Ön tasarımı Aston Martin modellerini andıran Ford Mondeo bir önceki nesline göre çok daha şık ve çekici duruyor. Ön ve arka far grubunda kullanılan LED ampüller araca şıklık katıyor.
3 yıl üst üste Yılın En İyi Motoru Ödülü sahibi EcoBoost, Ford’da 1.6 litrelik versiyonuyla görevini başarıyla yerine getiriyor.160 HP güç ve 240 Nm tork üreten motor, 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Motorun performansı kağıt üstünde gayet yeterli gözükürken, kullanırken o hissi size vermekten biraz uzak. 6 ileri otomatik şanzımanın vites geçişleri gayet rahat ve sarsıntısız. Mondeo’nun yol tutuşunu Ford markasının genlerine uygun olarak çok başarılı bulduğumu belirtmeliyim. Süspansiyon sistemi öncelikli olarak konforu önemsese de, araca yol tutuş performansından hiç birşey kaybettirmemiş. Virajlara ESP’nin de yardımıyla güvenli bir şekilde girebiliyorsunuz.
Hatchback,sedan ve station karoser seçenekleriyle satılan Mondeo’da, Stlye ve Titanium isminde iki farklı donanım seçeneği bulunuyor. Mondeo’da, hava yastıklı arka emniyet kemerleri, Active Motion çok noktalı masaj fonksiyonu ve SYNC II sesli kontrol sistemi ile entegre yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran gibi birçok donanım bulunuyor. Fakat bizim ekip olarak en fazla hoşumuza giden donanım Titanium donanım paketinde opsiyonel olarak alınabilen dinamik LED ön far teknolojisi oldu. Bu farlar virajda otomobil ile birlikte hareket ederek yolunuzu çok daha iyi görmenize olanak sağlıyor.Ayrıca dışardan bakıncada çok şık duruyorlar. Kabin içi malzeme kalitesi sınıf standartlarını karşılıyor olsa da ,özellikle düğmelerin kalitesi anlamında Volkswagen Passat’ın gerisinde kalıyor.
İlginizi çekebilir
Gelelim Mondeo’nun en can alıcı kısmı olan yakıt tüketimine. Geçtiğimiz aylarda sürüş izlenimini paylaştığımız Mondeo’nun yakıt tüketimini fazla bulmuştuk ve daha doğru verileri testini gerçekleştireceğimiz zaman anlayacağımızı belirtmiştik. Fakat yakıt tüketimi konusunda sürüş izlenimizdeki yüksek bulduğumuz değerler özellikle şehir içi kullanımlarda çok daha fazla artış gösterdi. Ortalama 100 kilometrede 11 litre gibi değerleri gördük. Bunun sebebini ise motorundan daha çok klasik 6 ileri otomatik şanzımanına bağlamak daha doğru olacaktır. Eğer araç Powershift isimli çift kavramalı şanzıman ile kombine edilmiş olsaydı tahminimizce daha düşük yakıt tüketim değerleri elde edilebilirdi.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Savaş Yılmaz
Son yorumlar