Romanyalı markanın en çok satılan modeli olan Duster, yeni nesliyle geçtiğimiz aylarda ülkemizde de satışa sunuldu. Otomatik şanzıman istemeyen ve daha fazla macera arzulayanlar için tasarlanan dört tekerlekten çekişli versiyon bu ayki konuklarımızdan…
Aslında yeni Duster bir önceki nesil ile aynı platformu paylaşıyor. Fakat Dacia tasarımcıları ufak dokunuşlarla aracın görünümü çok daha modern bir hale getirmeyi başarmış. Dış tasarıma göre aracın kabininde yapılan değişiklikler çok daha radikal. Daha ergonomik olan kabin artık çok oldukça modern görünüyor.
İlginizi çekebilir
Test aracımızın kaputunun altında 1.5 litrelik dizel motor yer alıyor. 110 HP güç üreten bu motor, 260 Nm tork değerine sahip. Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen dizel ünite, hem asfaltta hem de arazide Duster’a yeterli gücü sağlıyor. 12.4 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanması Duster’ı sınıfının en performanslı aracı yapmıyor tabii ki fakat bu araçtan böyle bir beklentiniz de olmamalı. Otoyol sürüşleri veya sollamalarda düşük devirden itibaren gelen yüksek tork sizi mahcup etmeyecektir. 4.7 lt/100 km’lik ortalama tüketim değeri Duster’ı en ekonomik dört tekerlekten çekişli SUV’lardan biri yapıyor.
Duster’ı asfaltta kullanırken kısa oranlı altı ileri şanzıman biraz yorucu olabiliyor. Özellikle sıkışık trafikte çok fazla vites değişimi yapmanız gerekiyor ve İstanbul trafiğinde ayağınıza kramp girmesi çok olası. Yumuşak debriyaj tek teselliniz. Bu şanzımanın asıl görevi ise arazide ortaya çıkıyor. İlk iki vitesin kısa oranları engebeli arazide işinize yarıyor. Kendisinden çok daha pahalı SUV’ları kıskandıracak bir arazi performansı olan Duster, yokuş iniş desteği gibi donanımlarıyla da tam bir arazi canavarı. 30 derece yaklaşma açısı ve 34 derece ayrılma açısıyla birçok engeli rahatlıkla aşabiliyorsunuz.
Konfor odaklı süspansiyon arazide işe yarıyor fakat yol tutuş konusunda özellikle yüksek hızlarda tedirginlik yaratabiliyor. Daha önce de değindiğimiz gibi aslında bunlar Duster için pek de negatif eleştiri olmamalı çünkü bu aracın asıl görevi yüksek hızlarda virajlara girmek değil. Elektrik destekli direksiyon bir önceki neslin hidrolik direksiyonunun yanında çok daha rahat. Özellikle şehir içi manevralarda yumuşaklığı ile övgüyü hak ediyor.
Duster’ın Türkiye’de en büyük rakibi olarak Nissan Qashqai göze çarpıyor. Qashqai de dört tekerlekten çekişli dizel motorlusunda otomatik şanzıman seçeneği sunmuyor. Manuel şanzımanlı versiyonun fiyatı ise 161 bin 550 TL’den başlıyor. Duster’ın da dört tekerlekten çekişli versiyonunda otomatik yok. Yine de Qashqai’ye göre oldukça uygun bir fiyatı var: 104 bin 650 TL…
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar