Ford ürün gamını yenilerken modaya uygun olarak SUV’lara ağırlık veriyor. Markanın en küçük SUV’u EcoSport da ülkemizde satışa sunuldu ve 1.0 litrelik EcoBoost motoruyla konuğumuz oldu.
Aslında EcoSport, Ford’un yeni bir otomobili değil. 2003 senesinden beri yollarda olan EcoSport, bir MPV olarak dünyaya geldi. Fakat Ford’un genlerinde olan sürüş keyfini verememesi hep eleştiri konusu olmuştu. İkinci nesil EcoSport ise 2012 yılında yollara çıktı, 2017 yılında ise kapsamlı bir makyajdan geçirilerek MPV’likten SUV’luğa adım attı. Makyajlı EcoSport ülkemizde de satışa sunuldu. 1.5 litre dizel ve 1.0 litre EcoBoost motorlarla satılan EcoSport, otomatik şanzımanı benzinli seçenekte sunuyor.
İlginizi çekebilir
Ülkemizdeki rakiplerine baktığımızda Renault Captur, Hyundai Kona ve Seat Arona’yı görüyoruz. Zor rakiplerin olduğu bu sınıfta EcoSport’un işi hiç de kolay değil.
Tasarıma geçersek EcoSport’da hâlâ MPV izlerini görüyoruz. Önden bakıldığında yeni nesil Fiesta ile oldukça benzeyen EcoSport, arkada özgün bir tasarıma sahip. Kabinde ise yeni nesil Fiesta ile hemen hemen aynı.
Test aracımızın kaputunun altında 998 litrelik üç silindirli 125 HP güç üreten motor yer alıyordu. 170 Nm tork üreten bu motor, gücünü altı ileri otomatik şanzıman ile yola aktarıyor. Hızlanma konusunda sorun yaşamayan EcoSport, sakin kullanıldığında tutumlu da olmayı başarıyor. Ortalama 5.8 lt/100 km’lik tüketim değeri sunan EcoSport ile yaklaşık 350 kilometre yol yaptım ve karma tüketimde 8.3 lt/100 km’lik bir ortalamaya ulaştım. Şanzıman daha çok konfora önem veriyor ve serilik konusunda çift kavrama kullanan rakiplerinden geri kalıyor.
EcoSport orta-sert bir süspansiyona sahip. Bu sınıfta daha konforlu olan rakipleri var mı? Aklıma Seat Arona ve Hyundai Kona geliyor. Yol tutuş konusunda da fazla zorlanmazsa güvenli bir sürüş sağlıyor. Direksiyon sistemi hızlı tepkileriyle olumlu not alıyor.
Ford EcoSport, ön tarafta bir B segment SUV standartlarında yaşam alanı sunuyor. Arka tarafta ise üç yetişkinin yolculuk etmesi biraz zor olabilir. Eşya gözleri bakımından cömert olan EcoSport, 356 litrelik bir bagaja sahip. Rakiplerinden Seat Arona 400 litre, Hyundai Kona ise 361 litrelik bir hacim sunuyor. EcoSport’un rakiplerinden ayıran en büyük farkı ise yana doğru açılan bagaj kapağı oluyor. Sağ stop grubunun içine saklanan bagaj kapağı aynı buzdolabı kapakları gibi açılıyor. Biraz ağır olan bagaj kapağı, yükleme konusunda ise rakiplerine göre daha iyi bir genişlik sunuyor.
Kabinde malzeme kalitesi bu sınıf standartlarının üstünde. Yumuşak kaplamalara konsolda bolca yer verilmiş. Kullanılan düğmelerin kalitesi de sınıf standartlarını karşılıyor. Donanım olarak da zengin bir liste var. Ülkemizde sadece ST-Line paketiyle satılan EcoSport’ta, LED gündüz farları, 18 inç alaşım jantlar, spor süspansiyon, sürücü diz havayastığı, yokuş kalkış desteği, hız sabitleme sistemi, anahtarsız çalıştırma, otomatik klima, ısıtmalı ön koltuklar ve 8.0 inç dokunmatik ekran standart olarak sunuluyor.
Ford EcoSport’un benzinli-otomatik versiyonu 130.500 TL’den başlıyor. Seat Arona’nın benzinli-otomatik versiyonu 114.000 TL’yken, Hyundai Kona ise 135.100 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. EcoSport başlangıç seviyesinde bile yüksek donanım paketiyle satıldığı için bu sınıfın en uygun fiyatlı modellerinden biri olarak öne çıkıyor.
Son yorumlar