Station karoserli otomobiller ülkemizde pek de tercih edilmiyor. Eskiden hantal görünümleri ile insanları kendine çekmekten uzak olan stationlar, günümüzde artık çok daha dinamik görünüyor. Japon üreticinin Corolla HB modelinin yerine gelen Auris’in de station karoserlisi ülkemizde satılmaya devam ediyor. 1.6 litrelik atmosferik benzinli ve 1.4 litrelik turbo dizel motorlarla satılan Auris Touring Sports, CVT otomatik şanzıman seçeneğini sadece 1.6 litrelik atmosferik benzinli motor seçeneğinde sunuluyor. Rakiplerine baktığımızda ise karşımıza Hyundai i30 CW, Kia cee’d Sportywagon, Opel Astra Sports Tourer ve Fiat Egea Station Wagon çıkıyor. Başlangıç fiyatlarına baktığımızda Auris Touring Sports’un Opel Astra Sports Tourer’dan sonra en 86.350 TL’lik fiyatıyla en pahalı ikinci model olduğunu görüyoruz. Fiat Egea Station Wagon’un dizel otomatik kombinasyonlusunun başlangıç fiyatı 77.400 TL’yken, Auris Touring Sports’un benzinli otomatik versiyonun 86.350 TL olması satış bakımından Toyota’nın elini güçsüzleştiriyor.
Tasarım olarak önden bakıldığında hatchback karoserlisinden farkı olmayan Auris Touring Sports’un, profili arkaya doğru alçalan çizgisinden dolayı sportif bir görünüm sunuyor. Arka tarafta da tasarım olarak dinamik bir görünüm sergilen Auris Touring Sports, hantal station algısından oldukça uzak bir model. Kabinde de hatchback karoseriyle aynı görünümü sunan Touring Sports, malzeme kalitesi olarak sınıfının gerisinde kalmıyor. Üst taraflarda yumuşak kaplamalara yer verilirken, alt kısımlarda sert plastik göze çarpıyor. Eşya gözü bakımından yeterli alanı sunan araç, hem önde hem de arkada sınıfı için yeterli alan sunuyor. Dokunmatik multimedya ekranın tasarımı göze hoş gelirken, arayüz biraz yavaş kalıyor. Dokunmatiğin tepkileri de geç olan ekranın, kullanılması ise pratik. Station otomobillerde ne önemli nokta ise bagaj hacimleridir. Auris Touring Sports bu konuda ne sınıfının en genişi ne de en küçüğü… 530 litrelik hacmiyle Hyundai i30 CW ve Kia cee’d Sportywagon’u geride bırakan Auris Touring Sports, 540 litreye sahip Astra Sports Tourer ve 550 litrelik Egea Station Wagon’un gerisinde kalıyor.
Test aracımızın kaputunun altında 1598 cc hacimli atmosferik motor yer alıyor. Bu motor 132 HP güç ve 160 Nm tork üretiyor. Kağıt üstünde güçlü duran motor gerçek yol koşullarında bu gücünü yola aktarmada pek başarılı olamıyor. Yüksek devirleri seven motor, standart kullanımlarda yeterli olsa da, performans isteyenleri pek de tatmin etmeyecektir. 0’dan 100 km’s hıza 11.2 saniyede çıkan Auris Touring Sports’un fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri ise 6.1 litre olarak verilmiş. CVT şanzımanla kombine edilen motor, sakin kullanımlarda 1.6 litrelik atmosferik bir motordan beklenilenden daha yüksek bir tüketime yol açmıyor. Şehir içi kullanımda 8.5 – 9 litre ortalamalarla yolculuk edebiliyorsunuz.
İlginizi çekebilir
Orta sertlikte ayarlanmış olan süspansiyon sistemi kabine fazla sarsıntı iletmese de, bozuk zeminlerde rahatsız edici olabiliyor. Yol tutuş konusunda ise sınıfının gerisinde kalmayan Auris Touring Sports, büyük gövdesine rağmen çevik bir otomobil olmayı başarıyor. Daha çok aile otomobili olarak tasarlanan station’lardan da zaten daha fazlasını beklememek gerekiyor. Yalıtım olarak da başarılı bir iş çıkaran Japon mühendisler, Auris Touring Sports’u sessiz bir otomobil yapmayı başarmışlar.
Auris Touring Sports Advance ve Premium isminde iki donanım seçeneğiyle satılıyor. Zengin bir donanım listesi sunan Auris Touring Sports’un Premium paketinde ön ve arka LED far grubu, elektrikli katlanabilir yan aynalar, panoramik cam tavan, geri görüş kamerası, ısıtmalı ön koltuklar, 7 inçlik dokunmatik multimedye ekranı, LED ön farlar standart olarak sunuluyor.
Rakiplerine göre yüksek kalan başlangıç fiyatına rağmen sunduğu zengin donanım paketleriyle dikkat çeken Auris Touring Sports, station karoserli olmasına rağmen dinamik bir görünümü de sahip. Rakiplerinden en büyük eksiği ise dizel motor seçeneğinde otomatik şanzıman sunmuyor oluşu.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar