O, 150 ülkede 10 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış dünyanın en çok tercih edilen SUV modeli. Bugün, CR-V’nin beşinci nesliyle Avusturya’nın Tirol bölgesinde buluşuyoruz.
’lı yılların ortasında SUV rüzgarı çok farklı bir noktaya gelmeye başladı. Artık ‘arazi aracı’ olarak anılmak yerine günlük hayatta rahatlıkla kullanılabilen, işlevsel, şık ve albenisi olan koca çocuklar hayatımıza girdi. Japonlar bu konuda tecrübeli isimlerdi ve bahsettiğimiz rüzgârı arkalarına almaları da çok uzun sürmedi.
1995 yılında Japon üretici Honda, CR-V’yi tanıttı. Bu otomobil kompakt SUV segmentine öncülük eden ilk modellerden biri oldu. O zamandan bu zamana dek, büyük sıçramalar ile büyüyen bir segment olan bu sınıf, şu anda sektördeki en büyük ve en önemli modelleri barındırıyor.
İlginizi çekebilir
Bugün, geçmişi başarılarla dolu olan SUV’un beşinci nesliyle birlikteyiz. Yeni CR-V’de marka adına da büyük değişimler var. Bunları birazdan anlatacağım.
Bu otomobille birlikte marka için de artık bir Premium algısı doğmaya başladığını söyleyebiliriz. Honda, beşinci nesil CR-V’nin bu yıl piyasaya süreceği en önemli yeni otomobil olduğunu belirtiyor.
Öncelikle otomobil tasarım anlamında çok dikkat çekici bir noktada. Geniş çamurluklar yeni CR-V’ye daha güçlü bir görünüm kazandırırken, motor kaputu ve diğer gövde bölümlerindeki kıvrımlarıyla daha dinamik ve marka yüzünü temsil eden karakteristik özellikler taşıyor. Yeni CR-V öncekine versiyona göre uzunluğunu koruyor. Ancak dingil mesafesi arka koltuklarda daha fazla bacak alanı yaratmak adına 30 mm uzatılmış. Bu da beraberinde ciddi bir genişlik hissini getiriyor. Artan genişlik ve dingil mesafesi sürüş stabilitesine katkı sağlarken 35 mm’ye kadar yerden yükseklik artışına karşın yeni CR-V’nin ağırlık merkezi değişmiyor. Gelişmiş platform CR-V tarihinin en iyi sürüş dinamikleri için zemin oluşturuyor. Enteresan bir detay da, otomobilin arka kapıları açılırken, artık 6 derecelik fazla bir açıya sahip. Bu da iniş-binişleri ciddi ölçüde rahatlatıyor.
CR-V’nin en önemli özellikleri arasında artık beş koltuklu versiyona alternatif olarak ilk kez yedi koltuklu seçenekte sunuluyor. Buna paralel olarak kabinde bir dizi değişim söz konusu… Bunların başında otomobilin iç mekânında artan kalite hissi geliyor. Ayıca tasarım ve hayatı kolaylaştıran detaylar da hemen göze çarpıyor. Yenilenen gösterge paneli artık çok daha teknolojik ve iyi okunuyor. Ayrıca 7 inçlik multimedya sistemi de yenilenmiş olarak karşımıza çıkıyor. Artık çok daha sezgisel.
Honda modellerinin genel olarak sessiz ve konforlu bir sürüşe sahip olduğunu biliyoruz. Fakat yeni CR-V’deki yaratılmak istenen Premium algısı, sürüş konforu, sürüş karakteri ve yol tutuşa kadar, gürültü ve vibrasyon anlamında birçok geliştirme ile pekiştiriliyor.
Bakalım kaputun altında bizi ne gibi bir yenilik bekliyor. Honda’nın Civic modelinden de tandığımız 1.5 lt’lik VTEC TURBO ünite yeni CR-V’ye hayat veriyor. Tirol bölgesinde bize eşlik eden otomobil Türkiye’ye gelecek olan versiyondu. 1.5 lt’lik motora ek olarak yedi koltuklu ve AWD dört tekerlekten çekişli.
