Dünya otomobil tarihinin en önemli modellerinden biri olan Mustang, uzun zamandan sonra ülkemizde de resmi olarak satılmaya başlandı. Bu efsane modelin 2.3 litrelik EcoBoost motorlu versiyonu ile keyifli günler geçirdik…
Ford Mustang’in tarihinden bahsetmek istesek tek sayfa kesinlikle yeterli olmayacaktır. Fakat bu efsane modelin dönüm noktalarından biri kesinlikle son nesildir diyebiliriz çünkü 2.3 litrelik dört silindirli motor Mustang’in özellikle Avrupa pazarında satışlarını ciddi oranda artırdı. Mustang, önceki yıllarda patlak veren petrol krizi zamanında da dört silindirli motorla üretilmişti fakat bu model global olarak pek de fazla satış başarısı yakalayamamıştı.
İlginizi çekebilir
EcoBoost motorlu versiyon ise şimdiden markanın en çok satılan modellerinden biri olmayı başardı. Peki nedir Mustang’i bu kadar başarılı kılan nedenler? Ülkemizde her ne kadar 2.3 litre yüksek vergi dilimine girse de Avrupa’da durum daha farklı. Verimlilik ustası EcoBoost motor, düşük emisyon değeriyle Avrupa pazarında çoğu Avrupalı spor otomobilden daha uygun fiyata sahip. 2.3 litrelik dört silindirli motor 317 HP güç ve 432 Nm tork değerlerine sahip. Altı ileri tork konvertörlü şanzıman ile gücünü arka tekerleklere ileten Mustang, 5.2 saniyede 0’dan 100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. 2.3 litrelik motora burun kıvıranlar için etkileyici bir hızlanmaya sahip olan Mustang, tork konvertörlü şanzımanın ağır geçişlerinin olumsuzluklarını yaşıyor. Manuel bir şanzımanla çok daha keyifli sürüşler yapılacağına eminim. Fabrika verisi 9.9 lt/100 km’lik bir ortalama değer veriliyor ve bu değeri sakin kullanımlarda tutturmanız çok zor değil. Fakat kim bir Mustang’i Focus gibi kullanmak ister ki? Bu yüzden 13-14 lt/100 km’lik tüketim değerlerini görmeniz hiç de zor değil.
Ford Mustang, Amerikan genlerini fazlasıyla bünyesinde barındırıyor. Süspansiyon Avrupalı rakiplerine oranla çok daha konforlu. Bir spor otomobilden beklenilmeyecek kadar rahat yolculuklar yapabiliyorsunuz. Bu süspansiyonun eksisi ise hafif de olsa Mustang’in virajlarda yatmasına sebep olması. Tabii bunda süspansiyon kadar 1653 kilogramlık ağırlığı da etkili. Arkadan itişli Mustang, viraj çıkışlarında gaza yüklendiğinizde size eğlenceli anlar yaşatabiliyor. Eğlenceli olduğu kadar da kontrollü bir sürüşü olan Mustang, direksiyona yapılan hafif müdahaleler ile çizgisine rahatlıkla oturabiliyor. Bir parantez de direksiyon sistemine açalım. Direksiyon hassasiyetini konsolda yer alan bir kumanda ile spor veya konfor seçeneklerinden birini seçerek ayarlayabiliyorsunuz. His olarak bir BMW değil fakat isteklerinize hızlı şekilde cevap verebiliyor.
Kabinde de tipik Amerikan tarzını görebiliyoruz. Malzeme kalitesi ve işçilik özellikle Alman rakiplerinin gerisinde fakat zengin donanımı ile bu açığı kapatabiliyor. Mustang’in kabinde en fazla beğendiğim yeri ise deri koltukları oldu. Bugüne kadar kullandığım en rahat koltuklara sahip spor otomobil olabilir…
Gelelim fiyata… 2.3 litrelik Mustang ülkemizde 147 bin USD’ye satılıyor. Bu fiyata bir BMW 6 Serisi alabiliyorsunuz. Tabii ki bu Mustang’in değil bizim vergi sistemimizin suçu. Ama bu, yollarda Mustang’e rastlama şansımızın çok çok az olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar