En geniş hibrit ürün gamına sahip marka olan Toyota’nın Türkiye’de sınıfının tek hibrit seçeneği olan Yaris modeli ile birlikteyiz…
Prius modeli ile 1997’de hibrit akımının öncülerinden biri haline gelen Toyata, her geçen gün artan tecrübesini farklı modellerinde sunduğu hibrit seçenekleri ile gözler önüne seriyor. Japon marka B segmentindeki temsilcisini 2012 yılından itibaren, üçüncü nesli ile birlikte hibrit teknolojisiyle buluşturdu. 2014 yılında ilk makyajını geçiren model, yaz aylarında ikinci kez makyajlandı. Ön tarafta far grubuna yapılan ufak dokunuş ile değişen ön ızgara ve tampon sadece dikkatli gözlerin fark edebileceği değişiklikler olarak göze çarparken, arka tarafta ise tamamen değişen stoplar ve arka tampon kendini çok daha çabuk fark ettiriyor. Aracın iç mekânına geçtiğimiz zaman, tasarımın değişmediğini görüyoruz. Bu bölümde kullanılan malzeme kalitesi halen günümüz şartlarını sağlayamazken, tek fark edilebilir değişikliği sunan gösterge tablosu daha modern bir görünüme kavuşmuş.
İlginizi çekebilir
Üç farklı donanım paketi ile sunulan Yaris’in X-Trend ve Spirit paketleri neredeyse birebir aynı içeriklere sahipken, baz donanım paketi olan Cool paketinden hız sabitleyici, akıllı giriş ve çalıştırma, soğutmalı torpido gözü ve otomatik katlanabilir yan aynalar gibi özelliklerle ayrılıyorlar.
Yaris’in kaputunun altında 4 silindirli, 74 HP gücünde, 1.5 litrelik benzinli motor ile 45 kW gücündeki elektrikli motor birlikte görev yapıyor. Bu kombinasyon, 1100 kg ağırlığındaki otomobili rahatlıkla taşıyabiliyor. Fabrikanın 3.6 lt/100 km’lik ortalama tüketim verisi biraz ütopik olsa bile üç günlük birlikteliğimizde elde ettiğimiz 5.6 lt/100 km’lik yakıt tüketim değeri, Yaris Hybrid’in gayet ekonomik bir otomobil olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Aracın start düğmesine bastığınız eko sürüş göstergesinde beliren “ready” ışığı haricinde çalıştığına dair bir emare göremiyorsunuz. Yaris Hybrid, dur-kalk trafikte ve ideal koşullarda 50 km/s’ye kadar sadece elektrikli motorla gidebiliyor. Bu durumda yine eko sürüş göstergesinde EV adlı bir ışık yanarken, güç gerektiren durumlarda ise benzinli motor otomatik olarak devreye giriyor. Sürüş esnasında hareketin hangi motor tarafından desteklendiğini veya elektrik motorun şarj olup olmadığını ekranda bulunan enerji monitörü menüsünden takip edebiliyorsunuz.
0-100 km/s hızlanmasını 12.0 saniyede gerçekleştiren Yaris Hybrid, sportif bir sürüş hissiyatı sunmasa da toplamdaki yüksek tork değeri ile şehir içinde seri bir karakter sergiliyor. Sert süspansiyon aracın yol tutuş özelliklerini, küçük sınıftaki bir otomobil için idare eder seviyede tutuyor. Değişen amortisörler konforu artırmakla beraber, tümsek, çukur gibi engebelerde daha iyi hissettirebilirdi. Aslında Yaris Hybrid, yapısı gereği tüm bu söylediklerimizden ziyade şehir içindeki kolay kullanımı ve ekonomikliği ile ön plana çıkmaya çalışıyor ki, şüphesiz bu konularda gayet başarılı.
Hibrit motoruyla sınıfındaki tek seçenek olan Toyota Yaris, 103 bin 300 TL’lik fiyatı ve düşük yakıt tüketimi ile dizel motorlu rakiplerine de çok iyi bir alternatif oluşturuyor.
Yazı: Talha Özkaya
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar