Eğer meraklı bakışlardan rahatsız oluyorsanız en başta belirtelim. Fiat 500 Cabrio size göre bir otomobil değil. Meraklı bakışlara maruz kalanların sadece süperspor sahipleri olduklarını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz…
Yıl 1957. Yakıt tüketiminin gündemde olmadığı, markaların emisyon yasalarıyla karşılaşmadığı yıllar. Dönemin otomobillerinin büyük kısmı, heybetli boyutlara ve yüksek hacimli motorlara sahipler. Peki böyle bir dönemde, motor hacmi 497cc ve boyutları oldukça küçük bir otomobil başarılı olabilir mi? Boyut konusu aşılsa dahi, önyargıları günümüzde bile yeni yeni kırılmaya başlanan küçük hacimli bir motora sahip olmasını da göz önüne alalım. Bu sayede Fiat 500’ün tabuları nasıl yıktığını daha net görebiliriz. 1957-72 yılları arasında üretilen ilk Fiat 500, 2007 yılında Nuova (yeni) 500 olarak küllerinden tekrar doğdu. Şimdilerde ise yenilenmenin heyecanını yaşıyor.
Tasarımlar görecelidir fakat Fiat 500 Cabrio’nun sempatik bir görünüm sergilediğine kimsenin bir itirazı yok. 500, geleneklerine bağlı bir otomobil fakat çağa ayak uydurmakta da gayet başarılı. İkon modelin keskinlikten uzak hatları, kısa burun kısmından başlayarak arka kısma doğru ilerliyor. Tasarımıyla ilgi odağı olmayı seven 500 Cabrio, LED gündüz farları, projeksiyon tip ön farlar ve şık bir ızgara, yenilenmesiyle birlikte ön kısımda kavuştuğu donanımlar arasında. Arka kısımda da değişim yaşayan modelin, ortası gövde rengine sahip stop grubu ve modelle güzel uyum sağlayan şık jantları modelin kazandığı diğer yenilikler.
İlginizi çekebilir
500 Cabrio’nun iç ve dış tasarımı kişiselleştirmeye çok açık. Farklı renk kombinasyonları bakımından zengin olan 500 Cabrio, gelenekçi yapısını iç tasarımında sıklıkla yansıtıyor. Retro tasarımlı kapı kolları sizi geçmişe götürürken, sürüşle ilgili tüm bilgileri net bir şekilde yansıtan 7 inçlik TFT ekranlı gösterge paneli, hangi çağda yaşadığınızı size hatırlatıyor. Fiat 500, modern çağın gereksinimlerini yansıtması gerektiğinin de farkında. Cult donanıma sahip test aracımızda, diğer Fiat modellerinden aşina olduğumuz 5 inç dokunmatik ekrana sahip Uconnect multimedya sistemi yer alıyor. Navigasyon donanımına da sahip sisteminin kullanımı oldukça pratik. Sistemin arayüz çözünürlüğü düşük olsa da, sürücünün taleplerini hızlı ve pratik bir şekilde yerine getirmekte oldukça başarılı.
Yenilenen Fiat 500, 0.9 litre ve 1.2 litre olmak üzere iki farklı motor seçeneğine sahip. Test aracımızda görev yapan 1.2 litre hacmindeki motor 5 ileri Dualogic şanzımanla kombine edilmiş. 69 HP güç, 102 Nm tork üreten motor, performans konusunda şehiriçi kullanım için yeterli bir seviyede fakat ani güç gerektiren durumlarda biraz ağırkanlı. 5 ileri Dualogic şanzıman yakıt tüketimine olumlu etkisi fazla. Yynı durumu konfor açısından söylemek ise biraz güç.
Gelelim sürüş kısmına. Fiat 500 şehiriçi kullanım için oldukça ideal. Konsolda yer alan City tuşuna bastığınızda 500 Cabrio’nun direksiyonu hafifleşiyor. Bu tuş, boyutları ve geniş görüş açılarıyla, size park avantajı sağlayan ikon modelin park manevralarında işini kolaylaştırıyor. Fiat 500 hız tutkunu bir otomobil değil, zaten böyle bir iddiası da yok. 69 HP’lik motoruyla gerekli performansı sunan 500, sert bir süspansiyona sistemine sahip. Bu durum yol tutuşu artırsa da bozuk yol koşullarında konfordan ödün vermenizi gerektirebiliyor. Yakıt tüketiminin fabrika verisi ortalama 4.9 litre olarak verilen 500 Cabrio’da, sakin kullanımlarda bu veriyi yakalamak zor olmuyor. Modelin tutumlu bir otomobil olduğu rahatlıkla söylenebilir. 500 Cabrio ile sürüşler çok keyifli geçiyor. Öyle ki tente tavanını açtığınızda otomobili kullanırken aldığınız haz ikiye katlanıyor. Otomobil bambaşka bir havaya bürünürken, gökyüzüne 500 Cabrio’nun retro iç tasarımından bakmak daha keyifli bir hale geliyor.
Sonuç:
Büyük şehirlerde yaşanların trafikte geçirdikleri süre oldukça fazla. İstanbul gibi kalabalık bir şehirde yaşıyorsanız bu süre daha artıyor. Otomobillerin içinde saatler geçiriyoruz. Fiat 500 Cabrio, size farklı ve özel bir otomobil olduğunu hissettirirken, “ Neden sıkıcı bir otomobilin içinde saatler geçiriyorum?” sorusunu akıllara getiriyor. Fiat 500 Cabrio, göz önünde olmaktan kaçınanlar için doğru bir tercih olmayabilir. Çünkü o dikkat çekmeyi çok seviyor.
Yazı:Ersin Çelik
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar