Peugeot’nun yepyeni büyük SUV’u 5008, tıpkı kardeşi 3008 gibi tamamen değişen tarzıyla otomobil dünyasına merhaba dedi.
Fransız üreticinin MPV segmentindeki iki modeli olan 3008 ve 5008, alınan radikal bir kararla hayatlarına SUV olarak devam ediyor. Bunun ilk meyvesi olan 3008, kompakt SUV sınıfında oldukça beğenilirken, ona çok benzeyen fakat 19 santimetre daha uzun olan 5008, bakalım bizlere neler sunuyor?
Hemen her boyutta SUV üretilmesi MPV’lerin sonunu getirdi diyebiliriz. Yakın geçmişte benzer durumu station wagon otomobillere tercih edilen MPV’ler için de söylemiştik. Fakat bu seferki durum biraz farklı. Çünkü kullanıcı MPV yerine bir SUV tercih ettiğinde, hem otomobilin pratik ve fonksiyonel özelliklerinden faydalanıyor hem de daha prestijli bir araca sahip oluyor. Buradaki talebi gören üreticiler, hemen her segmentte SUV üretmeye başladı. İşte bu dönüşümden nasibini alan bir model de Peugeot 5008 oldu. Geçmişin yedi kişilik MPV’si artık yedi kişilik büyük bir SUV olarak üretiliyor ve eski 5008’den tam 11 santimetre daha uzun.
İlginizi çekebilir
Peugeot’nun yeni SUV’u 5008’in ölçülerine baktığımızda; 2.8 metrelik aks aralığıyla kendini belli ediyor. 4.64 metrelik uzunluğu ona büyük bir SUV olma kimliğini kazandırıyor.
Bu ölçülerden yola çıkarak kabin için son derece rahat ve geniş bir yaşam alanı sunulduğunu söyleyebiliriz. Aslında otomobile bindiğiniz ilk anda 3008’den çok da büyük bir SUV’a binmiş gibi hissetmiyorsunuz. Fakat ikinci oturma alanında 60 milimetreden daha fazla sunulan diz mesafesi kalabalık aileler için rahat bir yolculuk anlamına geliyor. Ayrıca bu sırada yer alan ve birbirinden bağımsız olarak hareket edebilen koltukların tamamı ayarlanabiliyor. Üçüncü sıradaki koltuklar çok uzun boylu ve kilolu değilseniz yolculuk edilebilecek türden. Yeterli bir baş mesafesi var ve koltuğun ağırlığı sadece 11 kg.
Üçüncü sıradaki koltuklar pratik yapısıyla kolayca yerinden çıkarılabiliyor. Çıkan her koltuk sayesinde de bagaj hacmine ek olarak 39 litrelik yükleme alanı ekleniyor. Peugeot 5008, yükleme alanına bakarsak, 780 lt ile sınıfının en yüksek bagaj hacmini de sunuyor.
Fonksiyonellik konusunda 5008 oldukça cömert. Uzun bir eşya aldınız ve aracınıza koymak istiyorsunuz. Bunun için ön koltuğu katlamanız yeterli. Bu sayede ortaya 3.20 metrelik bir alan çıkıyor.
Şimdi biraz da 5008’in sürüş özelliklerinden bahsedelim. Kullandığımız otomobilde markanın başarılı dizel ünitesi olan 1.6 lt hacmindeki BlueHDi motor yer alıyor. 120 HP gücündeki bu ünite, önceki birçok Peugeot modelinde tatminkâr ve performanslı bir sürüş ortaya koyarken, 5008’de 120 HP’den daha fazlasına ihtiyaç duyuyor. EAT6 otomatik şanzımanın sürüş konforu kusursuz ve oldukça da iyi çalışıyor.
Peugeot 5008’in asfalt üzerinde sessiz ve konforlu bir sürüşe sahip olduğunu söyleyebilirim. Fakat halen 3008’deki gibi karşınıza çıkacak ani bir çukur veya engebeyi otomobilin içine beklenenden daha fazla yansıtıyor. Küçük direksiyon simidine artık iyice alıştık ve sorunsuz bir şekillde kullanılıyor. 5008 de tıpkı 3008 ve 308 gibi EMP2 platformunda üretiliyor. Tüm teknik bileşenleri benzeşiyor olsa da, 5008 kardeşlerine oranla daha hantal hissettiriyor ve vücut kontrolü onlar kadar iyi değil.
Kabinden devam edersek, bildik i-cockpit neredeyse 3008 ile aynı şekilde bizi karşılıyor. Tercih eder misiniz bilmiyorum ama koltuklar isteğe bağlı olarak çok nokta masaj sistemiyle donatılabiliyor. Fakat koltukların yanal desteklerinin iyi olduğunu söylemeliyim. Focal ses sistemi oldukça başarılı ve bir SUV’dan beklenen açılabilir panoramik cam tavan 5008’in listesinde yer alıyor.
Peugeot 5008 dört farklı donanım seviyesiyle üretiliyor. Active ve Allure donanım paketlerinin yanı sıra markanın son birkaç yıldır sürdürmekte olduğu üst gamı simgeleyen GT Line ve GT versiyonları da mevcut.
Peugeot’nun bu sınıfta Skoda Kodiaq, Nissan X-Trail gibi rakipleri var. Önümüzdeki günler Peugeot 5008’in sınıfında ne kadar başarılı olabileceğini gösterecek.
Sonuç
Yüksek teknoloji
Peugeot 5008 aslında C-segmentinde yer alan bir SUV. Fakat 3008’e oranla büyümüş olan boyu onu D-segmentine uyum sağlayacak bir noktaya getiriyor. Ailenizin ihtiyaçlarını 5008 ile çok rahat bir şekilde karşılayabilirsiniz. Fakat içerde yüksek bir teknoloji var ve buna alışmanız zaman alabilir. Hele ki teknolojiden biraz uzaksanız, i-cockpit ile biraz fazla zaman geçirmeniz lazım.
Yazı : Ahmet Armağan
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar