Yeni nesil 5 Serisi, daha önce 2.0 litrelik dizel motorlu ve 1.6 litrelik benzinli motorlu versiyonlarıyla konuğumuz olmuştu. Şimdi de 252 HP’lik 2.0 litrelik turbo benzinli versiyonunun direksiyonuna geçtik.
BMW 5 Serisi 40 yılı aşkın süredir lüks üst orta sınıfın en çok tercih edilen modellerinden biri olmayı başardı. Yedinci nesil tanıtıldığında tasarım olarak çok radikal değişiklikler yoktu fakat hem teknoloji hem de motorlar kısmında önemli geliştirmeler yapılmıştı.
En büyük rakibi olan Mercedes E-Serisi’nden daha geç yenilenen 5 Serisi, aslında bunun avantajlarını da kullandı. E-Serisi’nin sınıfına getirdiği yenilikleri özellikle yarı otonom kullanımı daha da geliştiren 5 Serisi, anahtarı üzerinden aracınızın dışından park etme gibi teknolojileri de ek olarak sundu. Zaten arkadan itişin getirdiği eğlenceli sürüşü vardı fakat konfor bakımından E-Serisi’nin gerisinde kaldığı eleştirileri yapıyordu fakat yeni nesilde bu eleştirilere cevap olabilecek geliştirmeler de gerçekleştirildi.
BMW 5 Serisi’nin teknolojisine, süspansiyon sistemine ve diğer detaylarına daha önceki izlenimlerimizde geniş yer ayırmıştık. Konuğumuz olan 5 Serisi’nin en büyük farkı ise motor kaputunun altında yer alıyor. 5 Serisi ilk çıktığı günden bugüne kadar dinamik sürüşü ve performanslı motorlarıyla rakiplerinden kendini ayırdı. Fakat özellikle ülkemizde vergi sistemi dolayısıyla daha çok satış yapmak için 1.6 litrelik ünitelerle de satılmaya başlandı. Bu motor 5 Serisi’ni kesinlikle hantallaştırmıyordu fakat yine de istediğiniz sürüş keyfini sunmaktan biraz uzaktı. Dizel motorlar ise performans konusunda başarılı işler çıkarsa da ses ve düşük devir aralıkları benzinliler kadar iyi hissettirmiyordu. Direksiyonu başına geçtiğimiz 530i’de ise 1998 cc’lik turbo benzinli bir motor yer alıyor. 5200 devirde gelen 252 HP güç ve 1450 devirde gelen 350 Nm tork 530i’ye tam uyum sağlamış. Düşük devirlerden itibaren hizmetinize sunulan yüksek tork, 530i’ye kesintisiz bir ivlenme sağlıyor. Sekiz ileri otomatik şanzımanla arka tekerleklere aktarılan güç, 530i’yi sadece 6.2 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmayı başarıyor. Maksimum hız ise 250 km/s’de limitlendirilmiş fakat aracın potansiyelinin çok daha yüksek olduğunu belirtmeliyim.
Aracın direksiyon tepkileri ve hissi neredeyse kusursuz diyebilirim. Arkadan itişli 530i, büyük boyutlarından ve ağırlığından beklenmeyecek kadar eğlenceli bir otomobil olmayı başarabiliyor. ESP sistemini kapattığınızda gaza hafif dokunuşlarınızda arka tarafın kaydığını fark edebiliyorsunuz ve mükemmel direksiyon sistemi sayesinde rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz.
Aracın direksiyon tepkileri ve hissi neredeyse kusursuz diyebilirim. Arkadan itişli 530i, büyük boyutlarından ve ağırlığından beklenmeyecek kadar eğlenceli bir otomobil olmayı başarabiliyor. ESP sistemini kapattığınızda gaza hafif dokunuşlarınızda arka tarafın kaydığını fark edebiliyorsunuz ve mükemmel direksiyon sistemi sayesinde rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz.
Süspansiyon konfor ve yol tutuşu çok iyi harmanlıyor. Kasislerde ve çukurlarda konfordan ödün vermezken, performanslı kullanımlarda 530i’yi adeta asfalta yapıştırıyor.
530i’nin motoru performans konusunda görevini başarıyla yapıyor peki ya tüketim? Tüketim konusunda da özellikle sakin kullanımlarda kendisinden beklenmeyecek kadar tutumlu olmayı başarıyor. Fabrika verisi 6.2 lt/100 km’lik bir ortalama verilsede, 9.0 lt/100 km’nin aşağısına düşmek biraz hayal gibi… 252 HP’lik gücü ve 1652 kilogramlık boş ağırlığı olan bir aracın, 9.0 lt/100 km gibi ortalama tüketim değeri de oldukça makul.
Fiyat konusuna geldiğimizde ise işler biraz karışıyor. 5 Serisine giriş motoru olan 1.6 litrelik benzinli ünitenin başlangıç fiyatı 295.800 TL, dizel motorlusu ise 428.700 TL’den başlıyor. 530i ise 419.800 TL’lik giriş etiketine sahip. Eğer yılda 100.000 kilometrenin üstünde bir yol yapmıyorsanız tercihiniz dizelden daha ucuz olan 530i olmalı.
SONUÇ
En çok yakışanı buldum
En çok yakışanı buldum
Yeni 5 Serisi’nin hem dizel hem de 1.6 litrelik benzinli motor seçeneklerini deneyimledim. Fakat bana göre 5 Serisi’ne en çok yakışan motorun 2.0 litrelik benzinli ünite olduğunu söylemeliyim. Yüksek performansı ve eğlenceli sürüş karakteriyle genç patronlar için ideal bir otomobil.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar