İtalyan markanın kompakt hatchback sınıfında yer alan iddialı temsilcisi Egea Hatcback, dizel-otomatik kombinasyonu ve Lounge Plus donanım paketiyle konuğumuz oldu.
İlk yollara çıktığı günden bu yana özellikle ülkemizde üretilmesi dolayısıyla ilginin çok yoğun olduğu Fiat’ın Egea modeli, bizim de sayfalarımıza çokça konuk olmuştu. Ürün seçeneklerini de artıran Egea, hatchback karoserli versiyonunda 1.6 litrelik dizel motor ve çift kavramalı DCT şanzıman seçeneğini de sunuyor. Ayrıca Fiat, bu otomobili en yüksek donanım paketi olan Lounge Plus ile de donattı. Egea HB, sınıfının en uygun başlangıç fiyatına sahip modellerinin başında geliyor fakat dizel-otomatik kombinasyonlu ve en yüksek donanımlı versiyon için bunu söylemek biraz zor. Egea her ne kadar kendine rakip olarak sınıfının en güçlü oyuncuları Volkswagen Golf, Renault Megane HB, Opel Astra HB, Hyundai i30 veya Ford Focus HB’i görsede, tüketicinin gözünde gerçek öyle değil. Fiat Egea HB Lounge Plus donanımı ve dizel-otomatik kombinasyonuyla 113.900 TL’den başlıyor. Opel Astra’yı başlangıç paket dahi olsa dizel-otomatik olarak 112.000 TL’ye satın alabiliyorsunuz. Hyundai i30 ise en yüksek donanımı ve yine dizel-otomatik versiyonuyla 120.700 TL’den başlıyor. Yani özet olarak her ne kadar zengin donanımda sunsanız bu başlangıç fiyatıyla Egea HB’in işi biraz zor gibi duruyor.
İlginizi çekebilir
Gelelim Lounge Plus ile Egea HB’nin nelere kavuştuğuna… Egea HB Lounge Plus donanımıyla birlikte diğer donanım paketlerine ek olarak, geri görüş kamerası, karartılmış arka camlar, krom çıtalar, 17 inç alaşım jantlar, far ve yağmur sensörü, arka koltuk kol dayama, karartılmış dikiz aynası ve 7.0 inçlik dokunmatik ekranı standart olarak sunuyor. Bu donanımda opsiyon olarak deri ve ısıtmalı koltuk seçeneğiniz de mevcut. Donanım olarak gerçekten de sınıf standartlarını zorlayan bir liste karşımıza çıkıyor.
Fiat Egea HB’nin kaputunun altında 120 HP güç ve 320 Nm’lik 1.6 litrelik Multijet dizel motor yer alıyor. Kâğıt üstünde güçlü duran motor, gerçek yol koşullarında da bu gücü hissettiriyor. Altı ileri çift kavramalı DCT şanzıman gücü ön tekerlere aktarırken, vites geçişleri bir DSG kadar seri ve sarsıntısız değil. Yine de görevini başarıyla yerine getiriyor. Çift kavramalı şanzımanın da yardımıyla performanslı olduğu kadar tutumlu olmayı da başaran motor, ortalama 3.8 lt/100 km’lik tüketim değeriyle takdiri hak ediyor. Gerçek yol koşullarında bu değeri tutturmak her ne kadar zor olsa da yine de sınıfının en tutumlu modellerinden biri olmayın başarıyor. Konfor odaklı süspansiyon sistemi sakin sürüşü seviyor. Kasisleri ve çukurları iyi absorbe edebilen süspansiyon, sert girilen virajlarda tedirginlik yaratabiliyor. Zamanında devreye giren ESP sistemi görevini başarıyla yerine getiriyor. Yumuşak direksiyon sistemi manevralarda işe yarıyor fakat his ve tepki bakımından sınıf standartlarının gerisinde kalıyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar