Uzun bir süredir yenilenmeyi bekleyen Audi A6, premium rakiplerinin karşısına beklediğimizden daha güçlü çıkıyor. Tamamen yenilenen A6’nın dijitalizasyon kimliği, artan kalitesi ve konforuyla birlikte eklenen dinamik sürüş özellikleri, rakipleri olan 5 Serisi ve E-Serisi’ni zora sokabilir.
Premium rakipler arasındaki kıyasıyla rekabet bitmez. BMW, Audi, Mercedes ve son dönemde kalitesiyle onlara yetişen Volvo’yla birlikte artık bu grup mahşerin dört atlısı olarak anılıyor.
Fakat son dönemde Mercedes’in yaptığı ataklar, en yakın rakibi BMW’yi arka sıralara düşürürken, Audi’nin de dijitalizasyon ve teknoloji anlamında çıtayı yükseltmesiyle birlikte, üst orta sınıfta dengeler bir hayli değişti.
İlginizi çekebilir
Bundan birkaç yıl önce A4’ün yenilenmesi D segmenti premium sedanları çok da fazla etkilememişti. Zira otomobilin çok kaliteli bir kabini olmasına ve küçük motor seçenekleri yer verilmesine karşın, Mercedes C-Serisi ve BMW 3 Serisi’nden fazla pay almaya gücü yetmemişti.
Çok uzun zamandır beklediğimiz A6’nın hem marka hem de segment için çok farklı özelliklerle geleceğini biliyorduk. Bu değişim rüzgârını başlatan A8’in izinden giden A6’nın sekizinci neslini kullanmak ve bu değişim görmek adına Portekiz’in sakin şehri Porto’ya doğru yola çıktık. Dört saati geçen yolcuğun ardından havalimanının otoparkında bizlere doğru bakan, birbirinden şık görünen A6’larda değişik bir Audi aurası vardı.
Bunu nasıl fark edebiliyorsun diye soraracaksınız… Audi A3’ten başlayarak A8’e kadar hemen her Audi birbirine son derece benzer. Sadece boyutları itibarıyla bu otomobilleri ayırt edebilirsiniz. Fakat yeni Audi A6, markanın o bildik düz tasarımını dikkat çekici şık detaylarla birleştirmiş, özellikle de arka kısımda… Otomobilin zarif çizgisi günlük trafikte görsel olarak son derece etkileyici hale gelmiş.
Yeni Audi A6,öncelikli olarak büyük yenilikler içeriyor. İnanılmaz bir dijitalizasyonun ürünü ve birçok asistan sistem de yeni A6’da yer alan özellikler arasında. İsterseniz kabinden başlayalım…
Otomobilin içine bindiğiniz anda sizi Full HD kalitesinde ekranlar karşılıyor. Yeni dokunmatik MMI işletim sistemi ve ekran konsepti, sesli ve titreşimli uyarılar ile akıllı metin girişine olanak tanıyor. Sürücü, bilgi ve eğlence sistemini üstteki ekrandan kontrol ediyor. MMI navigasyon plus seçeneğinde bu ekranın boyutu 10.1 inçe çıkıyor. Konsolun şaft tüneli üzerindeki kısmında yer alan 8.6 inçlik alt ekran ise iklimlendirme sistemi, konfor fonksiyonları ve klavye olarak kullanılıyor. Bu esnada sürücü, bileğini otomatik şanzımanın vites kolu üzerine yaslayabiliyor. Buna ek olarak, baş üstü göstergesi sayesinde önemli bilgiler, ön cama yansıtılıyor. MMI navigasyon plus seçeneğinde ayrıca 12.3 inçlik bir ekrana sahip olan Audi sanal kokpit sistemi de yer alıyor.
Bu gerçekten de sürücü için çok farklı bir deneyim ve buna ek olarak gelen sürüş destek sistemleri de etkileyici. Audi yetkililerinin üç boyutlu olarak VR teknolojisiyle bizlere anlattığı bu teknoloji, tam 39 destek sistemiyle birlikte sunuluyor. Bu sistemler arasında, ileriki dönemlerde yeni özelliklerle geliştirilecek olan park pilotu ve garaj pilotu gibi fonksiyonlar yer alıyor. Park asistanı ve garaj asistanı, üç asistan paketinden biri olan park asistanı paketi kapsamında yer alıyor. Şehir asistanı paketinde ise yeni kavşak asistanı gibi özellikler bulunuyor. Bu asistan hizmetlerinin arka planında ise Audi’nin ileri teknolojisi merkezi sürücü asistan kontrolörü (zFAS) bulunuyor. Sensörlerden toplanan bilgileri bir araya getiren kontrol sistemi, otomobilin çevresini ayrıntılı bir şekilde modelliyor. Donanım paketine göre sensör seti kapsamında azami beş adet radar sensörü, beş kamera, on iki ultrason sensör ve bir diğer önemli yenilik olan lazer tarayıcı bulunuyor.
