Toyota’nın MPV sınıfındaki temsilcisi Verso, geniş ailelerin ihtiyaçlarına fonksiyonel yapısıyla cevap veriyor.
Toyota Verso günümüzde 2.nesliyle boy gösteriyor. Model Active, Advance ve Premium olmak üzere 3 farklı donanım seçeneğiyle sunuluyor. Verso’nun motor seçeneklerinde benzinli ve dizel üniteler mevcut. Hacmi eşdeğer 1.6 lt’lik dizel ve benzinli motorlar, sadece manuel şanzımanla sunuluyor. Sürüşte konforu ön planda tutan sürücüler içinse 1.8 lt. hacmindeki benzinli motor, Toyota’nın Multidrive olarak adlandırdığı otomatik şanzıman kombinasyonuyla sunuluyor.
Verso markanın tasarım dilini bütünüyle yansıtıyor ve Toyota’nın ürün gamında bulunan diğer modellerle benzer bir tasarıma sahip. Verso’nun büyük boyutlardaki far grubu, görünümünde dikkat çeken bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. Marka logosunun her iki yanına bulunan ızgarayla beraber tamponun alt kısmında bulunan büyük hava girişleri tasarımda bütünlük hissi uyandırıyor. Bir MPV’ye oranla akıcı hatlara sahip olan Verso, arka bölüme doğru yükselen hatları sayesinde sahip olduğu geniş yaşam alanını görünümüne yansıtmayı başarıyor.
İlginizi çekebilir
Toyota Verso’nun kabinine geçtiğimizde sıra dışı bir tasarım bizleri karşılıyor. Verso’da diğer otomobillerden farklı olarak gösterge paneli, direksiyonun üzerine değil konsolun ortasına konumlandırılmış. Kabindeki bu detaya alışmak biraz zaman alıyor ve alışkanlık gerektiriyor. Fakat Verso ile belirli bir süre geçirdikten sonra bu farklılığa adapte olmanız zor değil. Panelin konsolun ortasında bulunması, sürücünün görüş açısını artırıyor. Bu da kabine daha ferah bir hava katıyor. Toyota Verso MPV sınıfın bir üyesi. Bu nedenle fonksiyonel olmak onun için bir artı değil tam aksine zorunluluk. Verso, sahip olduğu geniş yaşam alanıyla yolculuk keyfini artırıyor fakat kabindeki fonksiyonellik anlamında bazı eksiklikler de yok değil. Modelin konsolunda telefon, anahtar, cüzdan vb. gibi eşyaları koymak için bir eşya gözü bulunmuyor. Genelde vitesin önünde konumlandırılan bu eşya gözleri sürüş esnasında sıklıkla kullanıyor. Bir MPV’de bunun olmaması alışılmış bir durum olmasa da Verso, kabinde bolca bulunan bölmelerle bu açığı biraz olsun kapatabiliyor. Kabininde derli toplu bir görünüm sergileyen Verso’nun arka koltukları ileri geri hareket edebiliyor. Bu özellik yolculuğu arka kısımda geçirecek yolcular için oldukça kullanışlı. Kabindeki malzeme kalitesi ve işçilik anlamında başarılı olan Verso, çağın gereksinimlerine de cevap verebiliyor. Dokunmatik multimedya ekran, sürüş verileri, geri görüş kamerası gibi sürüşe yardımcı özellikler barındırıyor. Toyota Verso 5 kişilik oturma düzeninde 484 lt. bagaj hacminde sahip. 7 kişilik oturma düzeninde ise bu değer 155 lt.
Konuğumuz Toyota Verso’nun kaputunun altında 1.6 lt hacminde benzinli bir motor görev yapıyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş atmosferik formdaki motor, 132 HP güç, 160 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 185 km/s olan Verso, 0-100 hızlanmasını 11,7 saniyede tamamlıyor. Modelin ortalama tüketim verisi ise 6,8 lt/100km.
Toyota Verso yumuşak karakterde bir süspansiyon sistemine sahip. Bu sayede yolculuklar oldukça konforlu geçiyor. Fakat yüksek yapısı ve yumuşak süspansiyon sistemi nedeniyle dengeli bir sürüş sergilemiyor ve yol tutuş konusunda dersine biraz daha çalışması gerekiyor. 1505 kg ağırlığa sahip Verso, sakin sürüşler için yeterli bir performans sunuyor. Anlık yüksek güç beklentilerine cevap vermekte ise biraz ağırkanlı davranıyor. Başarılı bir ses yalıtımına sahip Verso’nun kabinine yol ve rüzgar sesi oldukça az sızıyor. Bu sayede kabinde sessiz ve konforlu yolculuklar geçirmek mümkün oluyor.
Toyota Verso 86,850 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Model rakiplerine karşı avantajlı bir fiyata sahip olsa da otomatik vites seçeneğinin sadece 1.8 lt’lik benzinli versiyonda sunulması Verso için bir dezavantaj. Toyota’nın sorunsuzluk imajını da arkasına alarak ilerleyen Verso, MPV sınıfında rakiplerine karşı oldukça güçlü bir alternatif.
Yazı : Ersin Çelik
Son yorumlar