Uygun fiyatlı modelleriyle öne çıkan Dacia, B-segmentinde yer alan Sandero Stepway modeline Style isimli en üst donanım paketini de ekledi. Dizel-otomatik kombinasyonuyla bu ekonomik modelin direksiyonuna geçiyoruz.
Renault çatısı altına girdikten sonra satış rakamlarını ciddi şekilde artıran Romanyalı üretici Dacia, en çok satılan modeli olan Sandero’yu 2007 yılında yollara çıkarmıştı. İkinci jenerasyon Sandero ise 2012 yılından beri satılıyor. Sunduğu ekonomik motor seçenekleri ve sınıfının en uygun başlangıç fiyatına sahip olmasıyla birlikte ülkemizde de sevilen bir model olan Sandero, hem motor hem de donanım seçeneklerini zenginleştiriyor.
Ambiance ve Stepway isimli iki donanım ile satılan Sandero’ya şimdi de Stepway Style isimli üçüncü bir donanım daha eklendi. Bu donanım seçeneği 0.9 litrelik turbo benzinli manuel ve otomatik, 1.5 litrelik dizel manuel ve otomatik şanzıman seçeneklerinde tercih edilebiliyor. Peki bu yeni donanım paketinde Stepway donanıma ek olarak neler bulunuyor? En dikkat çekici özelliklerin başında otomatik klima geliyor. Standart olarak 16 inçlik jantlar da bu paketin içinde yer alıyor. Fakat bu jantların alaşım değil plastik olduğunu belirtelim. Ayrıca Stepway Style yazılı iç döşeme de yine bu donanımda karşımıza çıkıyor. Opsiyonel olarak da geri görüş kamerası, arka park sensörü ve navigasyon sistemi satın alabiliyorsunuz.
İlginizi çekebilir
Test aracımızın kaputu altında Renault’nun en bilinen motoru 1.5 litrelik dizel ünite yer alıyor. 90 HP güç ve 220 Nm tork üreten motor gücünü ön tekerleklere 6 ileri robotize şanzıman ile iletiyor. Motorun performans konusunda iddiası çok fazla olmasa da, ekonomik anlamda oldukça başarılı. Bu görevini de yerine getiriyor. 3.8 litrelik ortalama tüketim değeri hem manuel hem de otomatik şanzımanda aynı. Yarı otomatik şanzımanın vites geçişleri yavaş fakat konfor yönünden diğer markaların yarı otomatik şanzımanlara göre daha başarılı. Yüksek tork sebebiyle özellikle yokuş çıkışlarda kararsızlık yaşayabiliyor. Böyle durumlarda manuel modda kullanmanızı tavsiye ederim.
Ağır direksiyon park sırasında epeyce güç harcamanıza yol açıyor. Neyse ki test aracımızda geri görüş kamerası ve park sensörü mevcut. Multimedya ekranının kullanımı basit ve alışması oldukça kolay.
Sandero bir viraj ustası değil fakat tatminkar bir sürüş hissine sahip. Sonuçta onunla yarış pistine çıkmayacaksınız. Süspansiyon sistemi makyajdan sonra konfor konusunda artık daha başarılı. Ufak kasis ve çukurlar kabine yansıtmadan absorbe edebiliyor.
Kabinde malzeme kalitesi halen çok iyi değil ve bazı ergonomi problemleri bulunuyor. Örneğin sürücü ve yan yolcu otomatik cam açma düğmeleri kapı içlerinde yer alırken, arka yolcuların cam açma düğmeleri bilgi-eğlence sisteminin altına konumlandırılmış. Ferahlık ve genişlik olarak ise sınıfının en cömert modellerinden biri olan Sandero’da eşya gözleri konusunda aynı şeyleri söylemek biraz zor. Sandero Stepway Style başlangıç fiyatı 99.100 TL iken dizel-otomatik kombinasyonu isterseniz fiyat 114.100 TL’ye kadar çıkabiliyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar