Rekabette geri kalan Toyota’nın küçük sınıf temsilcisi Yaris, geçirdiği makyaj operasyonuyla bakalım sınıf liderlerine yaklaşabilmiş mi?
Toyota’nın 1998 yılından beri ürettiği küçük sınıf temsilcisi Yaris; kompakt boyutları, kolay kullanımı ve ekonomik motorlarıyla 2000’lerin ortalarına kadar sınıfının en çok tercih edilen modellerinden biri olmayı başarmıştı. Fakat rakiplerinin geliştirdiği yeni teknolojiler, küçük hacimli turbo motorlar ve sürüş dinamiklerini yakalamaktan geri kalan Yaris, satış olarak arkalara düşmeye başladı. Toyota Yaris, üretildiği günden bugüne hiç bir zaman çok iyi yol tutan bir otomobil olmadı zaten ondan istenilen de o değildi fakat zaman değişti. Artık hem konforlu hem de iyi yol tutan rakipleri var Yaris’in. Kolay kullanım artık satış için yeterli olmuyor.
Yaris makyajla birlikte yeni bir ön yüze kavuşmuş. Dünya Ralli Şampiyonası’nda yer alan versiyondan ilham alınan ön taraf, Yaris’e daha sportif bir görünüm katmış. Arka tarafta ise yeni bagaj kapısı ve güncelenen stop tasarımı dikkat çekiyor.
İlginizi çekebilir
Kabine geçtiğimizde dış tasarımdan daha az yenilik görüyoruz. Mavi ve kırmızı gibi yeni kabin renkleri sunuluyor olmasına rağmen artık rakiplerinin yanında demode duruyor. Kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik de yıllar öncesini hatırlatıyor. 7.0 inçlik dokunmatik ekranın arayüzü kolay anlaşılır olsa da ekranın tepkime süresi rakiplerinin gerisinde kalıyor. Göstergelerin ortasında bulunan 4.2 inçlik TFT ekran ise çözünürlük olarak başarılı.
Yaris’in en büyük yeniliği ise kaputnun altında… 1.33 litrelik verimsiz atmosferik motorun yerine artık 1.5 litrelik motor sunulmaya başlandı. 110 HP güç üreten motor artık performans konusunda yeterli gücü sunuyor. Rakiplerinin düşük hacimli motorlarını performans konusunda yakalayan ünite, yakıt tüketimi konusunda sınıf standartlarını yakalamış. Multidrive S isimli CVT şanzımanla kombine edilmiş versiyonda ortalama tüketim değeri 4.8 lt/100 km olarak verilmiş. Ben şehir içi kullanımda ortalama 6.5 lt/100 km tüketim değeri tutturmayı başardım. CVT şanzımanın karakteri gereği devirli kullanılmayı seven motor, şehir dışı kullanımlarda dahi sizi sıkıntıya sokmayacak performansı sunuyor. Yaris, motor konusunda her ne kadar gelişmiş olsa da süspansiyon konusunda yine sınıfta kalıyor. Sert süspansiyon konforu azalttığı gibi yol tutuşa da olumlu katkısı yok. Rakipleri hem konfor hem yol tutuşu çok iyi ayarlayan süspansiyonlarıyla Yaris’in önünde yer alıyor. Direksiyon sistemi de hisli olmaktan biraz uzak. Şehir içi kullanımlarında rahatlığıyla ön plana çıkan sistem, virajlı yolların Yaris’in ilgi alanından uzak olduğunu hissettiriyor.
Donanım olarak zenginleşen Yaris’te artık Toyota Safety Sense sistemi sunulmaya başlandı. Ön çarpışma önleyici, şerit takip sistemi ve otomatik yanan uzun farların içinde yer aldığı sistem, güvenlik konusunda Yaris’in elini güçlendiriyor.
Toyota Yaris’in 1.5 motorlu versiyonu manuel şanzımanla 63.300 TL, Multidrive S isimli CVT şanzımanla ise 71.650 TL’lik başlangıç fiyatına sahip.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar