Gelecekten gelmiş gibi görünen otomobiller için bile zaman hızla akıyor. BMW’nin dört kişilik elektriklisi i3’e gelen makyajla birlikte, artık daha performanslı versiyon i3s de piyasaya sunuldu.
Alman markanın 2013 yılında piyasaya çıkardığı elektrikli modeli i3, özellikle iç ve dış tasarımıyla oldukça yenilikçi bir modeldi. Gelecekten gelmiş bir otomobil gibi görünen i3 bile zamanın gücüne yenildi ve eskidi. Makyaj operasyonundan geçirilen i3’ün en büyük yeniliği ise daha performanslı bir modeli olan i3s oldu.
İlginizi çekebilir
Değişen ön ve arka tamponlar sayesinde i3 artık daha geniş bir otomobil gibi duruyor. Sanki radyatör var gibi duran tampondaki sahte hava delikleri aracın sportif görünümünü de kuvvetlendirmiş. Parlak siyah alaşım jantlar da i3’e makyajın getirdikleri arasında…
i3s ise standart i3’ten 10 mm daha alçak yapısıyla yere daha yakın. Bu durum aracın agresif görünümünü kuvvetlendirmiş. 20 inçlik dev alaşım jantlar da i3s’in gücüne vurgu yapıyor.
Yeniden tasarlanmış otomatik denge kontrolü (ASC) artık daha hızlı çalışıyor. Hızlanma ve fren sırasında daha fazla çekiş ve denge sunuyor. İyileştirilmiş dinamik çekiş kontrolü (DCT), virajlarda ve 100km/s üzeri hızlarda da artık kullanılabiliyor.
Lityum-iyon bataryaların gücü 94Ah yükseltilmiş ve artık araç 168 HP değil tam 184 HP güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza 6.9 saniyede çıkan i3s neredeyse bir hot hatch performansı sunuyor. Tek kademeli şanzıman sayesinde güç kaybı yaşamadan hızlanan i3s, gaza bastığınızda sırtınızı koltuğa yapıştırmayı başarıyor.
Fabrika verisi menzil 280 km fakat normal yol koşullarında i3s’in 200 km’lik bir menzili bulunuyor. Şehir içi kullanımlarda bu menzil rahatlıkla size yetiyor. 45 dakikadan daha az bir sürede hızlı şarjda aracın pili yüzde 0’dan yüzde 80’e kadar dolabiliyor. Standart bir prizde ise bu süre 7.5 saate kadar çıkıyor.
i3s’in süspansiyonu standart i3’lere göre 10 mm alçaltılmış ve daha sertleştirilmiş. Bu durum bozuk yollarda kabinde bolca sarsıntı anlamına gelebiliyor. Tabii bunda 20 inçlik jantların ve ince yanaklı lastiklerin de etkisi oldukça fazla. i3s her ne kadar performanslı bir otomobil olsa da, bir hot hatch değil. Bu nedenle virajlara çok sert girilmesini pek sevmiyor. Özellikle ıslak zeminlerde viraj çıkışlarında muhakkak ESP sistemi devreye giriyor. Yüksek tork, arkadan itişli i3s’i kolaylıkla yoldan çıkarabilir.
i3 makyajdan sonra donanım olarak da zenginleşmiş. BMW’nin son nesil bilgi-eğlence sistemine sahip i3’de dur-kalk işlemi de yapabilen hız sabitleme sistemi de sunulmaya başlandı.
Ülkemizde Loft, Lodge ve Suite isimli üç donanım paketiyle satılan makyajlı i3, 263.700 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. i3s başlangıç fiyatı 280.700 TL. Test aracımızda yer alan Suite isimli en yüksek donanım paketi ise 298.300 TL’ye satılıyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar