Baştan sona yenilenen Toyota Avensis’te ki değişimi hemen her noktada görmek mümkün. İlk bakışta maskülen tasarım öne çıkarken, bu tasarım spor coupeleri bile kıskandıracak türden. Agresif çizgileri ile çarpıcı bir yüze kavuşan Avensis kısa sürede dikkatleri üzerine topluyor.
Bu çarpıcı değişim iç mekanda da kendini gösteriyor. Otomobilin dış kısmındaki sportif yapı iç kısımda da hakim. Sanki Avensis’in değilde GT86’nın içindeymiş gibi hissetmenizi sağlıyor ki bu 2 otomobilinde ön konsolları neredeyse aynı tasarıma sahip. 8 inçlik dokunmatik Toyota Touch 2 ekrana yer verilen otomobilin iç kısmı oldukça yalın bir halde. Navigasyon, ısıtmalı ön koltuklar ve 10 hoparlöre sahip otomobil zengin donanımı ile göz dolduruyor. Arka kısımda ise oldukça geniş diz mesafesi dikkat çekiyor. Bagaj hacmi de 509 litrelik bir değere sahip. D segmentindeki rakiplerine oranla hem iç hem dış tasarımını oldukça beğendiğim otomobil aklıma, bu sportif tasarım fazla değil mi sorusunu getiriyor. Bu radikal tasarımla Toyota büyük risk almışa benziyor.
İlginizi çekebilir
Toyota Avensis’te hayat bulan yeni 1.6 litrelik dizel motorun merakıyla, hemen direksiyonun başına geçiyorum. 1.4 litrelik dizel motorun rakiplerine oranla zayıf kaldığı ve yüksek hacimli motorlara alınan vergi ile uzun süredir beklenen motor 112 HP ve 270 Nm’lik torka sahip. Yalıtımın oldukça iyi olduğu otomobil içeri hiç ses almazken, ortalama yakıt tüketimi 4.2 litrelik bir değere sahip. Ancak şehir içinde kullandığım otomobil 100 km’de 5.5 litrelik bir tüketim sunuyor. Yumuşak süspansiyon sistemi ile otomobil oldukça konforlu bir sürüşe imkan tanıyor. Çoğunlukla kendini hantal hissettirmeyen otomobil, 1600 kg’ın üzerindeki ağırlığının etkisi ile 0’dan 100 km/s’ ye ancak 11.4 sn’de ulaşıyor. VSC ( araç denge kontrol sistemi) ile oldukça başarılı yol tutan otomobilde, hill holder ve start stop’a da yer verilmiş. 1.6 litrelik dizel motordan ayrı olarak 2.0 dizel ve 1.6, 2.0 benzinli versiyonlarda satışa sunuluyor.
Tasarımı ile adeta büyülendiğim yeni Toyota Avensis 1.6 D-4D, konforlu yapısı ve yüksek malzeme kalitesi ile oldukça başarılı bir grafik çizerken, 1.6 D-4D motor ile birlikte otomatik versiyonun olmaması bir dezavantaj yaratabilir.
Yazı : Savaşkan İskefli
Fotoğraf : Savaş Yılmaz
Son yorumlar