Renault’nun B segmentindeki başarılı temsilcisi Clio, geçirdiği makyaj operasyonunun ardından modern görünümle beraber hak ettiği yeniliklere de kavuştu. Fransız markanın sevilen modeli Clio, atası Renault 5’in tahtını 90’larda ele geçirdi. Yollara çıktığı günden itibaren beğeni kitlesini sürekli artıran model, günümüzde dördüncüjenerasyonuyla boy gösteriyor. Renault’un iddialı şehirlisi şimdilerde ise yenilenme heyecanı içinde.
Geçirdiği makyaj operasyonuyla birlikte kendi adına birçok yeniliğe kavuşan Clio, artık çok daha modern bir görünüm sergiliyor. Bu yenilikleri aslında çok daha öncelerde hak eden Clio, artık “olsa ne iyi olur” dediğimiz donanımlara sahip. Renault Clio eskilerde de olduğu gibi tasarımıyla Fransız estetiğine vurgu yapıyor. Ufak dokunuşların büyük etki gösterdiği tasarımda C formundaki LED Pure Vision farlar ilk dikkat çeken yeniliklerden. Bununla beraber yeni ızgara ve ön tamponda yaşanan değişim Clio’nun modern bir görünüm sergilemesinde büyük pay sahibi. Clio, yenilenmesiyle birlikte markanın yeni tasarım kimliğini de artık tümüyle yansıtıyor.
İlginizi çekebilir
Yenilenen Clio’nun iç tasarımı üst sınıftan izler barındırıyor. Derli toplu bir kabine sahip modelin ergonomikliği, sürücü koltuğuna oturduğunuz ilk anda farkediliyor. Kullanılan yeni malzemelerle daha şık bir kabine kavuşan Clio’da değişen multimedya sistemi dikkat çekiyor. İnternet bağlantısını da destekleyen multimedya sisteminin pratik oluşu Clio’nun değerlendirme hanesine artı olarak yazılıyor. Sistemle beraber yenilenen Clio’da Bose marka ses sistemi sunuluyor. Dışardan gelen sesler ise ses yalıtımında yapılan iyileştirmeler sayesinde daha iyi bir seviyeye ulaşmış. Ferah bir kabine sahip olan Clio’nun GT Line donanımındaki test aracımızda sunulan koltukları sportif sürüşler için oldukça ideal. Koltukların yanal destekleriyle keyifli sürüşler sunma konusunda payı büyük. 300 lt bagaj hacmine sahip Clio, baş ve diz mesafesi konusunda oldukça başarılı.
Yenilenen Clio; Joy, Icon ve GT Line olmak üzere üç farklı donanımda sunuluyor. Üç benzinli, üç dizel motor sunulan modelde motorların hacimleri benzinli seçeneklerde 1.2 lt, dizel seçeneklerde ise 1.5 lt olarak sunuluyor. Motorların şanzıman seçeneğini manuel veya altı ileri EDC çift kavramalı otomatik olarak tercih etmek mümkün. GT Line donanımındaki test aracımızda yer alan turbo destekli 1.2 lt benzinli motor, 120 HP güç ve 190 Nm tork değeri sunuyor.
Şehiriçi kullanım için ideal modellerden olan Clio, turbo destekli motoruyla sürücüye istediği gücü iletmekte gecikmiyor. EDC şanzıman ve motor uyum içinde çalışıyor. Dinamik ruha sahip olan Clio, yol tutuş konusunda başarılı. Aynı performansı konfor açısından söylemek ise biraz güç. Süspansiyon sistemi ufak darbelere taviz vermiyor fakat bozuk yol koşullarında rahatınızdan biraz ödün vermeniz gerekebiliyor. Tabii bu konuda 17 inç jantların etkisini de hesaba katmak gerek. Dizellerin yavaş yavaş popülerliğini yitirmeye başladığı günümüzde, 1.2 lt hacmindeki motor tutumlu davranıyor. 5.2 lt/100 km olarak verilen fabrika tüketim verisine yaklaşmak sakin kullanımlarda pek zor olmuyor.
Yenilenen Clio, 49.200 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Fiyat listesinin en üst konumunda ise 85.050 TL ile GT Line donanımlı 1.5 dCi EDC versiyon yer alıyor. Üretimi Bursa’da gerçekleşen Clio, yenilenmesiyle birlikte elini güçlendirerek B segmentindeki başarısını sürdürmeyi hedefliyor.
Yazı: Ersin Çelik
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar