Dacia Duster, yenilenen haliyle gücüne güç katacak. Uzun bir bekleyişin ardından Yunanistan’ın Atina kentinde dünya ile aynı anda kullandığımız otomobil, eksik dediğimiz birçok şeyi tamamlamış olarak karşımıza çıkıyor.
UV denildiğinde herkesin algısı farklı. Kimileri yerden daha yüksekte olmak, kimileri prestij kimileri ise SUV’ların fonksiyonelliğinden faydalanmak için bu otomobilleri tercih ediyor. Tabii ki bunun maliyeti her anlamda diğer otomobillere göre yüksek. Dacia, bundan yedi yıl önce herkesin ulaşabileceği son derece fonksiyonel bir SUV yarattı. Belki de eşi benzeri olmayan bu otomobil, kalite beklentisi çok fazla olmayan, yüksek donanımlar istemeyen, dinamik sürüş gibi konularla çok da işi olmayan kullanıcılar için biçilmiş kaftan niteliğindeydi.
İlginizi çekebilir
Yerden yüksekti, sağlamdı, Renault gibi bir markanın ürünüydü. Hatta grubun Nissan ittifakıyla birlikte kullandığı dört tekerlekten çekiş sistemi dahi Duster’a entegre edilmişti ve sadece yolda değil arazide de beklentileri fazlasıyla karşılıyordu. 2018 yılına geldiğimizde tabii ki eksikleri bir hayli fazlaydı. Örneğin izolasyon, yol tutuş, direksiyon hissi, donanım…
Büyüyen SUV segmenti müşterin beklentisini de arttırmıştı. Dacia da bu otomobilde bir dizi yeniliğe giderek ilk kez Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yeni Duster’ın örtüsünü kaldırdı. Bizler de o ilk görüşün ardından geçtiğimiz ay dünya ile aynı anda yeni Duster’ı kullanmak üzere Yunanistan’ın başkenti Atina’nın güney bölgesine gittik.
Yeni Duster’a dıştan baktığımızda artık çok daha kaslı görünüyor. Bunda tabii ki yeni ön ızgaranın payı büyük. Ayrıca farların ucuna dek devam ediyor olması bu genişliği daha da perçinliyor. Yeni farlar LED gündüz farlarıyla birlikte sunuluyor. Yeni Duster’ın kaputu da farklı tasarım detayıyla bu görünüme katkıda bulunuyor. Sürüş için otomobilin içine bindiğimizde bambaşka bir kabin bizleri karşılıyor. Burada en dikkat çeken nokta ise sürücü odaklı bir konsolun tasarlanmış olması. Özellikle ekran tamamen sürücüye dönük şekilde tasarlanmış ve 74 mm daha yükseğe konumlandırılmış. Ayrıca hemen üstte telefonunuzu koymanız için minicik bir detaya da yer verilmiş.
Eski Duster’daki en önemli sorunlardan biri ön camın sürücü ve yolcuya çok yakın bir noktada olmasıydı. Yeni Duster’da mühendisler ön camı 100 mm öne taşıyarak ve daha eğimli hale getirerek kabinin daha geniş ve daha hacimli bir hale gelmesini sağlamışlar. Otomatik klima kontrolü için yenilenen düğme takımı da artık son derece kullanışlı ve şık.
Sürüş ve oturma pozisyonu eskiye göre çok daha iyi bir şekilde konumlandırılıyor. Direksiyonun yüksekliği 40 mm ve derinliği 50 mm’lik değerler içinde ayarlanabiliyor. Yeni elektrik destekli direksiyonun hissi, döndürmek için gereken gücün yüzde 35 oranında azaltılması ve dönüş çapının yüzde 6 oranında azaltılması sayesinde artık çok daha keskin tepkilere sahip.
Ayrıca sürücü koltuğunda, bir kol dayanağı, bel ayarı ve artırılmış 60 mm’lik yeni bir yükseklik ayarlama sistemi (daha önceki modelde 40 mm) bulunuyor. Daha fazla destek için koltuk minderi 20 mm daha uzun olarak tasarlanmış.
Test sürüşü yaptığımız otomobil 1.5 lt’lik bildik dCi ünite ve EDC çift kavramalı otomatik şanzımanla eşleşiyor. Otomobilde ergonomik ve izolasyon anlamında büyük geliştirmeler var. Öncelikli olarak motor sesi kabine yüzde 30 oranında azalmış olarak geliyor ve bu geliştirmeyi rahatlıkla fark ediyorsunuz. Ön camlarda da 0.35 mm daha kalın camlar kullanılıyor. İç mekânda ise titreşimin azaltılması için motor traversi, şasi rayları, torpido paneli güçlendirilmiş.
Süspansiyon ve kabin rijitliği de artırılan Duster artık yola daha iyi tutunuyor ve çok daha gelişmiş bir viraj kabiliyetine sahip.
Yazı: Ahmet Armağan
Atina, Yunanistan
Sonuç
Çok satar
Yeni Dacia Duster artık sadece ekonomik bir SUV arayanların değil, SUV arayışı içinde olan hemen her kesimden kullanıcının ilgisini çekecek bir otomobil haline geldi. Özellikle konfor ve sürüş özelliklerinin ciddi ölçüde artması bana göre satışları etkileyecek ön önemli faktörlerin başında geliyor. Ayrıca hem dizel hem benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra iyi çalışan bir otomatik şanzımanı olması da avantaj. 4×4 ihtiyacı olanlar için sunulan versiyon da bu yöndeki beklentileri sonuna kadar karşılıyor. Eski Duster’ı beğenmiyor olabilirsiniz. Fakat yenilenen Duster’ı mutlaka bir kez kullanın derim.
Son yorumlar