Yepyeni teknolojilere, daha güçlü ve verimli turbo benzinli motorlara kavuşan makyajlı Fiat 500X’i anavatanı Torino’da kullandık.
Fiat’ın 500 Ailesi gün geçtikçe gelişti ve büyüdü. İlk başta retro bir modelin günümüze yansıması olarak karşımıza çıkan sevimli küçük 500’ün ardından büyüyen aile, İtalyan markanın şu sıralar bel kemiği durumunda.
Crossover modellere artan ilgiyle birlikte, İtalyan üretici geçtiğimiz yıllarda 500X’i tanıttı. Bana göre 500 L’nin ardından tasarım olarak çok daha başarılı ve ilgi çekici bir otomobil oldu. Bugün ise 500X’in yenilenmiş ve yepyeni teknolojik donanımlara kavuşmuş halinin direksiyonuna geçiyoruz.
Dıştan baktığımızda minör değişiklikler var. Bunların başında da yeni LED farlar ve stoplar geliyor. Ayrıca bu farlara entegre olmuş yeni xenon aydınlatma sistemi de yer alıyor. 500X’de artık daha farklı donanımlar da sunulacak. Fiat 500X’in Urban versiyonu, tümüyle yeni ön ve arka tampon tasarımına sahipken, Cross ve City Cross versiyonlarının off-road tampon tasarımı 500X’in maceracı kimliğini dışa vuruyor.
İlginizi çekebilir
Kabinde ise artan malzeme kalitesi dikkat çekerken, yeni üç kollu direksiyon simidi çok şık. Gösterge paneli içinde de 3.5 inç’lik yeni bir TFT ekran yer alıyor. Otomobilde teknolojik anlamda bir dizi değişiklik yaşandığını söylemiştim. Bunlara göz atarsak, Apple Car Play yeni versiyonuyla bizi karşılıyor. Yüksek çözünürlüklü 7 inç dokunmatik ekrana sahip yeni nesil Uconnect sistemi ile birlikte Bluetooth eller serbest arayüzü, ses yayını, metin okuyucu ve ses tanıma fonksiyonu, iPod entegrasyonlu Aux/USB bağlantı noktaları ve direksiyon üzerinde kontroller, standart donanım olarak geliyor ve ilave olarak geri görüş kamerası ile de tercih edilebiliyor. Son olarak, eco:Drive ve my:Car, sürücülerin gitmek istedikleri her yerde, yolculuğu daha ekonomik hale getirmek ve otomobillerinin maliyetlerini düşürmek için sürüş tarzlarını takip edebilmelerini sağlıyor.
Tabii ki en büyük değişim kaputun altında yer alıyor. Tamamen yeni bir turbo benzinli motor bizleri karşılıyor. Genel olarak ‘benzinli İtalyanlar çok yakar’ algısı bu motorla bir miktar da olsa silinecek gibi… 1.3 lt’lik Fire Fly ünite, Euro 6/D uyumlu ve benzin partikül filtresi (GPF) ile donatılmış. Ayrıca yüzde 20 daha iyi yakıt verimliliğine de sahip.
Bunun yanında yeni 1.3 lt’lik turbo motor performans açısından da son derece tatminkar. 150 HP gücünde ve 270 Nm’lik tork değeri sunuyor. Motor özellikle üst devirlerde çok canlı. Gücünü yere 6 ileri DCT şanzımanla veren 500X’de, süspansiyon ve sürüş hissi anlamında fark edilir bir değişim yok.
Fiat 500X’de yer verilen yepyeni aktif sürüş destek sistemleri hayatı gerçekten de kolaylaştırıyor. Tüm versiyonlarda standart olarak sunulan iki yeni sistem dikkatleri çekiyor. Ön camın iç tarafına monte edilen ve yol boyunca yol işaretleri üzerindeki verileri, gerçek zamanlı olarak gösterge ekranına gönderip sürücüyü uyulması gereken sınırlar hakkında uyaran “Trafik İşareti Tanıma sistemi” ve yol boyunca okunan işaretlere göre sürücünün hızını ayarlamasını ve hız sınırını aşmamasını sağlayan “Hız Danışmanı” bu anlamda öne çıkıyor. 60 ile 180 km/s arasındaki hızlarda çalışan ve sürücü tarafından etkinleştirilebilen Şerit Takip Sistemi’nin de standart sunulduğu otomobilde, Kör Nokta Uyarısı, Otomatik Acil Durum Freni’ne ek olarak aracın hızını trafiğe ve öndeki araçtan uzaklığa göre ayarlayan Adaptif Hız Sabitleyici (ACC) de opsiyonel olarak listeleniyor.
Fiat 500X ayrıca yeni bir 1.0 lt 120 HP gücünde turbo benzinli motora daha sahip olacak. Yeni “MultiJet II” dizel motor seçeneği ise Euro 6/D standardına uygun olarak SCR (Seçici Katalitik İndirgeme) sistemiyle donatılıyor.
Sonuç : Kabin başarılı
Fiat 500X’in iç mekanında artan malzeme kalitesi kendini belli ediyor ve özellikle de yeni direksiyonu hem tasarım hem de teknik olarak beğendim. En önemli eleştirim ise sert olan koltuk kafalıkları…
Yazı: Ahmet Armağan
Torino, İtalya
Son yorumlar