddütler yaşayabiliyor. Fakat bunun da çaresi böyle durumlarda manuel kullanım şansınızın da size verilmiş olmasıyla aşılabilir. Vites geçişleri serilik ve konfor konusunda ise işini başarılı şekilde yerine getiriyor.
İlginizi çekebilir
1.6 litrelik dizelle birlikte Tucson artık daha ekonomik bir otomobil olmayı başarmış. Ortalama 5.1 litrelik tüketim değeri sürekli dört tekerlekten çekişli ve 1676 kilogramlık ağırlığı olan bir araç için başarılı sayılabilir. Tabii ki gerçek yol koşullarında bu değeri tutturmanız pek de kolay değil.
Yenilenen Hyundai Tucson, orta sert bir süspansiyona sahip. Süspansiyon sistemi virajlı yollarda Tucson’a güvenli bir sürüş kazandırıyor. Yüksek yapısına rağmen yatma eğilimi olmayan Tucson, hissiz olduğu konusunda eleştirilen direksiyon sistemini de elden geçirmiş. Artık daha net cevaplar veren direksiyon sistemi yine de çoğu rakibinin gerisinde kalıyor. Süspansiyonun sert olması yol tutuş konusunda olumlu puanlar kazandırıyor fakat düşük hızlarda kasis ve çukurları da kabinde hissettiriyor. Süspansiyon sistemi derin çukurları tolere etmede başarılı olamıyor.
Tucson’un kabininde rahat etmek ve ideal sürüş pozisyonunuzu bulmak çok zor olmuyor. Geniş bir koltuk ayar yelpazesi sunan Tucson, direksiyonunda da hem yükseklik hem de derinlik ayarı sunuyor. Bu sebeple optimum sürüş konumunuzu rahatlıkla bulabiliyorsunuz. Üst donanım paketlerinde elektrikli bel ayar desteği de sunan Tucson, konfor konusunda sınıfının en iyilerinden biri olmayı başarıyor.
Hyundai Tucson’da artık 8 inçlik yenilenen bilgi-eğlence sistemi yer alıyor. Önceki ekranın arayüzünün karışık olması eleştiri konusu oluyordu. Yeni ekran ise basit ve kolay alışılabilen bir arayüz ile sunuldu. Bu ekran ayrıca artık Apple CarPlay ve Android Auto desteği de sunuyor.
Kabinde kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik sınıf standartlarından geri kalmıyor. Üst kısımlarda kullanılan yumuşak kaplamalar kaliteli hissettiriyor.
Hyundai Tucson son gelen makyajla birlikte ülkemiz için en büyük dezavantaj olan düşük hacimli dizel motor eksiğini de kapattı. Eklenen sürüş destek sistemleri ve teknolojik oyuncaklar da Tucson’un iddiasını artıracaktır. 1.6 litre dizel, otomatik ve dört tekerlekten çekişli versiyonu 219.100 TL’den başlıyor ki şuan ki otomobil fiyatlarına baktığımızda çok da pahalı diyemeyiz.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar