Toyota’nın dünya genelinde en çok satılan modellerinin başında gelen RAV4, geçirdiği makyaj operasyonundan sonra hibrit motor seçeneğine kavuştu.
Prius modeliyle birlikte ilk hibrit modelini 1997 yılında üreten Toyota, o yıldan bugüne kadar ürün gamını genişletmeye devam ediyor. Özellikle emisyon normlarının sıkılaştığı Avrupa’da elektrikli ve hibrit motorlara talep artarken, ülkemizde de getirilen teşviklerle birlikte Toyota’nın öncülüğünde hibrit motorların bilinilirliği artmaya devam ediyor.
Ülkemizde Yaris, Auris, C-HR, RAV4 ve Prius modelleriyle birlikte hibrit motor seçeneğini sunan Toyota, en geniş hibrit model yelpazesine sahip.
İlginizi çekebilir
Konuğumuz olan RAV4 Hybrid, 2.5 litrelik benzinli motorla birlikte bir de elektrik motor desteği sunuyor. Bu motor sürekli değişken zamanlı CVT şanzımanla kombine ediliyor ve gücünü dört tekerleğe aktarıyor. Elektrik motoru önde kaputun altında yer alırken, aküler arka aksın üzerine konumlandırılmış. RAV4 Hybrid toplamda 195 HP’lik bir güç üretiyor, bu güç 1690 kilogramlık aracı 8.4 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Daha önce 2.0 litrelik atmosferik benzinli RAV4 kullanmıştım, o aracın yanında hibrit motorlu versiyon çok daha performanslı bir sürüş sunuyor. Ayrıca sadece performans olarak değil, tutumluluk olarak da atmosferik motorlu versiyonun oldukça ilerisinde. 5.1 lt/100 km’lik ortalama tüketim değeri RAV4 gibi sürekli dört tekerlekten çekişli ve 1.5 tondan daha ağır bir araç için gerçekten mükemmel bir değer. Özellikle sıkışık trafikte 40 km/s hıza kadar araç akü dolu olduğu takdirde sadece elektrik motoruyla hareket ediyor, yani aslında sıkışık trafikte çok daha az yakıt tüketiyor.
Hibrit motorun hem performansa hem de tüketime katkısı olduğu kadar konfora da katkısı oldukça fazla. Özellikle şehir içinde elektrik motoruyla gittiğinizde kabine hemen hemen hiç ses sızmıyor. Bu da aracın konfor hanesine artı olarak yazılabilir.
Toyota RAV4 Hybrid, makyajlanmasına rağmen aslında eski bir otomobil. Dördüncü jenerasyonu 2013 yılında yollara çıkan RAV4, makyajla birlikte dış tasarımda ufak dokunuşlarla modernliğini korumuş fakat kabinde aynı yeniliği görmek pek de mümkün değil. Aynı durum sürüş dinamikleri için de geçerli, sert süspansiyon sistemiyle çukurları ve kasisleri iyi absorbe edemiyor. Sert süspansiyonun yol tutuşa katkısı da pek yok. Hızlı girilen virajlarda yana yatma eğilimi gösterebiliyor. Direksiyon sistemi hissiz ve tepkileri yavaş.
Donanım olarak zengin bir listeye sahip olan RAV4, giriş seviyesinden itibaren 7.0 inçlik dokunmatik ekran, geri görüş kamerası, 18 inç alaşım jantlar, hız sabitleme sistemi, çift bölgeli otomatik klima, eğim iniş destek gibi donanımları standart olarak sunuyor. Test aracımız Premium Plus isimli en yüksek donanım seviyesine sahipti. Özellikle 11 hoparlörlü JBL ses sistemini çok beğendiğimi belirtmeliyim.
RAV4’ün en büyük ustalıklarından biri ise yaşam alanında ortaya çıkıyor. Özellikle arka tarafta oldukça geniş bir diz mesafesi sunan RAV4, 501 litrelik bagaj hacmiyle de, dört kişilik bir ailenin ihtiyaç duyduğu alanı sunuyor.
Makyajlanan RAV4 ülkemizde hibrit motor seçeneğiyle satılıyor. Otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi bütün versiyonlarda standart. Başlangıç fiyatı ise 179.850 TL.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar