1994 yılından beri yollarda olan Outback, ismini markanın başarılı modelleri Impreza ve Legacy’nin birleşiminden alıyor. Dışardan bakıldığında Forester’dan daha küçük bir otomobil gibi algılansa da, Subaru onu Forester’ın bir üst segmentine konumlandırmış. 4815mm uzunluğu,1840mm genişliği ve 1605mm’lik yüksekliği olan Outback, aslında gayet büyük bir otomobil. Tasarım anlamında bir önceki versiyonuna göre pek fazla değişikliğe uğramayan bu aracın, en büyük yeniliği dizel-otomatik kombinasyonunu sunuyor oluşu. 2.0 litrelik dizel boxer motor ile kombine edilmiş ve yeniden elden geçirilmiş CVT şanzıman görevini oldukça başarılı bir şekilde yerine getiriyor., 150 HP güç ve 350 Nm tork sağlayan bu motor, Subaru fanatiklerini performans açısından pek tatmin etmese de, ara hızlanmalarda gayet başarılı bir grafik çiziyor. Süspansiyonları orta sertlikte ayarlanmış olan Outback,bozuk zeminlerde biraz rahatsız edebiliyor. Kabinde kullanılan malzeme kalitesi bir önceki versiyona göre bariz bir şekilde arttırılmış.Yine de 159.700 TL’lik bir başlangıç fiyatına sahip bu otomobilin, daha kaliteli malzemeler kullanılan bir iç mekanı hak ettiğini düşünüyorum.
Aracı ağır arazi koşulları haricinde hemen hemen her yolda test etme şansını yakaladım. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Outback, her yol koşulunda sizi kesinlikle tedirgin etmiyor. Hafif arazide de oldukça başarılı bir tutunmaya sahip olan Outback’de, dik yokuşlardan inmenizi kolaylaştıran X-Mode teknolojisi sunuluyor.X-Mode tuşuna bastığınızda araç simetrik AWD,frenler ve diğer bileşenleri sizin yerinize kontrol ediyor.Frenlemeyi kendi yapan araç,size sadece direksiyonu yönlendirmek için izin veriyor. Bu sayede aracı gayet rahatlıkla yokuş aşağı indirebiliyorsunuz. Asfalt zeminde de Subaru markasının genlerini başarıyla taşıyan Outback, virajlara oldukça kararlı bir şekilde girebiliyor.
Subaru, Outback modeliyle bir diğer yeni teknolojisini de sunmaya başladı.Eye Sight ismini verdikleri bu teknoloji, dikiz aynasının iki yanına yerleştirilen kameralar ile çalışıyor. Yolu tarayan bu iki kamera önünüze aniden çıkan engelleri algılıyor ve sizin yerinize aracı yavaşlatıyor. Bizim de test ettğimiz bu teknolojiye alışmak biraz zaman alsa da , trafikte güvenli seyretmeniz açısından iki göz yerine dört göze sahip olmanızı sağlıyor.Ayrıca İstanbul trafiğinde en fazla işe yarayacak kısmı ise öndeki araç hareket ettiğinde sizi uyarması, bu sayede arkanızdaki araçtan korna yeme şansınız oldukça düşüyor.
İlginizi çekebilir
Sonuç : Subaru çıkardığı modellerde her zaman o son dönemlerde kaybettiğimiz otomobil ruhunu bulabildiğim bir marka olmuştur. Bugüne kadar ülkemizde daha çok kendi fanatiklerine satış yapabilen Japon marka, başarılı dizel-otomatik kombinasyonuyla daha büyük bir kitleyi kendine hedeflemişe benziyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Savaş Yılmaz
Son yorumlar