Uzun süredir satışta olan ve rekabetin gerisinde kalan Volvo S80’in yerini alan S90, İsveçli üreticinin şu ana kadar ürettiği en gelişmiş sedan olarak öne çıkıyor. Peki, bu gelişim premium Alman otomobillerini yakalamaya yetecek mi? Gelin birlikte inceleyelim…
Aslında yukarıda sormuş olduğum sorunun cevabını almak için çok uzaklara gitmeye gerek yok. Ekim sayımızda yayınladığımız Alman ortaklarımızın yaptığı ve Mercedes E 350 d, BMW 530d, Audi A6 3.0 TDI quattro, Jaguar XF30d gibi otomobillerin yer aldığı karşılaştırmada bu sorunun cevabını vermiştik. Volvo S90 o karşılaştırmada artık yedi yaşında olan ve içinde bulunduğumuz günlerde yeni nesliyle karşımıza çıkmış olan BMW 5 Serisi’ni geçerek Audi A6’nın sadece iki puan gerisinde kalarak üçüncü olmuştu.
İlginizi çekebilir
Bana kişisel fikrimi sorarsanız yeni nesil Volvo S90’ın BMW 5 Serisi gibi çok yaşlanmış olan Audi A6’dan da daha iyi olduğunu düşünüyorum. Yukarıdaki sorumun cevabı; evet bu gelişim şimdilik Alman rakiplerini yakalamaya yetmiş görünüyor. Ancak yeni BMW 5 Serisi muhtemelen bu sıralamayı bozacaktır. Ayrıca Audi’nin de yeni A6’yı yakın bir zamanda ortaya çıkaracağını da biliyoruz. Bütün bunlara rağmen Volvo’nun kesinlikle elinin çok güçlü olduğunu ve rekabetin tam da ortasına balıklama atladığını söyleyebiliriz.
Yeni Volvo S90 geçtiğimiz eylül ayında 2.0 lt turbo dizel 235 HP gücündeki motor ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 291 bin 540 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu.
XC90 ile başlayan Volvo’nun yeni tasarım anlayışı, S90’ın özellikle ön tasarımında fazlasıyla hissediliyor. Thor’un çekicinden esinlenerek tasarlanan öndeki LED farlar, Volvo’nun yeni marka imajlarından biri olmaya aday. Genel anlamda hem yakışıklı hem de kaliteli görünen S90, İsveçli üreticinin son dönemde ürettiği en yüksek albeniye sahip otomobil. S90’ın boyu 4963 mm ile rakiplerinden 10 cm kadar daha uzun. Aks aralığı da çok farklı değil, 2941 mm ile adeta bir üst sınıfta yer alan lüks sedanlara göz kırpıyor. Otomobilin bagaj hacmi ise 500 litre.
İç mekâna geçildiğinde, Volvo için milat olan yeni XC90’ın tasarım anlayışının S90’a da adapte edildiğini görüyoruz. XC90’dan hatırladığımız orta konsolda yer alan dijital bilgi ekranı, S90’ın iç mekânında da ilk bakışta dikkatinizi çekiyor. Otomobilin ön koltuklarında otururken diğer rakiplere oranla çok daha az buton olduğunu görüyorsunuz. Bunun nedeni aklınıza gele- bilecek bir çok ayarın bahsettiğim dokunmatik ekrandan yapılıyor olması. Bu ekran üzerinde aynı anda birden fazla işlemi yapabiliyor oluşunuz, Volvo teknolojisinin yüksekliği konusunda bir fikir verebilir. İç mekânda Alman rakiplerin bile kıskanabileceği bir kalite algısının olduğunu belirtmem gerekiyor. Kullanılan malzemeler, işçilik, tasarım ve teknoloji Volvo’nun üst orta sınıfa yaptığı çıkarmadaki en önemli silahları.
Test aracımızda 2.0 litrelik dört silindirli dizel motor yer alıyordu. Bu motor 235 HP güç ve 480 Nm tork üretiyor. D5 adı verilen bu versiyon şimdilik sadece dört tekerlekten çekiş ve sekiz ileri otomatik şanzımanla satışa sunuluyor.
Daha önce kullandığınız Volvo modellerini unutun. S90, direksiyon tepkileri ve yol tutuş özellikleri açısından XC90 ile birlikte katedilen mesafenin hakkını veriyor. Dört tekerlekten çekiş, 235 beygirlik gücün çok daha kullanışlı bir şekilde yola aktarılmasını sağlıyor. Ayrıca fren sisteminin de hakkını vermem gerekiyor. S90’ın frenleri otomobili çok güvenli bir hisle ve kısa mesafede durduruyor.
Yazı : Ersin Çelik
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar