B-Crossover segmentinde yer alan 500X, İtalya’da tasarlandı ve üretildi. Yuvarlak farları, köşeli burnu, krom bıyıkları ve gülümseyen yüzüyle genlerini aldığı diğer 500 modelleriyle benzerliğini vurgulayan 500X’i İstanbul’dan Kartepe’ye kadar kullanma fırsatım oldu.
Türkiye’de 1.6 litre 110 HP atmosferik benzinli, 1.4 litre 140 HP turbo beslemeli ve 1.6 litre 120 HP’lik dizel motor seçenekleriyle satılacak olan 500X’i, otobanda 1.6 litrelik dizel ve 6 ileri manuel şanzımanlı versiyonuyla test etme şansım oldu. Araca bindiğimde malzeme kalitesinin diğer 500 modellerine göre ciddi oranda artırıldığını farkettim. Yumuşak kaplamalar kabin içinde bolca kullanılmış. Malzeme kalitesi bakımından ciddi rakipleri olarak sayabileceğimiz Renault Captur ve Peugeot 2008’in daha önünde olduğunu düşünüyorum. İstanbul trafiğinden kurtulup, otobana çıktığımda 500X’in direksiyonunun gereğinden fazla hassas olduğu gerçeği, aracı şeritte tutmak için devamlı direksiyona ayar vermek zorunda kaldığımda kendini belli etti. Özellikle Peugeot 2008’in dengeli direksiyonu karşısında Fiat 500X’in puan kaybettiğini söylemeliyim. Fiat’ın diğer modellerinde de kullandığım 120 HP’lik 1.6 litrelik dizel motor, 320 Nm torkuyla kullanıcıyı ivmelenme konusunda üzmese de, yüksek performans bekleyenlerin 1.4 litrelik turbo benzinli motora gitmelerini tavsiye ediyor.
Fiat, 500X modelinde 6 ileri manuel, 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman ve 9 ileri tam otomatik şanzıman sunuyor. 9 ileri tam otomatik şanzıman bu segmentte gerçekten de önemli bir yenilik. Bu versiyonu çok kısa süreli kullanma şansım oldu ve vites geçişlerinin gerçekten hızlı ve sarsıntısız olduğunu belirtmek istiyorum. Gelelim bizim 6 ileri manuel şanzımanımıza…. Şanzımanın vites geçişleri net fakat vites oranları 1, 2 ve 3’üncü viteslerin arasında oldukça kısayken, 3’üncü vitesten sonra gereğinden fazla uzuyor. Süspansiyonları ağabeyi Jeep Renegade’e oranla daha sert ayarlanmış, bu da aracın yol tutuşunu artıyor. Fakat Kartepe’ye çıkarkeni bazı virajlarda aracı zorladığımızda önden kaymaya meyilli olduğunu hissettim. Sonuçta o bir B-Crossover ve virajlarda çok zorlanmayı sevmemesi çok da şaşırtıcı değil.
İlginizi çekebilir
1.6 litrelik dizel ve manuel şanzımanla kombine edilmiş versiyonunun fabrika verisi karma tüketim değeri 4.1 lt/ 100 km olarak verilmiş. Ben yaklaşık 300 kilometreye yakın yol yaptım ve ortalama 6.5 lt/ 100 km’nin altına düşemedim. Bu tüketimde kış lastiklerinin ve aracı özellikle virajlarda zorlamamın da etkisi vardır diye düşünüyorum.
Gelelim aracın teknolojik altyapısına. Araçta 3 farklı sürüş modu bulunuyor. Bunlar spor, otomatik ve arazi seçenekleri. Ben spor modunu pek denemedim çünkü araç bana bu modu kullanmamı gerektirecek bir his vermedi. Arazi modunu ise offroad parkurunda 1.4 litre turbo benzinli 4×4 versiyonda deneme fırsatım oldu. Aracın çekişi hafif arazi şartlarında gayet iyi. Fakat kafama takılan bir şey oldu. Acaba arazi fonksiyonu ne kadar işlevseldi? Bunu denemek için aracı otomatik moddan arazi moduna aldığımda aracın çekişinde hiç bir farklılık olmadığını farkettim. Zaten otomatikte de araç yolun durumuna göre sizden önce devreye girerek sıkıntılı durumların önüne geçmeye çalışıyor. Belki daha zor arazı koşullarında arazi modu gerçekten işe yarayabilir.
Fiat 500X’in donanım listesi oldukça kabarık. Şerit Takip Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Çarpışma Önleme Sistemi ve Adaptif Hız Sabitleyici güvenlik donanımlarından en önemlileri iken, sosyal medya bağlantılı 5 inçlik Uconnect multimedya sistemi, elektrikli ısıtmalı ön koltuklar ve 500 watt’lık Beats destekli ses sistemi ise konfor donanımlarından bazıları.
Fiat 500X 4×2 1.6 litre benzinli ve Pop donanımlı versiyon 59.900 TL’den başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı. 1.6 litre turbo dizel ve cross plus donanımlı 500X ise 78.400 TL fiyat etiketine sahip. 4×4 versiyon ise Mayıs ayında satışa sunuldu.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar