Küçük sınıfın mihenk taşlarından biri olan Fiesta, eğlenceli sürüşü, artan kalitesi ve sunduğu bolca teknoloji ile geri döndü.
Uzun yıllardır Ford’un birçok modeline sahip olmuş ve kullanmış biri olarak bu marka için aslında diğerlerinden söyleyecek daha fazla sözüm olabilir. Ford aslında gerçekten de kullanıcısıyla bağ kuran markalardan biridir. Bu çok fazla bilenen bir şey değildir ve siz kullandıkça bu hissetmeye başlarsınız.
Eğer bir Ford’a sahipseniz başınızı çok fazla ağrıtacak sorunla karşılaşmazsınız. Kronik problemler yaşamazsınız, üstüne üstlük kendinizi en küçük modelinde dahi her zaman güvende hissedersiniz.
İlginizi çekebilir
Bugün de markanın en beğenilen modellerinden biri olan Fiesta’yla birlikteyiz. Geçtiğimiz aylarda bu otomobili basın tanıtımının yapıldığı Bodrum’da kullanmıştım.
Geçmişi çok eskilere, 1976’lara dayanan bu model, özellikle son yıllarda popülaritesini bir hayli arttırdı. 2009 yılındaki ödüllü tasarım çizgisi bugün bile yenilenen modelde benzer bir dil ile karşımıza çıkıyor.
Dünyanın en çok satılan küçük sınıf otomobillerinden biri olan Fiesta, artık daha kaliteli ve teknolojik. Ayrıca her zamankinden daha eğlenceli sürüşüyle sekizinci nesil olarak bizlerle.
Yeni Ford Fiesta, sektörün uzun zamandır beklediği modellerden biriydi. Artık işler eskisi gibi değil ve rakipleri arasında artık çok sıkı isimler var. Seat Ibiza, Skoda Fabia ve ezeli rakip VW Polo. Ve yakın bir zamanda açıklanacak olan yeni Opel Corsa… Tüm bu rakiplerin arasında Ford Fiesta eli güçlü özelliklerle öne çıkıyor.
Biraz tasarımdan bahsetmek gerekirse; dıştan bakıldığında aslında yukarıda da bahsettiğim gibi önceki neslin bir revizyonu gibi görünüyor. Fakat değişim aslında otomobilin boyutlarında gözleniyor.
Ford bunu, “sade ve zarif tasarım felsefesini sürdürmek” olarak nitelendiriyor.
Otomobilin içine bindiğiniz o üstüne gelen karmaşık kabinden eser yok. Eskiye oranla çok daha ferah bir kabin sizi karşılıyor. Malzeme kalitesi ise fark edilir oranda gelişmiş. Geçmişte dürbün şeklindeki gösterge paneli yerine yekpare bir paneli bizleri karşılıyor. Ayrıca düğmelerin azaltılmış olduğu da gözlerden kaçmıyor. Bu sadelik beraberinde karmaşadan uzak ve sade bir tasarımı getiriyor. Konsolun hemen ortasında yepyeni 8.0 inçlik bir gösterge paneli var ve dokunmatik hissi çok çok iyi. Ford’un SYNC 3 adını verdiği araç içi multimedya sistemiyle büyük bir gelişim yaşamış. Fiesta’daki en önemli yenilik ve sınıfında başka bir otomobilde rastlayamayacağımız bir özellik de 10 hoparlör 675 watt’lık B&O Play ses sistemi oluyor. Aslında Fiesta’yı sınıfında sürüş özelliklerinden ziyade öne çıkaran en önemli özelliklerden biri bu…
Opsiyonel olarak tercih edebileceğiniz bu ses sistemi gerçekten de oldukça başarılı. Fiesta’nın teknolojik özelliklerine ek olarak, segmentine öncü olacak sürüş destek sistemleri arasında gece görüşü de sağlayan ve Ford’da ilk defa sunulacak olan yaya algılama özellikli çarpışma önleme yardımcısı gibi özellikler de bulunuyor.
Ford Fiesta zaten genel olarak iyi yol tutan bir otomobil. Hatta bütün Ford otomobiller iyi yol tutar fakat Ford mühendisleri yeni Fiesta’da daha çevik ve sportif bir sürüş kazanmak adına süspansiyon özelliklerini geliştirmiş ve sonucunda da yüzde 10 daha fazla yol tutuş ve yüzde 8 iyileştirilmiş fren mesafesi elde edilmiş. Sürüşte fark edilen önemli değişikliklerden biri de otomobilin artık daha iyi bir izolasyona sahip olduğu. Fiesta, asfalt üzerinde eskiye göre oldukça sessiz ve lastik sesi içeriye çok daha az geliyor.
1.0 lt’lik motorun performansı her zamanki gibi son derece yeterli fakat şanzımanın kesinlikle daha canlı tepkilere sahip olması gerekiyor. Ford’un benzinli modelleri genel olarak biraz fazla yakıt tüketir ve bu otomobil de ekonomi odaklı bir sürüş adına vitesleri hızlı bir şekilde büyütüyor. Bu da otomobilin devrini oldukça aşağılarda bırakarak sürüş keyfini olumsuz yönde etkileyebiliyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Doruk Barın
Sonuç
Rakipler dişli
Yakın bir döneme kadar küçük sınıfta herkes manuel şanzımanı da olsa dizel otomobillere yöneliyordu. Hatta otomatik şanzımanlı küçük sınıf bir otomobile sahipseniz çok şanslıydınız. Ama işler artık değişti. Devir küçük hacimli benzinli otomatikler… Tüm markalar bu yönde modeller geliştirdi ve Ford’un Ecoboost’u ise uzun yıllardır üstüste aldığı başarılarla anılıyor. Tabii artık Ford burada yanlız değil. VW Group modelleri; yeni Polo, Seat Ibiza ve Skoda Fabia 1.0 lt’lik TSI motorlarıyla küçük sınıfın önüne set çekmiş durumdalar. Buradan sıyrılmak gerçekten kolay değil. Ford Fiesta’nın teknolojik özellikleriyle buradan kendine pay çıkaracağı kanaatindeyim.
Son yorumlar