Fakat bu motor Civic’in aksine 193 HP gücünde. Gücünü 9 kademeli CVT şanzımanla yere veren ünite, 2.000 ila 5.000 d/dak aralığında 243 Nm maksimum tork üretiyor.
Yeni CR-V’nin sürüşü önceki versiyondan bariz bir şekilde daha iyi. Yeni direksiyon sistemi sürüşe daha keskin bir hâkimiyet kazandırırken, belirsizlikleri de ortadan kaldırıyor. Tepkileri daha doğrusal ve öngörülebilir yanıtlar veriyor. Süspansiyondaki değişiklikler de sürüşe olumlu bir şekilde yansıyor. Bu hem asfalt hem de bozuk zeminlerde kendini gösteriyor. Darbeleri iyi bir şekilde sönümleyen amortisörlerin asfalt üzerindeki konforlu tepkileri de hemen hissediliyor.
CR-V her ne kadar şehirli bir SUV olsa da hafta sonu yaşamak isteyeceğiniz küçük kaçamaklarda sizi mutlu edecek kadar yetenekli. Yine önceki nesil ile karşılaştırıldığında 35 mm artışla 201 mm’ye ulaşan yerden yüksekliği onun yol dışında da iş bitirici olduğunu gösteriyor. Elektronik AWD sistemi, torkun maksimum değerini yüzde 60’a kadar arka tekerleklere gönderebiliyor.
Otomobilin çok sessiz olduğunu az önce söylemiştim. CR-V’nin yeni platformu üst düzey bir yol konforu ve sürüş deneyimini beraberinde getirirken, karoser mimarisi ile etkili yalıtım çözümlerinin de katkısıyla oluşan vibrasyon ve gürültülerin kabin içine ulaşması önleniyor. CR-V’de ilk kez kullanılan Active Noise Cancellation (ANC) sistemi motor gürültülerini minimize etme noktasında önemli bir sorumluluk üstleniyor. Standart olarak sunulan bu özellik kabin içindeki düşük frekanslı gürültüleri azaltıyor. Kabin içerisindeki iki adet mikrofon ile gürültü seviyesi denetlenirken gerekli olması halinde karşı ses sinyalleri üretiliyor.
Biraz da yakıt tüketiminden bahsedelim. Zira bu tip otomobillerde en çok merak edilen konuların başında geliyor. CR-V’nin fabrika verisi 100 km’de 7.1 lt. Bizim sürüşümüz süresince sakin bir kullanımla birlikte 8.2 lt’nin altında pek inemedik. İstanbul trafiği dur-kalk gibi etkenleri de göz önüne alırsak, ülkemizde bu otomobille 9.5 lt ila 10.0 lt dolaylarında bir ortalama yakalayabilirsiniz ki bu da gayet makul bir sonuç.
Yeni CR-V, tüm özelliklerine ek olarak artık çok daha güvenli bir otomobil. Markanın Sensing adını verdiği güvenlik sistemi, fren desteğine sahip çarpışma uyarı sistemi (Collision Mitigation Braking System), Sesli şeritten çıkma uyarısı, şerit takip sistemi RDM (Road Departure Mitigation), aktif şerit takip sistemi, uyarlanabilir hız sabitleme sistemi, trafik işareti tanımlama sistemi, akıllı hız sınırlandırma sistemi ve akıllı hız sabitleme sistemi dışında ayrıca kör nokta asistanı, park yerinden çıkma asistanı, 130 ve 180 derece dışında kuş bakışı olmak üzere çok açılı geri görüş kamerası, elektronik stabilite programı VAS ve lastik basıncı kontrol sistemi olmak üzere kapsamlı güvenlik donanımlarını beraberinde getiriyor.
Yeni CR-V, tek seçenek olan 1.5 lt VTEC TURBO benzinli motor, dört tekerlekten çekiş sistemi ve CVT otomatik şanzımanla birlikte Ekim ayından itibaren satışa sunulacak.
Yazı: Ahmet Armağan
Salzburg, Avusturya
Son yorumlar