Sürüş özelliklerine geçmeden önce otomobilin biraz konfor özelliklerinden bahsetmek istiyorum. Öncelikli olarak yeni A6’nın büyüdüğünü belirtelim. 4939 mm uzunluğuyla, önceki versiyondan 7.0 mm daha uzun. Genişlik de 12 mm artarak 1886 mm’ye çıkarılırken, otomobilin yüksekliği önceki versiyona kıyasla 2.0 mm artışla 1457 mm’ye ulaşmış durumda. İç mekân son derece rahat ve hem önde hem de arkada çok geniş bir yaşam alanı var. Kabin, bir önceki modele göre 21 mm daha uzun ve arka koltukta 12 mm daha fazla diz mesafesi de A6’nın büyüdüğünün bir göstergesi… Otomobilin 0.24 Cd’lere düşen hava sürtünme katsayısı son derece sessiz ve yumuşak bir sürüş sunuyor. Ayrıca Audi drive select modları içinde yer alan; yüksek konfor, kusursuz stabilite ve daha sportif karakter seçenekleri hangi sürüş stilini istiyorsanız size o yönde cevap veriyor.
Yeni Audi A6’da artık model isimleri de değişti. Model gamının üst seviyesinde 3.0 lt’lik V6 üniteye sahip 340 HP gücündeki 55 TFSI yer alıyor. Sırasıyla 40, 45, ve 50 TDI versiyonları da var. Tüm modeller quattro dört tekerlekten çekişli ve tabii ki sürüş hissini maksimuma taşıyan dört tekerlekten yönlendirme sistemi de yeni A6’da yer alıyor.
Sistem, direkt ve sportif direksiyon kontrolünü üst düzey denge ile bir araya getirerek, bu iki sürüş karakterinden biri arasında tercih yapma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Otomobilin direksiyon oranı, hıza bağlı olarak 9.5:1 ila 16.5:1 arasında değişiyor. Arka aksta yer alan dişli sistemi ise tekerlekleri beş dereceye kadar döndürebiliyor. Düşük hızlarda arka tekerlekler, ön tekerleklerin aksi yönüne dönerek A6’nın çevikliğini artırırken, dönüş yarıçapını da 1.1 metre azaltarak, 11.1 metreye indiriyor. Bu sistem sayesinde, neredeyse beş metre uzunluğundaki sedanla manevra yapmak oldukça kolay bir hale geliyor. Yüksek hızda ise tekerlekler aynı yönde dönerek, düz yolda veya şerit değiştirirken daha dengeli bir sürüş sağlanıyor. Dolayısıyla A6, sürücüye yüksek hızlarda istikrârlı bir sürüşten ötesini sunuyor. Direksiyon hareketlerinin özellikle arka koltuklarda daha hafif hissedilmesini sağlayan sistem, bu sayede yolcu konforunu da iyileştiriyor.
Bizler Portekiz’e performanslı model 55 TFSI ve ilk etapta temmuz ayından itibaren ülkemizde satışa sunulacak olan 50 TDI modelini kullandık. Bu otomobil 3.0 lt TDI motoruyla 286 HP gücünde. 620 Nm gibi yüksek tork değeriyle gerçekten de etkileyici bir performans deneyimi yaşatıyor. Ayrıca ortalama 5.8 lt/100 km’lik yakıt tüketimiyle de son derece ekonomik.
Burada bahsetmemiz gereken bir teknoloji daha var ki o da markanın artık elektrifikasyon konusundaki gelişimini de gözler önüne seriyor. Audi tüm motorlarında artık “mild hybrid” adı verilen yarı-hibrit sistemine yer veriyor. Bu sistemde bir kayışlı alternatöre sahip marş motoru (BAS) 10Ah kapasiteli bir lityum iyon batarya ile birlikte çalışıyor. Audi A6, saatte 55 ila 160 km arası hızlarda motoru kapalı halde hareket edebiliyor. Gerçek yol koşullarında, MHEV teknolojisi sayesinde 100 kilometrede 0.7 lt/100 km yakıt tasarrufu sağlanıyor. Ayrıca V6 motorlarda 48V’luk bir elektrik sistemine yer veriliyor.
Audi modellerinin genel sürüş karakteri, minimum gövde burulması ve rijidite konusunda hep üst seviyededir. Bolca yol tutuşu ve maksimum tutunma BMW sevenlerin Audi’ye her zaman tepkiyle bakmasına bile neden olmuştur. BMW’nin arkadan itişli olması bu kullanıcılara daha eğlenceli gelse de Audi’nin tren hissi ben ve benim gibi kullanıcıları da her zaman etkilemeyi başarmıştır. Yeni Audi A6’da bu his bir üst seviyeye taşınıyor. Audi, yüksek gövde burulma direncini artırmak adına, şasinin üretiminde çelik ve alüminyumu akılcı bir şekilde bir arada kullanmış. Ön süspansiyon takozu gibi parçaların yanı sıra, kapılar ve motor/bagaj kapakları, alüminyumdan üretilmiş.
Süspansiyonda sunulan yenilikçi çözümler; dinamik, spor, sönümleme kontrollü ve yine amortisör kontrol özelliğine sahip olan uyarlanabilir havalı olmak üzere dört farklı seçenekle karşımıza çıkıyor.
Sonuç
Sıçrama yapmış
Yeni Audi A6, hemen hemen her alanda selefine göre büyük bir sıçrama yapmış durumda. Akıllı görünüyor, iyi çalışıyor ve öncekinden daha büyük, daha donanımlı. Dahası, içerdiği teknoloji onu sınıfında bir üst noktaya taşıyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Porto, Portekiz
Son yorumlar