Sınıfının en güçlü oyuncularından biri olan Volkswagen Golf, makyajla birlikte tasarım olarak pek bir değişikliğe uğramamış olsa da teknolojik altyapı olarak önemli yeniliklere sahip olmuş.
Avrupa’nın ve Türkiye’nin de en çok tercih edilen kompakt hatchback’lerinden biri olan Volkswagen Golf, artan rekabette liderliğini kaybetmemek için ufak bir makyaj operasyonundan geçirildi. Ufak dediğime de bakmayın aslında, tasarım olarak dışarıdan bakıldığında evet pek bir farklılık yok fakat özellikle LED teknolojili ön far grubu ve stoplar aracın görünümünü fazlasıyla modernleştirmiş. Tamponlarda da ufak dokunuşlar var.
İlginizi çekebilir
Kabinde değişiklikler dışarıdan biraz daha fazla. En büyük değişiklik ise 8.0 inçlik ekranın yerine gelen 9.2 inçlik ekran olmuş. Bu ekranın çözünürlüğü 1280×640’a kadar çıkarılmış. Bu sınıfın en iyi değerlerinden birini sunuyor ve arayüzü de oldukça pratik. Kullanılan kaplamalarda da ufak değişikliklere gidilmiş. Dijital gösterge paneli Passat’tan tanıdık ve Golf’e de oldukça iyi uyum sağlamış. Masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu hem rahatlık hem de kavrama bakımından sınıfının en iyilerinden…
Teknolojik yeniliklere baktığımızda ise şehir içi acil durum freni, yaya güvenliği fonksiyonu, trafik sıkışıklığı asistanı gibi donanımlar makyajla birlikte gelmiş. 380 litrelik bagaj hacmi sınıfının en iyi değerini sunmasa da, çekirdek bir ailenin ihtiyaçlarını karşılayacak alanı sunuyor. Yükleme eşiğinin yukarıda olması eksi puan almasına yol açıyor.
Dizel skandalından sonra benzinli motorlara daha fazla ağırlık vermeye başlayan Alman üretici, ülkemizde 110 HP güç üreten 1.0 TSI, 125 ve 150 HP’lik iki ayrı güç çıkışına sahip 1.4 TSI benzinli motorlarla satılıyor. Her iki benzinli motorda da hem manuel hem de yedi ileri DSG şanzıman seçme şansınız bulunuyor. Dizel cephesinde ise tanıdık 1.6 litrelik TDI ünite bulunuyor. Bu motorun da 90 ve 115 HP güç üreten iki ayrı versiyonu mevcut. Dizel motoru da DSG şanzıman ile tercih edebiliyorsunuz. Yenilenen Volkswagen Golf’un en baz modeli 1.0 litrelik TSI motora sahip ve 83.800 TL’lik fiyat etiketine sahip. 125 HP’lik 1.4 TSI motorun başlangıç versiyonu 91.600 TL. Eğer DSG tercih ederseniz 103.100 TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor. Dizel cephesinde ise 98.400 TL’lik fiyat başlangıcı var, dizelde otomatik şanzıman tercih ederseniz ise fiyat 117.000 TL’ye kadar fiyat çıkıyor.
Test aracımızın kaputunun altında 1.4 litrelik 125 HP güç üreten turbo benzinli motor yer alıyordu. 9.9 sn’lik 0-100 km/s hızlanma değeri ile 150 HP’lik versiyona pek de gerek bırakmayan bu motor, performans bakımından tatmin edici. Turbo sayesinde alt devirlerden itibaren canlı olan motor, Golf’e ara hızlanmalarda da ideal gücü sağlıyor. Yedi ileri çift kavramalı şanzımanın geçişleri ve seriliğinin eleştirilecek hiçbir tarafı bulunmuyor. Üretilen en iyi çift kavramalı şanzıman dersek abartmış olmayız sanırım. Ortalama olarak verilen 4.8 lt/100 km’lik tüketim değerini tutturmak pek de mümkün değil fakat şehir içinde 7.0 lt/100 km civarında gezebiliyorsunuz.
Çok iyi ayarlanan süspansiyon sistemi hem yol tutuş hem de konfor konusunda optimumu sunuyor. Ford Focus’tan sonra en iyi yol tutuşa sahip kompakt hatcback’lerden biri olan Golf, süspansiyon konforu konusunda da sınıfının en iyilerinden biri.
Yalıtım konusunda da Volkswagen mühendisleri oldukça iyi iş çıkarmış. Golf, hem yol hem de motor sesini kabine hiç sızdırmıyor. Biraz hızınız artınca rüzgâr sesinin az da olsa duyuyorsunuz fakat çok da rahatsız edici olmuyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar