Baleno adı aslında yeni değil ama güncel modeli 2015’te tanıtıldı. Oldukça modern çizgilere sahip bu otomobil, bakalım göründüğü kadar iyi mi?
Suzuki Baleno ile ilk olarak 1995 yılında tanıştık. Daha sonra bir ara veren ve yollarda görünmeyen model, 2015’te yeniden aramıza katıldı. Modern çizgileriyle dikkat çeken bu otomobil, Türkiye’ye sadece 1.2 lt’lik atmosferik benzinli motor ile geliyor. GL adı verilen tek donanım seviyesinin yanında beş ileri manuel ve CVT otomatik şanzıman seçenekleri de sunuluyor. Kısacası Baleno almak istiyorsanız fazla düşünmenize gerek yok, tek seçmeniz gereken şanzıman. Bu da rekabetin oldukça yoğun olduğu pazarda bir eksiklik olarak kabul edilebilir. Diğer yandan kafanızı karıştıracak opsiyonlar, ekipman paketleri olmaması da bazıları için avantaj haline gelebilir.
Peki, Baleno hangi sınıfta? Japon markanın Swift modelinin de olması Baleno’nun kompakt sınıftaymış gibi algılanmasına neden olabilir ama o da bir küçük, yani B segmentinde. Fiyatlara bakıldığında manuel şanzımanlı versiyonun 53 bin 950, CVT şanzımanlının ise 58 bin 950 TL’ye satıldığı görülüyor. Bu açıdan bakıldığında, fiyat/donanım oranı da dikkate alındığında çok uygun fiyatlı bir otomobil olmadığı söylenebilir. Benzer fiyatlara sınıfının en iyi modellerinden Hyundai i20 almak da mümkün.
Dış tasarımıyla modern bir yapısı bulunan Baleno’nun içine geçtiğinizde ise biraz hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Donanım yeterli ama ön konsolu kaplayan sert plastik ucuz bir algı yaratıyor. Ayrıca tasarım olarak da 2017 yılına oldukça uzak. Bluetooth’a sahip olsa da artık 90’ların müzik sistemlerine benzeyen detaylar görmek istemiyoruz. 2017 yılında satılan bir otomobilde dokunmatik bir multimedya ekranı olmayışı bizce bir eksiklik. Ergonomi konusunda ise bir sıkıntı yok. Bütün kumanda elemanları elinizin altında. Ayrıca kabinin yeterince geniş olması da olumlu. Gürültü konusunda da yine 90’ların Japon otomobillerini hatırlıyoruz. Yol gürültüsü kabine sızıyor. CVT şanzıman motoru yüksek devirlerde tutmayı sevdiği için tempolu sürüşlerde motor uğultusu da kabinde rahatsızlık yaratabiliyor. 320 lt’lik bagaj hacmi ise küçük sınıftaki bir otomobili için yeterli.
İlginizi çekebilir
Baleno’nun 1242 cc’lik atmosferik benzinli motoru, 90 HP güce sahip. Bu anlamda sorun yok ama tork 120 Nm ile günümüz standartlarında düşük bir değerde ve 4400 d/d gibi yüksek bir devirde ortaya çıkıyor. Yine de yola çıktığınızda bunun pek sorun yaratmadığını görüyorsunuz. Baleno, 1000 kg’nin altındaki ağırlığı ile yeterince atak bir otomobil. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 12.3 sn’de tamamlıyor. Gerçekten de performanslı kullanımlarda atak bir otomobil olduğunu hissediyorsunuz. Üstelik ekonomik olmayı da başarıyor. Fabrika verisi 4.7 lt/100 km olan ortalama değer dizelleri kıskandırıyor ve pratikte de 6.0 lt/100 km’nin altında kalmayı başarıyorsunuz. Bizce Baleno’nun en büyük sürprizi ekonomik olması. Sonuç olarak, şık tasarımlı, ferah, ekonomik bir otomobil istiyorsanız Baleno size göre ama kabinde çok fazla detay beklemeyin.
Yazı: Mert Yılmaz
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar