Tamamen yeni DS 7 Crossback, bildik PSA modellerinden ayrılarak konfor ve lüksü yansıtan detaylarla BMW X1, Audi Q3 ve Volvo XC40’a rakip oluyor.
DS deyince otomobil meraklılarının aklına 50’li yıllardaki o dikkat çekici Citroen modeli geliyor olsa da PSA Group, 2009 yılında bu ismi markalaştırarak Citroen çatısı altında farklı bir kimlikle tanıttı. Her ne kadar DS modelleri farklı özelliklere sahip olsa da, Citroen modelleri üzerine inşa edilmesi onu düşünüldüğü kadar özel kılmaya yetmemişti.
DS Automobiles, 2014 yılından itibaren PSA Group çatısı altında ayrı bir marka olarak anılıyor. Bu süreçte DS 3, DS 4, DS 5 gibi modelerle tanıştık ve onları test etmek imkânımız da oldu. Fakat hiçbirindeki durum direksiyonuna geçtiğimiz DS 7 Crossback kadar fark edilir bir değişikliğe sahip değildi.
İlginizi çekebilir
Bu otomobil geçtiğimiz yılın mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı ve kısa bir süredir de Avrupa’da satılıyor.
DS 7’nin direksiyonuna geçmeden önce ön yargılarım vardı. Sanki daha albenili bir 3008’le karşılacakmış gibi hissediyordum. Fakat otomobili canlı gördüğüm anda fikirlerim değişmeye başladı. Bir defa tasarım çizgisi olarak gerçekten de çok farklı detaylara sahip olan bir SUV. Bahsettiğimiz premium rakiplerden daha heybetli duruyor ve kabine geçtiğinizde de bu genişlik algısı hemen fark ediliyor. Vakit kaybetmeden sürüş için direksiyona geçiyorum.
Otomobilin içine bindiğiniz anda bir PSA Group otomobiline göre fark edilir oranda lüks bir kabin sizi karşılıyor. Daha konforlu nappa deri koltuklar, alcantara kaplı konsol, 12 inçlik yüksek çözünürlüklü ana ekran, arkada dahi elektrikle ayarlanabilen koltuklar dikkat çeken özelliklerden bazıları.
DS 7 Crossback, PSA Group’un başarılı altyapısı EMP2 platformunu kullanıyor fakat otomobilin bildik tüm kompnentleri bu otomobile özel olarak tamamen yenilden tasarlanmış. Özellikle süspansiyon anlamında büyük gelişmeler içeriyor. Arkada kullanılan çok noktadan bağlı bağımsız süspanisyon, “Active Scan Suspension” sisteminin yolu sürekli olarak taramasıyla birlikte maksimum konfor ve sportif sürüş karakterini size sunuyor.
DS 7 Crossback size eko, normal, konfor ve spor olmak üzere seçebileceğiniz dört farklı mod sunuyor. Spor modunda otomobil çok iyi bir gövde kontrolü ve iyi direksiyon tepkileri sunarken, Konfor modunda da o eski Citroen modellerinden özlediğiniz, yaylanan bir sürüş tepkisi ortaya koyuyor. Otomobil asfalt üzerinde son derece sessiz. Lastik sesi neredeyse yok diyebilirim. Fakat hız biraz yükseldiğinde yandan gelen rüzgâr sesi kabinde bir miktar duyulabiliyor.
DS 7 Crossback’in kaputu altında PSA’nın yeni bir 1.6 lt’lik turbo ünitesine yer veriliyor. Bu motor 225 HP gücünde ve 300 Nm’lik tork değerine sahip.
Motor son derece canlı ve alt devirlerde de oldukça tatminkâr bir sürüş sunuyor. Bu üniteye konvansiyel bir yapıya sahip sekiz kademeli EAT8 şanzıman eşlik ediyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Marsilya, Fransa
Sonuç
Denemeye değer
DS 7 Crossback, ülkemizde dopdolu bir donanım listesiyle, önümüzdeki ay içinde Etiler’de açılacak olan yetkili satıcıda satışta olacak. Fiyat henüz belli değil. DS markası bir çoğumuz için çok yeni ve özellikle de bildik premium modellerden birini satın almak isteyen kullanıcılar için henüz alternatif bile olmayabilir. Aklınızda hiç yoksa bile bu otomobili bir kez gidip görmenizi, kullanmanızı tavsiye ediyorum. Daha önce bir Peugeot veya Citroen kullanmış iseniz farkı görecek, her şeyin en lüksünü üreten Fransızların ne denli lüks bir otomobil ortaya çıkardığına şahit olacaksınız.
Son yorumlar