BMW i3’ü ilk gördüğünüz andan itibaren sahip olmak istediniz fakat kısa menzili yüzünden bu kararınızı ertelemek zorunda mı kaldınız? i3 artık 94Ah’lik pilleriyle bu sorunu da çözmüşe benziyor.
Adeta gelecekten gelmiş gibi duran BMW’nin minik elektriklisi i3, ilk yollara çıktığı günden bu yana insanların elektrikli otomobillere olan yaklaşımını kökünden değiştirdi. Premium bir markanın elektrikli otomobillere yaptığı yatırım, gelecekte bu tarz otomobilleri çok daha fazla görmemiz için büyük bir adımdı. Fakat sıradışı tasarımı, performanslı sürüşü en büyük sorunu saklayamıyordu, o da menzil…
İlginizi çekebilir
BMW i3 ilk çıktığında 60Ah’lik pillerle fabrika verisi 200 kilometreye yakın bir menzil sunuyordu. Fakat özellikle İstanbul gibi yokuşu bol bir şehirde 200 kilometre menzili tutturmak pek de mümkün değil. Biz de geçtiğimiz yıllarda test ettiğimiz i3 ile en fazla 140 kilometre yol yapabilmiştik. Elektrikli otomobillerin yaygınlaşması için menzil sorunun çözülmesi şarttı. Teknolojinin de her geçen gün yenilenmesiyle, elektrikli araçlarda kullanılan pillerin menzil sorununa çözüm bulunmaya başlandı. i3’ün pilleri artık 94Ah oldu ve bu durum menzil problemini önemli ölçüde giderdi. Artık fabrika verisi 300 kilometrelik bir menzile sahipsiniz ki, bu neredeyse şehirler arası yollarda bile rahatlıkla i3 ile yolculuk yapabilmeniz anlamına geliyor.
Genellikle elektrikli otomobiller konfor bakımından pek rahat sayılmazlar. Sert süspansiyon sistemleri, basit kabin tasarımlarına sahiptirler. Fakat bu durum i3 ile değişti. Alman markanın diğer modellerini aratmayacak derecede konforlu süspansiyon ve fütüristik iç mekân i3’ün bir premium otomobil olduğunu açıkça gösteriyor.
Neredeyse bir hot hatch kadar performanslı olan i3, 0’dan 100 km/s hıza sadece 7.3 saniyede çıkabiliyor, hem de bunu hiç fosil yakıt harcamadan gerçekleştiriyor. BMW i3, 170 HP güç ve 250 Nm’lik torkuyla ilk gaza bastığınızdan itibaren dinamik bir sürüş sunuyor. Elektrik motorundan gelen yüksek tork sayesinde performans konusunda sizi üzmeyen i3’ün gazından ayağınızı çektiğiniz andan itibaren otomobilin fren yaptığını hissediyorsunuz. Bunun nedeni BMW i3’ün mevcut kinetik enerjiyi toplayıp aküyü şarj etmekte kullanması. i3’ü hızlı şarj istasyonlarında 40 dakikada yüzde 80 oranında şarj edebiliyorsunuz. Standart bir elektrik çıkışıyla ise 10 saatlik bir şarjdan sonra yine yüzde 80’lik bir doluluk sağlayabilmek mümkün.
BMW i3, 94Ah’lik pilleri ve uzayan menziliyle artık çok daha kullanışlı bir otomobil haline gelmiş. 243.600 TL’lik başlangıç fiyatı biraz fazla gözükebilir fakat sıfır yakıt masrafı ve bence daha önemlisi sıfır emisyon bu fiyata değecektir.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar