Güney Koreli marka her çıkartığı yeni model ile birlikte Avrupalı rakiplerinin korkulu rüyası olmaya başladı. Küçük SUV sınıfında yer alan Kona da sportif tasarımı ve sunduğu olumlu özelliklerle rekabete yeni bir boyut kazandırmayı hedefliyor…
Küçük sınıf SUV segmenti artık hemen hemen her markanın iştahını kabartacak bir satış potansiyeli vaat ediyor. Küçük sınıf bir otomobilim olsun fakat aynı zamanda biraz gösterişli ve heybetli dursun isteyenler için SUV etiketi oldukça etkileyici hale geliyor. Peki, bu sınıfta ülkemizde hangi iddialı modeller var? Seat Arona, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Renault Captur, Ford EcoSport ve Nissan Juke ilk akla gelenlerden… Diğer yandan Mazda CX-3, Audi Q2 gibi biraz daha niş modeller de bulunuyor.
İlginizi çekebilir
Hyundai de işte bu zorlu sınıfa Kona modeliyle giriş yapıyor. İsmini Hawaii’nin batısında yer alan bir adadan alan Kona, Güney Kore’de üretiliyor. Yeni bir platformdan yükselen Kona, gelecek nesil i20’nin de temellerini oluşturuyor. Tasarıma bakarsak gerçekten de iddialı ve cesur bir anlayışın etkilini olduğunu görüyoruz. Çift parçalı ön farlar ve stop grubu, Kona’yı diğer Hyundai modellerinden farklı kılıyor. 4165 mm uzunluk, 1800 mm genişlik ve 1565 mm yüksekliğe sahip aracın aks aralığı ise 2600 mm. Kona, bu boyutlar sayesinde Kona, küçük sınıfta yer almasına rağmen heybetli durmayı başarabiliyor.
Hyundai Kona ülkemizde 1.0 litre ve 1.6 litre turbo benzinli motor seçenekleriyle satılıyor. 1.0 litrelik motoru manuel şanzıman ile satın alabiliyorsunuz, 1.6 litrelik motor ise sadece yedi ileri çift kavramalı şanzıman ile kombine edilebiliyor. 104 bin 900 TL’den başlayan fiyat listesi, 141 bin 600 TL’ye kadar uzanıyor. Bu fiyatlarla sınıfının en ulaşılabilir modellerinden biri olmayı başarıyor.
Test aracımızın kaputunun altında 1.6 litrelik turbo benzinli motor yer alıyordu. Kona, 177 HP güç ve 265 Nm tork üreten bu motor sayesinde sınıfının en performanslı modellerinden biri oluyor. Gücünü yedi ileri çift kavramalı şanzıman üstnden ön ve arka aksa aktaran otomobil, 0’dan 100 km/s hıza 7.9 saniyede ulaşıyor. Kona dört tekerlekten çekiş sistemine sahip fakat bu sistem 40 km/s hıza kadar çalışıyor, 40 km/s hızı geçtiğinizde önden çekişe dönüyor. Vitesin sağında bulunan bir düğme ile sürekli dört tekerlekten çekişli olarak da kullanabilme şansınız var fakat bu da yakıt tüketimine negatif etki yapacaktır ki zaten çok tutumlu bir araç olduğunu söyleyemeyiz. Fabrika verisi karma tüketim değeri 7.1 lt/100 km olarak verilmiş. Sakin kullanımlarda 9.0-9.5 lt/100 km civarında gezinebilirsiniz, motorun gücüne kendinizi kaptırırsanız 11.0 lt/100 km’yi görmeniz sizi şaşırtmamalı.
Kona, bugüne kadar kullandığım sürüş hissi olarak en başarılı Hyundai modellerinden biri. Hem konfor hem de yol tutuşu çok iyi harmanlamayı başarmış. Hyundai modelleri direksiyon hissi olarak hep Avrupalı rakiplerinin gerisinde kalıyordu fakat Kona bu durumu da değiştirmiş. Direksiyon sistemi sınıfının en hisli çalışan sistemlerinden biri olmuş. Kona, yalıtım konusunda da sınıf standartlarını fazlasıyla karşılıyor. Kabine geçtiğimizde i30 modelinden benzer bir tasarım karşımıza çıkıyor. Malzeme kalitesi bu sınıf için yeterli. Düğmeler ergonomik ve alışması kolay, saklama gözü bakımından da cömert davranılmış.
Donanım olarak da zengin bir listeye sahip olan Kona, Style isimli baz donanımdan itibaren yokuş iniş destek sistemi, yokuş kalkış destek sistemi, perde hava yastıkları, otomatik hız sabitleyici, otomatik yanan farlar, LED gündüz farları ve 16 inç alaşım jantları standart olarak sunuyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar