XC90’ın ardından çarpıcı bir stil ve yüksek kalitede bir kabinle karşımıza çıkan S90’ın bu sefer de rekabetçi D4 versiyonuyla birlikteyiz.
Orta üst sınıfta işler umduğumuzdan farklı gelişti. Bugüne kadar S80 ile rekabete pek de giremeyen Volvo, S90 ile bu zinciri kırmak yerine adeta kopardı. Diğer taraftan BMW 5-Serisi’nin domine ettiği bu sınıfta, liderlik artık Mercedes-Benz E-Serisi ile paylaşılır bir noktaya geldi. Buradaki en güçlü rakiplerden biri olan Audi A6 ise yenilenmekte bir hayli geç kaldı diyebiliriz. Önümüzdeki yıl tanıtılmasını beklediğimiz bu otomobili merakla bekliyoruz.
İlginizi çekebilir
Volvo S90’la tanışmamız dört tekerlekten çekişli D5 modeliyle olmuştu. 235 HP’lik turbo dizel motorun görev yaptığı otomobil birçok yönüyle bizden övgü almayı başardı. Bugün S90’ın daha rekabetçi bir versiyonu olan S90 D4 ile birlikteyiz. Bu otomobil, bildik Volvo imzalı 2.0 lt’lik turbo dizel üniteyle donatılmış, 190 HP gücünde ve sekiz ileri bir şanzımanla bu gücünü yere veriyor. Motor son derece canlı ve hem alt hem de üst devirlerde son derece tatminkâr bir sürüş sunuyor. Hatta maksimum hızlara soluksuz ve lineer bir eğride çıkması sürpriz etkisi yaratıyor.
Performanstan konu açılmışken D4, 0’dan 100 km/s’ye 8.2 saniyede ulaşıyor fakat burada tabii ki 400 Nm’lik tork değerinin payı bir hayli büyük. Ani hızlanma ve sollamalarda şanzıman vitesi bir ya da iki aşağı vitese çekmeye çalışırken kararsız bir durum yaşanıyor ve gelen ani torkun etkisiyle sert bir değişim yaşanıyor. Eğer bu duruma alışırsanız şanzıman geçişleri ve tepkileriyle oldukça başarılı.
Biraz da sürüşten bahsedersek, S90 rahat bir sürüşün amaçlandığı bir alt yapıyla üretilmiş izlenimi veriyor. Örneğin bir BMW kadar çevik değil fakat yüksek hızlardaki rijiditesi ve asfalt konforu gerçekten de çok iyi.
S90’ın hızlı cevap veren bir direksiyonu var, olumlu yanıtlar veriyor. Vücut kontrolünü de güvenli bir şekilde sağlıyor. Tabii ki akla gelen diğer bir soru da tüketim: Volvo S90 D4’ün 100 km’deki fabrika verisi olan ortalama tüketimi 4.4 lt. Evet yanlış duymadınız… Fakat otomobili bu değerde tutabilmek için gaz pedalına çok narin bir şekilde davranmanız gerekiyor. Bu yazıyı yazmadan önce S90 D4’ün rakiplerini kısaca bir araştırdım. BMW’de denk gelen rakibi 520d 190 HP gücünde ve fiyatı 420 bin TL civarında. Mercedes-Benz’de ise E 220 d üretimi var fakat fiyat listesinde sadece 4Matic dört tekerlekten çekişli modeli satılıyor. Onun da fiyatı 450 bin TL’leri buluyor. Eski rakip A6 ise 2.0 TDI 190 HP’lik versiyonuyla 351 bin TL dolaylarında. Volvo S90 D4 ise 373 bin TL’den başlıyor.
Bu rakam onu rekabetçi ve avantajlı bir konuma taşırken, orta üst sınıf sedanlar arasında düşünülebilir bir alternatif olarak öne çıkıyor.
Yazı : Ahmet Armağan
Son yorumlar