Ford’un küçük sınıftaki temsilcisi Fiesta geçtiğimiz aylarda yenilendi. 1.0 lt’lik Ecoboost’un ardından bu sefer de Fiesta’da ilk kez yer verilen 1.5 lt’lik yeni nesil turbo dizel motorla birlikteyiz.
Fiesta hem dünyada hem de ülkemizde çok sevilen bir model. Hemen herkese hitap edecek skalada geniş bir motor yelpazesi bulunuyor. Ödüllü Ecoboost motor hem manuel hem de otomatik olarak tercih edilebiliyor. Performanslı, çok cimri olmasa da tutumlu… Daha fazla performans isteyenler içinse 200 HP’lik ST var.
Dizel versiyonlar halen sıklıkla tercih edilen seçenekler arasında ve ‘dizel öldü’ diyenlerin biraz daha beklemesi gerekecek. Biz bugün auto motor & sport’ta ‘daha fazla ekonomi diyenler’ için Fiesta 1.5 TDCi’ın direksiyonuna geçiyoruz.
İlginizi çekebilir
Hatırlarsanız geçmişte Fiesta dizel versiyonla adından sıkça söz ettiriyordu. Özellikle 2002-2008 yılları arasında üretilen beşinci neslin çok büyük bir bölümü dizellerden oluşuyordu. Hatta pek kullanışlı olmasa bile robotize şanzımana sahip bir otomatik seçeneği de yer alıyordu. Ardından Ford, altıncı jenerasyonda PSA’dan aldığı 1.4 lt’lik 70 HP gücündeki motorla yola devam etti. Ta ki kendi üretimi olan 1.5 lt’lik yeni üniteye dek.
Bugün aynı motor 120 HP gücüyle Focus’ta da kullanılıyor. Fakat Fiesta’da yer alan ünite 85 HP gücünde. Tork değeri de 1750-2500 d/d arasında 215 Nm ki, bu güçteki torkun etkisini özellikle büyük viteslerde kaldığınızda tekrar hızlanırken çok net hissediyorsunuz. Tabii ki buradaki en önemli diğer bir yenilik de artık altı ileri manuel bir şanzımana yer veriliyor olması. Bu size yüksek hızlarda daha fazla ekonomi yapma olanağı sağlıyor.
Tüketim değeri ise tabii ki eskisinden çok daha iyi. 100 km’de sadece 3.5 lt. Bu değer fabrika verisi fakat Fiesta’yı dikkatli bir şekilde kullanırsanız, 4.5-4.6 lt/100 km’yi rahatlıkla görebilirsiniz. Tüm bunlara ek olarak motorun çok sessiz olduğunu söylemeliyim. Fiesta’daki izolasyonunun geliştirilmiş olmasının payı büyük fakat yeni nesil dizel motorun kabine yansıttığı seste üç silindirli benzinli bir motor gibi. Dizel motorlu Fiesta’nın ağırlığı 1191 kg ve otomobildeki güç dağılımı ton başına 70 HP’den fazla. Bu da küçük sınıf için fena bir değer değil.
Yine bu model de Fiesta’nın yıllar boyunca süregelen parlak sürüş dinamiklerini, keskin direksiyon hissini ve iyi sürüş özelliklerini yansıtıyor. Ford ayrıca Fiesta’da çok sayıda yüksek teknoloji ürününü bu versiyonda da sunuyor. Bir çarpışmayı algılayan ve otomobili otomatik olarak durduran Active City Safety sistemi opsiyonel olarak tercih edilebiliyor. Fiesta’da standart olarak yedi hava yastığı sunuluyor ve EuroNCAP çarpışma testlerinde beş yıldıza sahip.
Fiesta 1.5 TDCi başlangıç seviyesi olan Trend donanımla birlikte 85 bin 500 TL’ye satılıyor, en yakın rakibi Volkswagen Polo ise 1.6 lt’lik 80 HP gücündeki TDI motoruyla 95 bin 600 TL’ye satılıyor ki, bu ciddi bir fark. Diğer yanda 1.5 lt’lik 75 HP gücündeki Clio Joy donanımıyla 84 bin 850 TL. Fiesta dizel motor seçeneğinde otomatik şanzımanına yer vermiyor fakat sunduğu donanım ve sürüş özelliklerine göre fiyatı rakiplerine oranla oldukça makul.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar