Hyundai’nin ülkemizde de üretilen başarılı modeli i20, kapsamlı bir makyaj operasyonundan geçirildi. Yenilenen i20’nin 1.0 litrelik turbo benzinli ve çift kavramalı otomatik şanzımanlısı versiyonunu test ettik.
Güney Koreli üretici Hyundai’nin İzmit’te yer alan fabrikasında üretilen B segmentinde yer alan i20 modeli geçtiğimiz aylarda kapsamlı bir makyajdan geçirildi. 2008 yılından beri yollarda olan ve markanın en çok satılan modellerinin başında gelen i20’nin ikinci nesli 2014 senesinde yollara çıkmıştı. Geniş yaşam alanı, konforlu süspansiyon sistemi ve uygun başlangıç fiyatıyla sınıfının en çok satılan modellerinden biri olmayı başaran i20’nin verimli motor ve modern bir şanzıman ihtiyacı vardı. Makyajdan önce 1.0 litrelik turbo benzinli motor sunulmaya başlanmıştı fakat manuel şanzıman ile kombine ediliyordu. Makyajdan sonra ise artık bu motoru 7 ileri çift kavramalı şanzıman ile de satın alabiliyorsunuz.
İlginizi çekebilir
Yenilenen Hyundai i20 1.2 lt ve 1.4 lt atmosferik, 1.0 litre turbo benzini ve 1.4 litrelik dizel motor seçenekleri ile satılıyor. 1.4 litrelik versiyonda 4 ileri otomatik şanzıman yer alırken, 1.0 litrelik versiyonda 7 ileri çift kavramalı şanzımanı seçebiliyorsunuz. Dizel motorda ise eskiden olduğu gibi yine otomatik şanzıman seçeneği sunulmuyor. 82.050 TL’den başlayan fiyat listesi, 113.200 TL’ye kadar çıkabiliyor.
Makyajdan önce i20’nin tasarımı oldukça beğenilmişti. Sade ve şık bir görünümü olan i20, çekiciliğini korumayı sürdürüyordu. Hyundai tasarımcıları makyaj operasyonunda aracın ön kısmına fazla müdahale etmemişler, sis farının şekil değişikliği gibi ufak dokunuşlarla yetinmişler. Asıl radikal değişiklik ise arka tarafta yaşanmış. Bagaj ve arka tamponun tasarımı değiştirilmiş ayrıca stop grubu da yenilenmiş. Tasarım her ne kadar göreceli de olsa benim görüşüm makyajdan önce i20’nın arka kısmının daha güzel göründüğü yönünde… Kabinde ise Apple CarPlay ve Android Auto desteği de sunan yenilenen 7 inçlik multimedya ekranı dışında fazla bir değişiklik bulunmuyor.
Kaputun altında yer alan 998 cc’lik turbo benzinli motor 120 HP güç ve 172 Nm tork değerlerine sahip. Gücünü 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman ile ön tekerleklere aktaran motor, i20’yi 0’dan 100 km/s hıza 10.5 saniyede ulaştırıyor. Düşük tork sebebiyle ilk hızlanmada hantal hissettiren i20, asıl gücünü 2000 devirden sonra yola aktarıyor. Çift kavramalı şanzıman konfor ve serilik bakımından başarılı fakat özellikle yokuş çıkışlarında ve inişlerde vites oranını belirlemede kararsızlık yaşayabiliyor. 5.1 litrelik ortalama tüketim değeri çift kavramalı şanzımanın en büyük katkısı olarak göze çarpıyor. Eski 4 ileri otomatik şanzımanda 9.0 litrelerde tüketim değerleri görülürken, yeni şanzıman ve yeni motor sayesinde i20 artık tutumlu bir otomobil olmayı da başarmış.
i20 konforlu süspansiyon sistemiyle övgüyü hak ediyor. B segment bir otomobil için kasisleri ve çukurları başarılı şekilde absorbe edebiliyor. Yol tutuş konusunda ise limitlerinde kullanıldığında güvenli bir sürüş sunuyor. Direksiyon hissi makyajdan sonra iyileştirilmiş fakat yine de bir Fiesta ya da Ibiza kadar yolu size anlatamıyor.
Makyajdan sonra özellikle güvenlik donanımlarında da güncellemeye gidilmiş. Şerit Takip Asistanı, Otomatik Acil Fren Destek Sistemi, Uzun Far Asistanı ve Sürücü Yorgunluk Tespit Sistemi gibi donanımlar yenilenen i20’da sunulmaya başlandı.
Yenilenen i20, geniş yaşam alanı, konforlu süspansiyon sistemi, verimli motoru ve çift kavramlı şanzımanı ile sınıfının trendini yakalamışa benziyor. Eksileri ise dizel motorda sunulmayan otomatik şanzıman ve elden geçirilmesine rağmen eksik olan sürüş keyfi…
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Erkan Ertuğrul
Son yorumlar