Çek üreticinin kompakt sınıftaki başarılı sedanı Octavia, geçtiğimiz aylarda yenilendi. Artık olgunluk dönemine giren otomobil, sınıfındaki yerini iyice sağlamlaştırma hedefinde.
Skoda marka imajını her geçen gün artırmaya devam ediyor. İlk nesli 1996 yılında sunulduğundan bu yana 5 milyon adetten fazla satılan Skoda Octavia bugün yeni nesliyle karşımızda. VW çatısı altında faaliyet gösteren marka, ortak teknoloji, platform ve motorlarla birlikte kalite ve güvenilirlik konusundaki yerini dikkat çekici yepyeni tasarımlarıyla sağlamlaştırıyor.
İlginizi çekebilir
Yenilenen Octavia ile beraberiz. Octavia’daki değişim ilk başta ön kısımdaymış gibi görünse de otomobilin dış boyutlarında da bir dizi değişiklik karşımıza çıkıyor.
Sedan versiyon 11 mm’lik bir artışla artık 4670 mm. Bu fark ufak gibi görünüyor. Fakat segmentinde zaten iç mekânındaki ferahlıkla dikkati çeken Octavia, bu ufak değişimle bu iddiasını sürdürüyor.
Fark edilir değişimin yaşandığı ön kısmında geniş radyatör ızgarasının yanı sıra çift parçalı farlar yeni tasarım çizgisinin ilk ürünü olarak karşımıza çıkıyor. Yeni geliştirilen Full LED teknolojili farlarsa, Style donanım seviyesinde standart olarak yer alıyor.
Yükleme alanı konusunda da Türk kullanıcının beklentilerini 588 lt’lik bagaj kapasitesiyle karşılamayı başaran Octavia, koltukların yatırılmasıyla birlikte 1530 lt’ye ulaşıyor.
Otomobilin içine geçtiğimizde gözüme hemen HMI özelliğine sahip 6.5 inç’lik yüksek çözünürlüklü bilgi ve eğlence ekranı takılıyor. Ayrıca yüksek kalite malzemeler ve artan yepyeni donanımlar Skoda Octavia’yı daha da cazip hale getiriyor. Yenilenen gösterge paneli artık daha okunaklı ve 10 farklı şekilde iç aydınlatma sağlayan iç ambiyans aydınlatmaları otomobilin içinde atmosferi değiştiriyor.
Sürüş konusunda Skoda, VW genleri taşıdığı için son derece rijit ve kararlı olan karakterini devam ettiriyor. İyi izolasyon, son derece iyi çalışan süspansiyonlar hem konforlu hem de sportif sürüşe olanak tanırken, otomobilin içinde C segmenti yerinde daha üst sınıf bir modeldeymiş gibi hissettiriyor.
Kullandığımız otomobil 1.6 lt’lik dizel motorun DSG şanzımanla kombine edilmiş versiyonu… Bu sanıyorum ki hepimizin en sevdiği ikili. Hem ekonomik hem de tatminkâr performansa sahip.
Tabii buradaki en büyük handikap ise genel olarak artan otomobil fiyatlarının Skoda üzerindeki etkisi. Başlangıç seviyesinde dizel otomatik kombinasyona sahip Octavia’nın başlangıç fiyatı 102 bin TL’nin üzerinde. Test otomobilimiz gibi donanımlı bir versiyon ise 116 bin TL’yi geçiyor. Bu rakamlarla Octavia’nın işi gerçekten çok da kolay değil.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar