İlk olarak 1957 yılında yollara çıkan Fiat 500, geçtiğimiz yıl 60’ıncı yıl dönümünü kutladı. Bu yıla özel olarak hazırladıkları 500C Anniversario versiyonu bu ayki konuklarımızdan…
Küresel ısınmanın negatif etkilerini saymakla bitiremeyiz. Bu kış özellikle ülkemizde bir türlü tatmin edecek şekilde yağmayan kar yağışı, beraberinde kuraklığı getirecek endişesi hepimizin canını sıkıyor. Fakat yine de hayata hep pozitif bakmak gerekiyor değil mi? Bu sıcak havaların tek artısı cabrio otomobillere kışın da binebilmemiz olsa gerek. Fakat karşımızda aslında tam bir cabrio otomobil yok, tavanı açılabilen bir ikon, Fiat 500 var.
Fiat 500’ü benim gibi 30’lu yaşlarında olanlar büyük ihtimalle aile büyüklerinden fazlasıyla duymuştur çünkü geçmişi 1957 yılına kadar dayanan bir otomobilden bahsediyoruz. Şehir içi kullanımı için tasarlanan 500, 61 yıldır görevini başarılı şekilde yerine getiriyor. Geçtiğimiz 2017 yılında 60’ıncı yılını kutlayan 500, Anniversario modeliyle bu özel otomobili daha da ayrıcalıklı kılmayı başardı.
Türkiye’de Anniversario versiyonunu hem coupe hem de cabrio versiyonda tercih edebiliyorsunuz. Her iki gövdeyi de 1.2 litrelik 69 HP güç üreten atmosferik motor ve beş ileri robotize otomatik şanzımanla satın alabiliyorsunuz. Coupe 97.900 TL, cabrio ise 105.900 TL’lik fiyat etiketine sahip.
500C Anniversario sunduğu nostaljik detaylarla bana 1960 yıllarında üretilen otomobilleri en fazla hissettiren versiyon oldu. Özellikle ikonik jantların hayranı oldum. Yoldan geçerken hemen hemen herkesin gözü de bu özel jantlara takıldı. Kabinde de bu nostaljik hava günümüzün teknolojileriyle iyi şekilde harmanlanmış. Gövde rengi ön konsol retroluğu pekiştiriyor, 7.0 inçlik dokunmatik ekran Apple CarPlay desteği sunmasıyla da günümüzü yakalamayı başarıyor. Otomatik olarak açılıp-kapanan tavan tentesi konfora pozitif katkı yapıyor.
1.2 litrelik motor ürettiği 69 HP güç ile şehir içinde oldukça rahat bir kullanım sunuyor. Beş ileri robotize şanzımanın geçişleri tam otomatik şanzımanlara göre doğal olarak yavaş ve sarsıntılı fakat eski yarı otomatik şanzımanlara göre özellikle sarsıntılı geçiş konusunda çok daha iyi noktalara gelinmiş. 4.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi 500C’yi tutumlu bir otomobil yapmayı başarıyor.
Süspansiyon sistemi bir A segment otomobilde olması gerektiği gibi sert fakat ufak kasis ve çukurlarda sarsıntı ve gürültüyü iyi absorbe ediyor. Yol tutuş konusu ise 500’ün sınıfındaki diğer rakiplerine göre çok daha önde olduğu bir konu. Sert girilen virajlarda bile ufak gövdesi çok iyi yola tutunan 500, güvenli bir sürüş sunuyor.
Fiat 500C Anniversario 100 bin TL’yi geçen fiyatıyla biraz pahalı durabilir fakat sunduğu retro hava ve teknolojik yenilikleriyle bugüne kadar üretilen en iyi 500 olabilir.
SONUÇ
+ Sürüş dinamikleri, retro tasarım, zengin donanım
– Yüksek fiyat
Yazı: Özerk Ihlamur
Son yorumlar