Menzili artan Renault’nun popüler elektriklisi Zoe, çevreci otomobillerin yollarda çok daha fazla görünmesine katkıda bulunacak…
Emisyon skandalları, çevreci motorlar, gelişen teknolojiler derken elektrikli otomobiller artık hepimizin fikir sahibi olup, kanıksamaya başladığı ürünler haline geldi. Bugün birçok markanın elektrikli otomobil üzerine Ar-Ge yatırımları yaptığını veya yakın gelecekte bununla ilgili planlamaları olduğunu biliyoruz. Bununla birlikte, şimdiye kadar çok az markanın yüzde 100 elektirikli otomobili yollarda dolaşmakta. Bu konunun öncülerden biri olan ve Türkiye’de resmi kanallarla elektrikli otomobil satan iki markadan biri olan Renault, yenilenen Zoe’yi satışa sundu.
Zoe yenilenirken dış tasarımında hiçbir değişiklik geçirmemiş. Ama bu, otomobilin eski veya demode göründüğü gibi algı yaratmasın. Çünkü Zoe hakkında hiçbir fikri olmayan biri bile, farklı bir otomobile baktığını anlayacaktır. Yeni Zoe, bu sıfatını artan motor gücü ve değişen bataryaları ile hak ediyor. Motor gücü 88 HP’den 92 HP’ye çıkarken, tork değeri de 220 Nm’den 250 Nm’ye yükselmiş. Ama asıl büyük yenilik, Zoe’nin kalbinde yer alan, 40 kw/sa’lık yeni lityum iyon pilleri. Bu piller ile Zoe, şehir içinde rahatlıkla 300 km yol katedebiliyor.
İlginizi çekebilir
Yeni Avrupa salım ve tüketim ölçü normu olan NEDC’ye göre bu değer 400 km’ye kadar dahi çıkabiliyor ancak içten yanmalı otomobillerin açıklanan yakıt tüketim değerleri gibi bu menzili de tutturmanız pek mümkün değil. 1480 kg’lik ağırlık B segmentindeki bir otomobil için yüksek sayılsa da bu ağırlığın pillerden kaynaklandığını belirtelim. Bununla birlikte, klasik şanzımanlardan farklı bir ileri bir geri vites sistemi ve elektrikli motorun vermiş olduğu her devirdeki yüksek tork avantajı ile Zoe, şehir içinde gayet seri ve pratik bir otomobil.
Zoe’nin yakıtı olan elektrik, öndeki Renault ambleminin açılmasıyla ortaya çıkan kablo girişi ile araca aktarılıyor. Zoe, gittikçe yaygınlaşan elektrik şarj istasyonlarının yanında sanayi, dükkan, site kısacası trifaze priz bulabileceğiniz her yerde şarj edilmesiyle de pratikliğini kanıtlıyor. Aslına bakarsanız evlerimzde bulunan klasik monofaze prizlerle de şarj edebiliyorsunuz ama bu prizlerin düşük akımları nedeniyle şarj süresi 12-14 saatlere varan sürelere çıkabiliyor.
Uzun menzili, sessiz sürüşü ve farklı tasarımı ile biz Zoe’yi çok sevdik. 129 bin 900 TL’lik fiyatı keşke birazcık daha düşük olsaydı diye de içimizden geçirmedik değil ama yine de Türkiye’deki en uygun fiyatlı elektrikli otomobil olduğunu hatırlatalım. Ayrıca Avrupa ve Amerika’daki batarya kiralama felsefesinin bizde henüz oluşmadığını ve bataryaları da araçla birlikte satın aldığınız için fiyatların yükseldiğini de unutmamak gerekir.
Yazı: Talha Özkaya
Son yorumlar