Sınıfının en geniş modellerinden biri olan Honda Jazz, makyajla birlikte gelen yeni 1.5 litrelik atmosferik motoruyla bakalım ne kadar performanslı?
Piyasaya 2013 yılında giren üçüncü nesil Honda Jazz, geçtiğimiz aylarda makyajlandı. Makyajla birlikte gelen yenilikler tasarım anlamında oldukça kısıtlı iken, asıl yenilik kaputun altında yer alıyor. 1.5 litrelik i-VTEC motor seçeneğine kavuşan Jazz, bu motora özel bir donanım seviyesi olan Dynamic paketi ile satılıyor.
Az önce de bahsettiğimiz gibi tasarım açısından yapılan sınırlı sayıdaki yeniliklerin arasında daha koyu detaylara sahip ön farlar ile yeniden tasarlanmış ön ızgara bulunuyor. Aracın arka tarafında ise daha sportif tasarlanmış tampon ve Dynamic paketi ile birlikte gelen difüzör dikkat çekiyor. Yine bu paket kapsamında, “Berlina Black” renkli jantlar aracın genelindeki detaylara uyum sağlıyor. Aracın iç mekânı ise minör değişikliklere sahip. Sınıfının en geniş iç hacimlerinden birini sunan otomobil, yüksek yapısıyla da ferah yolculuklar vaat ediyor. 354 litrelik bagaj hacmi ile en önemli rakiplerinin önünde yer alan (VW Polo 351 lt, Ford Fiesta: 303 lt, Toyota Yaris: 285 lt) Jazz, alçak yükleme eşiğiyle de göz dolduruyor. Hem farklı geometrilerde katlanabilen hem de gerektiğinde minderleri yukarı doğru kalkabilen arka koltuklar da yükleme konusunda pratikliği arttırıyor.
İlginizi çekebilir
Test aracımızın kaputunun altında bulunan 1.5 litrelik atmosferik motor 130 HP güç ve 155 Nm tork üretiyor. Bu değerler kâğıt üzerinde yeterli gözükse de, CVT şanzımanla birlikte ne yazık ki yeteri kadar güçlü hissettirmiyor. Alt devirlerde bir miktar cansız tepkiler veren motor, performanslı bir sürüş için yüksek devir çevirmeye ihtiyaç duyuyor. Bu da beraberinde tüketim değerinizin yükselmesine neden oluyor. Fakat tüketim buradaki anahtar kelime. Limitlerini çok fazla zorlamadığımız Jazz ile şehir içi, 100 kilometrede 6.3 lt benzin tüketerek, 6.4 litrelik fabrika verisinin bile altında kalmayı başarabiliyor.
Makyajlı Honda Jazz tatlı sertlikte bir süspansiyona sahip. Bu rahatsız edici bir seviyede değil. Yine de aracın sportif bir sürüş karakterine sahip olmadığı düşünülürse, bir miktar daha yumuşak olabilirdi diye düşünüyorum. Bununla birlikte yüksek yapısına rağmen, güçlü yol tutuşu ile güven veriyor.
Aracın donanım listesine baktığımızda Honda’nın değişik bir strateji uyguladığına şahit oluyoruz. Japon marka Dynamic paketinde koltuk ısıtma, acil fren desteği gibi küçük sınıf otomobillerde lüks sayılabilecek donanımlara yer verirken, geri görüş kamerası, otomatik klima gibi daha genel donanımlardan kaçınmış. Eğer bu donanımlara da sahip olmak istiyorsanız Elegance seviyesini tercih etmeniz gerekir ki bu sefer de 1.5 litrelik motordan feragat edip 1.3 litrelik motoru satın almak zorunda kalıyorsunuz. İki kombin de CVT şanzımanla birlikte 120.400 TL’den satışa sunulurken, donanımlı veya güçlü olandan birini seçmek size kalmış. Biz mi? Biz olsak kesinlikle güçlü olanı seçerdik.
Yazı : Talha Özkaya
Fotoğraf : Erkan Ertuğrul
Son yorumlar