En uygun fiyatlı olan SUV’ların başında gelen Dacia Duster’ın ekonomik ve avantajlı bir fiyat etiketine sahip 1.2 litrelik versiyonun direksiyonuna geçiyoruz.
Artan kurlar ve ekonomik istikrarsızlık otomotiv dünyasını derinden sarstı ve sarsmaya devam edeceğe benziyor. Günlük değil saatlik artan otomobil fiyatlarını takip etmekte biz bu işin içinde olanlar bile zorlanıyoruz. Böyle zamanlarda uygun fiyatlı otomobil satan markalar biraz daha önem kazanıyor.
Avrupa pazarında en çok satılan SUV’lardan biri olan Duster, geçtiğimiz aylarda yeni nesliyle ülkemizde de satılmaya başlanmıştı. Suzuki Vitara ile birlikte en ulaşılabilir SUV modeli olan Duster, satışlarını istikrarlı şekilde artırmaya devam ediyor. Geçtiğimiz sayılarda dizel motor seçenekleriyle konuğumuz olan Duster’ın şimdi de 1.2 litrelik turbo benzinli versiyonunun direksiyonuna geçiyoruz.
İlginizi çekebilir
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Duster’ı dizel motorla kullanmaya kulağım çok alışmış. Benzinli motorun sessizliği ve konforu çok hoşuma gitti. Yeni nesil Duster’ın yalıtım anlamında ne kadar fazla yol katettiğini benzinli motorla çok daha iyi anladım. Gelelim motorun özelliklerine… Aslında bu üniteyi Renault ve Nissan modellerinde de kullanmıştım. Bu ünite, 125 HP güç ve 205 Nm tork değerlerine sahip. Düşük devirlerde cansız olan motor, devirlendikçe daha performanslı bir bir sürüş karakteri ortaya koyuyor. Dört silindirli bu motor, maksimum torkunu 2.300 d/d’da ön tekerleklere iletiyor.
Performanslı olarak nitelendirilebilecek TCe ünite, 10.4 saniyede 0’dan 100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. Maksimum hızı ise 177 km/s. Altı ileri manuel şanzıman ile kombine edilen 1.2 litrelik motor tutumluluk konusunda dizelleri aratıyor. Fabrika verisi ortalama 5.5 lt/100 km olarak verilen otomobilin, bu değerini yakalamak çok da kolay değil.
Duster ile yaklaşık 250 km kadar şehir içi kullanım yaptım ve yol bilgisayarımda 8.5 litrelik ortalama tüketim değeri yazıyordu.
Kabin diğer dizel motor seçenekleriyle aynı. Malzeme kalitesi her ne kadar iyileştirilse de yine de çok tatminkar değil. Bilgi-eğlence sisteminin kullanımı pratik fakat haritayı açtığınızda yakınlaştırma veya uzaklaştırma yapmamanız can sıkabiliyor. Duster yüksek sürüş pozisyonuyla başarılı görüş açılarına sahip.
Gün sonunda Duster 1.2 TCe’nin dizel kadar tutumlu olmadığını fakat daha performanslı olduğunu söyleyebiliriz. 125 HP’lik motor gücüyle 0’dan 100 km/s hızlanmasını dizellere göre çok daha hızlı gerçekleştiriyor. Sessiz motor, beraberinde konforlu sürüşü de getiriyor. Yıl içinde çok uzun kilometreler yapmayacaksanız, benzinli versiyona bir göz atmanızda fayda var. Dizellere göre daha uygun olan başlangıç fiyatı da en büyük artısı.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar