Kutu şeklinde olan crossover, tasarımında geçmişten izler taşıyor. Ignis, 1970’lerdeki SC100’lerde olduğu gibi dik olarak aşağı inen bir arka bölüme ve C sütununda arkaya doğru uzanan hava çıkışlarına sahip.
Aracın şasi bölümü ise tamamen yeni platformun eseri. Aracın hem önden çekişli versiyonu hem de dört çeker seçeneği bulunacak. Off-road konusundaki yeteneklerinin rakibi Fiat Panda 4×4 kadar iyi olup olmadığını bekleyip göreceğiz.
Motor seçenekleri henüz doğrulanmadı, ancak Ignis’te 1.2 litrelik dört silindirli Dualjet ve 1.0 litrelik üç silindirli turboşarjlı Boosterjet motorların sunulacağı tahmin ediliyor. Yeni crossover modeline SHVS hibrit versiyonu da gelebilir. SHVS hibritler, frenleme enerjisini toplayıp bunu marş motoruna yollayarak start/stop özelliğinin verimini arttırıyor.
İlginizi çekebilir
Yeni Ignis 2015 yılında Tokyo’da iM4 konsepti adı altında tanıtılmıştı. İsim ilk olarak 2000-2008 arasında üretilen küçük ve yüksek bir hatchback modelinde kullanılmıştı. Hantal ve hiç de bu işi başaramayacakmış gibi görünen Ignis, Junior WRC’de (Dünya Ralli Şampiyonası) Suzuki’nin üç şampiyonluğundan ilkini markaya kazandırmıştı. 2004 yılında şampiyonluğa uzanan Ignis’in direksiyonunda ise P.G. Andersson vardı.
Son yorumlar