Honda’nın ateşli hatchback’i Civic Type R, bir önceki neslinin üzerinden çok geçmeden yenilenerek tekrar sahneye çıktı.
Honda Civic Type R, 1997 yılından beri performanslı Japon otomobili tutkunlarının hayalini süslemeye devam ediyor. Özellikle benim gibi 90’lı yıllarda büyüyenler için Type R neredeyse bir efsane gibiydi… Dördüncü jenerasyon Type R 2015 yılında tanıtıldı ve Nürburgring’te en hızlı önden çekişli otomobil olma unvanını kazandı. Aradan sadece iki sene geçmesine rağmen Honda, Civic Type R efsanesinin 20’nci yılında beşinci nesli gün yüzüne çıkardı.
Yeni Honda Civic Type R, GT donanım paketiyle birlikte ülkemizde 271 bin 500 TL’lik bir fiyatla satılıyor. Rakiplerine baktığımızda ise Peugeot 308 GTi 196 bin 400 TL, Volkswagen Golf R ise 333 bin TL’ye satılıyor.
İlginizi çekebilir
Performanslı hatchback’lere baktığımız zaman en vahşi tasarım hiç tartışmasız Civic Type R’a ait. Uzaktan bakıldığında bile aracın diğer Civic’lerden farklı olduğunu rahatça anlayabiliyorsunuz. Devasa arka kanat ve kaputun üstündeki havalandırma kanalları Type R’ın vahşiliğini göz önüne çıkartıyor. 20 inçlik alaşım jantlar ise sportif dış tasarımı tamamlayan detayların başında geliyor. Arka difüzörün ortasında konumlandırılan üçlü egzoz çıkışı ise göze hoş geliyor. Kabin, spor koltuklar hariç daha sade bir tasarıma sahip ve bir önceki nesilden izler taşıyor.
Type R’ın kabini dört yetişkin için yeterli alanı sunuyor, arka tarafta da yeterli diz ve baş mesafesine sahip. Spor koltuklar vücudunuzu adeta sarıyor. Sürüş pozisyonunu bulmak çok zor olmuyor. Ergonomi konusunda da Type R’ın fazla bir sıkıntısı yok fakat multimedya ekranın hassasiyeti ve arayüzü daha iyi olabilirdi. Malzeme ve işçilik kalitesi bakımdan ise bir Golf kadar olmasa da, sınıf standartlarının altında kalmadığını belirtmeliyim. Böyle bir otomobilde bagaj hacmi fazla bir şey ifade etmez fakat Type R, 420 litreyle bu sınıfın en geniş bagajlarından birine sahip. Bir önceki Type R özellikle pist dışı kullanımlarda oldukça sert süspansiyon sistemi ile eleştirilere neden olmuştu. Yeni nesil Type R’da ise bu sorun sürüş seçeneklerine eklenen comfort moduyla az da olsa çözülmüşe benziyor. Fakat bu, yine de sınıfının en sert otomobili olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Yeni Type R’ın motoru eskisiyle aynı. 2.0 litrelik turbo beslemeli motorun gücü ise 310 HP’den 320 HP’ye çıkarılmış. Torku da artan Type R, 2500 ila 4500 d/d aralığında 400 Nm’lik bir değere sahip. Bu güç artışı sadece kağıt üstünde kalmamış. 10 HP’lik artışı yolda da hissedebiliyorsunuz. 5.7 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabilen Type R, gazı köklediğinizde sırtınızı koltuğa rahatça yapıştırabiliyor. Dört tekerlekten çekişli rakiplerini saymazsak, önden çekişliler arasında en iyi hızlanma değerlerine sahip. Zaten yeni Type R da eskisi gibi Nürburgring’te en hızlı önden çekişli otomobil olmayı başardı.
Altı ileri manuel şanzımanla gücünü yola aktaran Type R’ın vites geçişleri de belirgin. Manuel şanzımanın motorla uyumu başarılı. Yeni tek kütleli volan, debriyaj atalet ağırlıklarını yüzde 25 azaltırken, daha etkin bir hızlanma sağlamak için yüzde 7 daha düşük son dişli oranı ile yetiniyor. Yeni Type R’da sunulan devir eşitleme özelliği vites geçişlerini yumuşatırken, yüksek veya düşük devirlerdeki vites değişimlerinde ortaya çıkan, istenmeyen sarsıntıları dengeleyerek akıcı sürüşe katkı sağlıyor.
Yeni Civic Type R için özel olarak geliştirilen dört tekerlekteki adaptif süspansiyon sistemi, özellikle hızlanma veya yavaşlama gibi ani ağırlık transferlerinde gövdenin dengede kalmasına yardımcı olarak hızlanma veya fren performansını artırıyor. Sınıfının en güvenli fren sistemlerinden birine sahip olan Type R, uzun süreli performanslı kullanımlarda dahi herhangi bir şişme veya güç kaybı yaşamıyor.
Elden geçirilen direksiyon sistemi de zaten iyi olan tepki süresini çok daha kısaltmış. Sizden gelen hareketleri anında ön tekerleklere iletiliyor. Çok zorlandığınızda önden kayma eğilimi gösteren Type R, ufak dokunuşlarla şeridine rahatça geri dönmesini becerebiliyor.
Sonuç
Şimdi daha da iyi
Bir önceki Type R özellikle performans ve sürüş dinamikleri bakımından en başarılı önden çekişli otomobillerden biriydi fakat günlük hayatta kullanılması biraz zor bir otomobildi. Yeni Type R ise hem performans bakımından kendini geliştirirken, günlük hayatta kullanılması daha rahat hale gelmiş. Tek eksisi ise biraz zayıf kalan egzoz sesi.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar