Rakiplerinin eskiyen yüzlerinin etkisiyle yeni Honda Civic sınıfının liderliğine göz koymuştu. Tek eksiği olan dizel motor seçeneğinin gelmesiyle ürün gamı tamamlandı.
Honda, yeni Civic’i sahneye çıkardığında ilk etapta dizel motor seçeneğine yer verilmeyişi eleştiri konusu olmuştu. Verimli 1.5 litrelik benzinli motoru ile dizel açığını kapatmaya çalışan Civic, başarılı satış rakamlarına ulaştı. Fakat özellikle ülkemizde kemik bir dizel kitlesi var ki onları benzinli bir motora ikna etmek hiç de kolay değil… Honda da bu segmentte liderliği hedefliyorsa muhakkak dizel motor seçeneğini ürün gamına eklemesi gerektiğini düşünerek, 1.6 litrelik ünitesini hem Civic Sedan da hem de Hatchback’te kullanmaya başladı.
10. nesil Civic’in kaputunun altında bulanan 1.6 litrelik motor 120 HP güç ve 300 Nm tork değerine sahip. Bu yeni dizel motorun performansı yeterli seviyede ve rakiplerinden de güçsüz değil. Motor, alt devirlerde kurtulana dek biraz da olsun turbo gecikmesi yaşıyor. Fakat bu büyük bir sorun değil. Sonuçta yarışa çıkmıyorsunuz. Motor gücünü 6 ileri manuel şanzıman ile yola aktarıyor. Vites geçişleri net ve aralıkları da kısa.
İlginizi çekebilir
Bu yeni dizel motor çevreye saygı konusunda ise rakiplerinin önünde yer alıyor. 93 g/km’ye düşen CO2 emisyon değeri onu en çevreye duyarlı dizel motorlardan biri yapmayı başarıyor.
Civic’in kalbinde yer alan dizel motor tüketim değerleriyle de sınıfının en ekonomik ünitelerinden biri… Fabrika verisi 3.4 litre olarak verilen ortalama tüketim değeri, en büyük rakibi Megane Sedan’ın dizel versiyonunda 3.7 litre olarak karşımıza çıkıyor. Civic’i sakin kullanırsanız, fabrika verisi tüketim değerlerini yakalamanız çok da zor olmuyor.
Süspansiyon sistemi oldukça konforlu olan otomobil neredeyse bir üst segmenti yakalayan bir konfora sahip. Darbeleri ve kasisleri çok iyi absorbe eden sistem, süspansiyon konusunda bu sınıfta referans olan Volkswagen Golf’e en çok yaklaşan model olmuş.
Bu zamana kadar kullandığım en sessiz dizel motorlu araçlardan biri olan Civic, motor soğukken bile neredeyse benzinli gibi çalışıyor. Civic’in genel olarak zaten yalıtımı başarılıydı ve bu başarıyı sevimsiz olan dizel motor sesini engelleyerek de devam ettiriyor.
Kabinde herhangi bir değişiklik yok. Malzeme ve işçilik kalitesi sınıf standartlarında fakat bilgi-eğlence sistemi bir miktar karmaşık. Ekran çok fazla sezgisel değil ve arayüzün kullanımı da kolay değil. Buna ek olarak Android Auto ve Apple CarPlay desteği ise bir avantaj.
Ülkemizde üretilen Honda Civic Dizel, başlangıç fiyatı olarak da sınıfının en avantajlı modellerinden biri. Dizel-manuel Civic’in başlangıç fiyatı 133.700 TL’den başlıyor ve donanım seviyesine göre 158.000 TL’ye kadar çıkabiliyor. Renault Megane Sedan ise dizel motor seçeneği ve manuel şanzımanla 158.900 TL’den başlıyor.
Honda Civic Sedan, geniş yaşam alanı, konforlu süspansiyon sistemi ve verimli dizel motoruyla sınıfının en iddialı modeli olmayı sürdürüyor. Eylül ayından itibaren satışa sunulan dizel-otomatik kombinasyonu da Civic’in cazibesini çok daha artıracağa benziyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Son yorumlar