Tarihi boyunca hep farklı otomobiller tasarlayan Citroen, 2014 yılında piyasaya sürdüğü ilk C4 Cactus modeli ile yine sıra dışı bir otomobil yaratmayı başarmıştı. Kimine göre acayip, kimine göre ise özgün olan bu otomobil, yeni nesliyle de farklı olma çabasını sürdürüyor.
Yeni C4 Cactus’de ilk olarak sınıflandırma konusunda bir ikilem içinde kalıyoruz. İlk neslinde crossover olarak anılan otomobil, bu sefer Fransız üreticisi tarafından kompakt hatchback olarak sınıflandırıyor. Otomobilin dış tasarımı genel hatları ile önceki modele benzese de, ilk modeldeki sıra dışı özelliklerin başında gelen Air Bump’ların yeni modelde çok daha az yer kapladığına şahit oluyoruz. Ön kısımda gündüz farları ve logoyu birleştiren yeni bir ön ızgara yer veriliyor. Arka kısımda ise stop grubu yeniden tasarlanmış. Aracın iç mekanı da yine önceki modele benziyor. Fakat buradaki en büyük değişiklik ise “Easy Push” olarak adlandırılan düğmeli vites sistemi artık yerini klasik vites koluna bırakıyor. Buna bağlı olarak önceki modeldeki birleşik ön koltuklar tarihe karışmış. Air Bump ve Easy Push vites sistemleri dışında, bizce en çok değişmesi gereken arka camın açılmama durumunun, ne yazık ki yeni modelde bir çözüme ulaşmadığını görüyoruz. Bunların dışında bavul sapı şeklindeki kapı tutamaçları, farklı tasarımlı torpido gözü ve ince bir şerit ekrandan oluşan gösterge tablosu da otomobilin farklı diğer yanları olarak dikkat çekiyor.
İlginizi çekebilir
1.6 litrelik BlueHDI dizel ve 1.2 PureTech benzinli motor ile ülkemize gelen C4 Cactus, benzinli motoru ile konuğumuz oldu. PSA grubunda birçok otomobilde görev yapan üç silindirli bu ünite görevini sessiz ve sakin bir şekilde yerine getiriyor. EAT6 tam otomatik şanzıman konfor odaklı bir şekilde ayarlanmış. Sarsıntısız ve yumuşak geçişlere sahip. Manuel olarak kullanmak istediğinizde ise sportif beklentinizi karşılıyor. Bu arada, dizel motorda yine eski ETG6 yarı otomatik şanzımanın kullanıldığını belirtelim.
Citroen’in C4 Cactus’teki en iddialı olduğu nokta ise süspansiyon sistemi. Efsanevi CX ve XM gibi modellerde kullanılan hidrolik destekli süspansiyonlarla büyük tecrübe sahibi olan marka, C4 Cactus’de de Progressive Hydraulic Cushions adını taşıyan süspansiyon sistemine yer veriyor. Bu sistem ile çok sert engebelerle karşılaşmadığı sürece yolcularına büyük konfor sunan C4 Cactus, yüksek yoğunluktaki dolgulu koltuklarıyla bu konforu katlıyor. Otomobil yüksek yapısı ve konfor odaklı süspansiyonu ile dinamik sürüşlerden uzak dursa da virajlarda aşırı bir salınım ve yatma durumu göstermiyor.
İki farklı donanım paketi ile satışa sunulan C4 Cactus’un fiyatı döviz kurundaki artışlar sebebiyle 141.250 TL gibi bir rakamdan başlıyor. Üst donanım paketi olan Shine ve ilave opsiyonlar ile birlikte bu rakam 185.200 TL’ye kadar çıkabiliyor. Bu rakamlar ne kadar kulağa çok çılgın gelse de aracın fiyatının sadece iki ay önce 109.900 TL’den başladığını düşünürseniz, Citroen’in bu konuda bir suçu olmadığını anlayabilirsiniz.
Yazı: Talha Özkaya
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar